Zaloguj

Zarejestruj się

Zaloguj przez Facebook

Dział: Opinie

Ocena: 25pkt

Oceń:

Powrót do Nord Stream


Czyżby rządowi polskiemu zależało na zakorkowaniu Świnoujścia i Szczecina? Coś takiego nie mieści mi się w głowie.

W "Głosie Szczecińskim" przeczytałem dwa artykuły dotyczące Gazociągu Północnego. Pierwszy ukazał się 22 stycznia 2010 r. (1). Drugi 17 lutego 2010 r. (2).

(1) "Zaremba ponagla Sikorskiego w sprawie gazociągu"

"Szanowny Panie Ministrze,
Zwracam się do Pana Ministra z prośbą o podjęcie pilnej interwencji, której adresatem miałby być rząd niemiecki, a w szczególności Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Ministerstwo Gospodarki."

(2) "Gazociąg Północny. Chcemy zakopać wielką rurę"

„Polacy coraz ostrzej protestują przeciwko rurze na dnie Bałtyku. Inwestor, spółka Nord Stream nie zakopie rury na przecięciu szlaków żeglugowych, jednostki o największym zanurzeniu nie dopłyną do portu w Świnoujściu.”

Świnoujście i Szczecin zostaną przytkane?

Politycy PiS zabiegają o wstrzymanie budowy. Co, nawet w moim odczuciu, jest raczej nierealne. Kiedyś podobno rząd PiS-u nie wyraził zainteresowania propozycją Rosji dotyczącą budowy gazociągu przez Białoruś i Polskę. Uzasadniając taką decyzję małą wiarygodnością wschodniego dostawcy. Tak szczerze, między nami mówiąc, to Polska z tą polityką zagraniczną się trochę zaplątała. Co najgorsze, wygląda na to, że wcale jej nie ma.

Już kiedyś pisałem na temat Gazociągu Północnego ( link). Wracam do tego tematu, jako, że jestem szczecinianinem od pięćdziesięciu lat i trochę mi jest przykro, że Świnoujście i Szczecin zostaną przytkane. Chociaż przemysłu w Zachodniopomorskim już prawie nie ma, to jeśli statki nie będą mogły wpływać do Świnoujścia i Szczecina to będzie klapa kompletna.

Zastanawiam się co doprowadziło do takiego stanu rzeczy. Święcie byłem przekonany, niemal pewny, że to nam Rosja z Niemcami, „świnię podkładają”. Dzisiaj, gdy już wiem, że były podjęte starania z zagranicy aby rząd Polski zakopał "rurę", na które nie było reakcji, już taki pewny nie jestem. Na pytanie - dlaczego gazociągu na przecięciu z torem wodnym prowadzącym do Świnoujścia i Szczecina nie zakopano? Każdy będzie musiał odpowiedzieć sobie sam.

Ja jestem skołowany i zdezorientowany. Nie wiem co jest „grane”. Czyżby rządowi polskiemu zależało na zakorkowaniu Świnoujścia i Szczecina? Coś takiego nie mieści mi się w głowie. Co się dzieje? Dlaczego Pan Sikorski, powszechnie uznawany za pretendenta do prezydenckiego „tronu”, nie zareagował w tej sprawie?

Zobacz także:

Tadeusz Śledziewski ONline profil autora

Autor: Tadeusz Śledziewski

Napisz do autora

Artykuły (146) Galerie (18) Średnia ocen (3.88)

Wiek: 71 | Miejscowość: Szczecin | Kraj: Polska

O mnie: Gdybym był młody to bym wyjechał na Antypody. Jednak, już nie jestem młody. Muszę więc cierpieć polskie niewygody. To żart. Kocham Polskę. Ubolewam. Bo mając tak piękny i bogaty kraj można byłoby tu żyć, jak rzadko gdzie.

Ostatnie artykuły autora:

Pozycja autora w rankingach:

Komentarze: 18

Sortuj komentarze:

Tadeusz Śledziewski 02.03.2010 20:04

Ocena: Ocena pozytywna 37 Ocena negatywna 33

Może by tak, jeszcze wydusić, aby te Niemieckie Zapewnienia przedstawił w Sejmie? Ineczko! Zechcesz coś skrobnąć? Daj znać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 02.03.2010 18:27

Ocena: Ocena pozytywna 39 Ocena negatywna 42

Chce wierzyć Sikorskiemu http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7618872,Sikorski__Gazociag_Nord_Stream_nie_zablokuje_Swinoujscia.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

Roman Woźniak 27.02.2010 11:34

Ocena: Ocena pozytywna 40 Ocena negatywna 38

Czy szczecińscy naukowcy nie mogą się zebrać i napisać do rządu jakiegoś raportu o ewentualnym upadku gospodarki tamtych regionów. Czy im też zależy na upadku Pomorza. Upadek Szczecina będzie wolno ale systematycznie brnął dołokólnie. Po stronie niemieckiej jest źle. Czy to ma się przenieść na tą stronę Odry?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tomasz Tomczyk 24.02.2010 23:35

Ocena: Ocena pozytywna 40 Ocena negatywna 41

Zgadzam się z Panem i daje 5

Komentarz został ukrytyrozwiń

S. Korn. 24.02.2010 23:34

Ocena: Ocena pozytywna 38 Ocena negatywna 37

Tadeuszu,

To bardzo ważna sprawa i powinna obchodzić nie tylko władze Szczecina i jej mieszkańców, ale też a może przede wszystkim rząd i wszystkich Polaków .

Nie po raz pierwszy zwracasz uwagę na istotne problemy i zaniedbania naszych włodarzy. Dobra robota, trzeba im uświadamiać błędy za które naród płaci.

5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tadeusz Śledziewski 24.02.2010 23:27

Ocena: Ocena pozytywna 36 Ocena negatywna 29

Antoś! Gdzieś Ty widział Polskich Wojów, którzy zawalczyli by w interesie swoich obywateli?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 24.02.2010 18:27

Ocena: Ocena pozytywna 39 Ocena negatywna 33

Ryszardzie, ale trafnie napisałeś! Politycznych i zarazem gospodarczych rozgrywkach, nic dodać, nic ująć. :) Miejmy tylko nadzieje,że kampania wyborcza pobudzi niektórych do intensywniejszego działania i sprawa Nord Stream ruszy żwawiej do przodu, niczym rączy rumak, którego dosiada waleczny woj...... :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ryszard Jan Zagórski 24.02.2010 09:13

Ocena: Ocena pozytywna 32 Ocena negatywna 42

Pawlak uważam za patriotę i nie chcę się mylić. On sam tu chyba nie decydował z tym podpisem. Sprawa "rury" wydaje się głębsza. Krótko mówiąc utopiona w politycznych, co za tym idzie i gospodarczych rozgrywkach :(

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 23.02.2010 23:12

Ocena: Ocena pozytywna 50 Ocena negatywna 40

Ryszard ma rację, Szczecin był dobry jak stolica potrzebowała wsparcia, niestety szybko zapomniano o tym....

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 23.02.2010 22:21

Ocena: Ocena pozytywna 37 Ocena negatywna 45

Panie Ryszardzie nie sądzę by w tym całym projekcie Nord Stream chodziło o gaz i kolejna próbę "zacieśnienia przyjaźni" pod groźbą zakręcenia kurka z gazem. Przecież Pawlak podpisał niezbyt dla nas korzystną umowę na dostawy rosyjskiego gazu i to na okres 27 lat .Może węszę tu podstęp i uprawiam czarnowidztwo ale uważam ze głównym celem położenia rury na dnie zamiast zakopania jej , jest odcięcie Polski od szlaków żeglugowych i przystopowanie rozwoju portów.Zakopanie rury u wybrzeży Szwecji jest możliwe i realne do wykonania a przy wejściu do polskich portów zakopanie rury grozi katastrofą ekologiczną ?To tak jakby ktoś postawił na środku wjazdu na posesję słup i twierdził ze przecież mamy tylko rowery więc on nie przeszkadza bo rowerem wjedziemy na swoje podwórko. Nie mamy już stoczni , pod polską banderą pływa tylko 28 statków reszta pod tanimi banderami , teraz rura zatarasuje wejście do portów większych statków .Bałtyk stanie się dla Polski akwenem zamkniętym .

Komentarz został ukrytyrozwiń

odśwież

Maksymalnie 4000 znaków. (możesz jeszcze wpisać: 4000)

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2012 Wiadomosci24.pl
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.