Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

47923 miejsce

Poziom obsługi klienta w sklepach RTV/AGD

Na przestrzeni ostatnich lat znacznie wzrosła sprzedaż urządzeń RTV/ADG. Fakt ten - jak na to zdawałaby się wskazywać logika - powinien zmuszać zarówno sieci dystrybucji, producentów, jak i sprzedawców do większej dbałości o klienta.

Pomiar jakości obsługi w sklepach RTV/ADG / Fot. International Service CheckW związku z tym firma International Service Check postanowiła przeprowadzić cykl badań wśród sieci firm oferujących szeroko rozumianą elektronikę użytkową i sprzęt gospodarstwa domowego. Badania trwały od 23 lutego do 2 marca 2009 roku.

Najwięcej punktów sklepy uzyskały w kategorii „Wygląd” - średnia wyniosła 84,6 proc. Niekwestionowanym liderem badania w tej kategorii okazały się sklepy sieci Okay, z których wszystkie otrzymały najwyższe noty.
Średnia punktów uzyskanych kategorii „Obsługa (pomoc i doradztwo)” to zaledwie 67,9 proc. Najwyższą ocenę otrzymał tylko jeden sklep - Euro RTV AGD w Warszawie w Centrum Handlowym "Arkadia". Średnia zdobytych punktów dla kategorii "Produkty" wyniosła 64 proc. Na pierwszym miejscy uplasował się Electro World z 88,8 proc. poparciem. W kategorii „Budowanie lojalności klienta” zdecydowanie zwyciężyła sieć Okay osiągając wysoki wynik 90 proc.

Opinie o wizytowanych sklepach były różne, od zdecydowanie pozytywnych:
"Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z wizyty w tym sklepie. Pracownicy okazali się mili, kompetentni i dobrze poinformowani. Bardzo trudno znaleźć mi element, z którego byłbym niezadowolony, myślę że w przyszłości odwiedzę ten sklep także jako prawdziwy klient."

Poprzez średnie:
"Całościowo wizytę uważam za udaną, mimo koniecznością wykazania się własną inicjatywą rozpoczęcia rozmowy handlowej. Materiały reklamowe przy i na telewizorach powinny być lepszej jakości i w żywszych kolorach. Modele wystawione powinny się błyszczeć „nowością”, a pracownicy powinni już od drzwi witać klienta i zachęcać do rozmowy. Być może niedociągnięcia były spowodowane brakiem pełnej obsady, o czym informowała kartka na witrynie o poszukiwaniu chętnych do pracy."

Do zdecydowanie negatywnych:
"Nie jestem specjalnie zadowolona z tej wizyty – sprzedawca nie umiał wyjaśnić mi kwestii, o które pytałam, nie potrafił podać konkretnych zalet telewizorów i jego wiedza na ich temat była mierna. Jeżeli dołączymy do tego śmieci, leżące wszędzie kartony i głośne przekleństwa przed sklepem, to nawet gdybym była mocno zdesperowana na zakup jakiegokolwiek sprzętu RTV/AGD, udałabym się do konkurencji."

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

W zeszłym roku miałem okazję uczestniczyć w zakupach elektroniki kilkakrotnie i niestety wnioski, co do obsługi, a dokładniej fachowości mam nienajelepsze. Troszkę znam się na aparatach cyfrowych i niestety byłem wielokrotnie świadkiem nadrabiania miną przez sprzedawców, którzy ze stoickim spokojem i kamienną twarzą wciskali klientom banialuki. Wiadomo, nie każdy znać się musi na wszystkim, ale od sprzedawcy działu foto dużej sieci oczekiwałem znajomości choćby podstaw. Podobnie z telewizorami: to co słyszałem, nauczyło mnie odróżniać zwykłą improwizację sprzedawcy, nie mającego o temacie pojęcia od rzeczywistych informacji o produkcie. Plus za temat

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.