Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Postacie z bajek przestrzegają przed narkotykami

Piotr Drozdowicz
Piotr Drozdowicz
www.szczecin.kwp.gov.pl/0url01/profilaktyka/1718/
Czy po 10 latach wszystkie polskie stacje telewizyjne ponownie połączą swe siły i w ramach antynarkotykowej kampanii społecznej wyemitują jednocześnie film animowany pt. „Tajemnica zaginionej skarbonki”?

14 czerwca 1998 r. o godz. 16.30 rozpoczęła się emisja niezwykłego, 30-minutowego filmu animowanego. Był elementem kampanii społecznej, przestrzegającej młodzież przed konsekwencjami zażywania narkotyków. Aby uatrakcyjnić przekaz, twórcy zgromadzili plejadę gwiazd: Królika Bugsa, Kubusia Puchatka, Smerfy, Kermita, wiewiórkę Alvina, Garfielda, Alfa… Znane i lubiane postacie bajkowe występowały jako pomocnicy Kasi – młodszej siostry Michała. Pomagały jej w ratowaniu brata przed grożącym mu uzależnieniem od narkotyków. Młodsi i starsi telewidzowie obserwowali chłopaka, który dla zaspokojenia głodu narkotykowego postanowił ukraść pieniądze ze skarbonki siostry. Dowiadywali się, jak rozpoznać objawy uzależnienia i jak z nim walczyć.

„Gwiazdozbiór” bajkowych postaci skutecznie przyciągnął dzieci przed telewizory. Dodatkowo polskie stacje telewizyjne postanowiły wyemitować ten film jednocześnie. Telewizja publiczna, telewizje komercyjne… - na wszystkich kanałach ta sama bajka w tym samym czasie antenowym (tylko Polsat rozpoczął nadawanie z kilkunastominutowym opóźnieniem). To wyjątkowe wydarzenie medialne zostało wcześniej nagłośnione m.in. we wszystkich serwisach informacyjnych, co zaowocowało wysokimi wskaźnikami oglądalności „Tajemnicy zaginionej skarbonki” i przyczyniło się do sukcesu tej istotnej części kampanii antynarkotykowej.

Obecnie film ten jest wykorzystywany przez szkoły jako pomoc na lekcjach profilaktycznych dotyczących nałogów. Korzystają z niego również ośrodki terapii uzależnień.

Dziś narkotyki wydają się jeszcze większym zagrożeniem dla młodzieży. Są łatwiejsze do zdobycia i częściej korzysta się z ich "pomocy", aby lepiej bawić się na imprezach lub uciec od problemów. Czy stacje telewizyjne powinny powtórzyć wydarzenie sprzed 10 lat w czerwcu 2008 r.? Czy są w stanie przerwać wojnę o widza i na pół godziny przestać ze sobą konkurować? Czy potrafią chociaż na 30 minut zrezygnować z hasła „koniec grzecznej telewizji”, żeby wspólnie i wspaniałomyślnie uczynić coś wyjątkowego dla dobra dorastających nastolatków?

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto