Facebook Google+ Twitter

Poznań nie chce się wycofać z kolejnych podwyżek cen biletów

Bilety komunikacji miejskiej w Poznaniu należą do najdroższych w kraju. Miesięczny bilet normalny kosztuje 99 złotych i jest to koszt nieadekwatny do oferty miejskiego transportu. W mieście, które liczy ponad pół miliona mieszkańców do dyspozycji są zaledwie 72 linie tramwajowe i autobusowe. Tymczasem Poznań zapowiada kolejne podwyżki.

Solaris tramino / Fot. Leinad, CC3.0Komunikacja miejska jest chyba największa bolączką Poznania. Codziennie po mieście porusza się 18 linii tramwajowych i 54 linie autobusowe, co - jak na ponad półmilionowe miasto - jest liczbą zatrważająco niską. Dla porównania w 300-tysięcznych Katowicach jeździ ok. 200 linii autobusowych, a w blisko półmilionowym Gdańsku niemal 80.

Na dodatek w sierpniu tego roku rozpoczął się remont, który poznaniakom spędza sen z powiek. Przez prawie 2 lata nieczynny będzie główny węzeł przesiadkowy miasta, samo jego centrum czyli rondo Kaponiera. Wszystkie tramwaje omijają to miejsce i jeżdżą objazdami, a aż 14 linii przejeżdża przez newralgiczny punkt na mapie Poznania czyli most Teatralny. Gdy jakiś tramwaj ulegnie uszkodzeniu i zostanie unieruchomiony w okolicach tego przystanku, całe miasto jest sparaliżowane. Ponieważ duża część taboru to stare wysłużone tramwaje typu Konstal 105N czy holenderskie Helmuty, nie ma dnia, aby do awarii nie doszło.

Bilety w Poznaniu należą najdroższych w kraju. Miesięczny bilet normalny na wszystkie linie kosztuje 99zł, a w Warszawie, gdzie infrastruktura jest nieporównywalnie bardziej rozwinięta to koszt jedynie 90zł.

Poznańscy radni w czerwcu bieżącego roku uchwalili podwyżkę cen biletów. W planach są kolejne, prawdopodobnie od stycznia 2013 roku o około 7 proc. Nie wszyscy urzędnicy chcą wyrazić na to zgodę, gdyż po letniej podwyżce wpływy z zakupu biletów znacznie spadły.

Codziennie z komunikacji miejskiej w Poznaniu korzysta blisko 500tys.mieszkańców, duża część z nich woli chodzić pieszo czy jeździć rowerami do szkół czy pracy, a nie przemieszczać się w starych, zapchanych tramwajach (choć sam fakt przemieszczania się jest już dużym plusem, gdyż bardzo często po prostu stoi się w ogromnych korkach).
Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Pewnie, że jak się chce to można dojść spod Targów na Jagiellońskie w czasie poniżej pół godziny.

Komentarz został ukrytyrozwiń

To faktycznie chyba rekord:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Żeby nie trzeba było latać bilet miesięczny sieciowy imienny normalny na terenie działania mzk Jastrzębie kosztuje 144zł

Komentarz został ukrytyrozwiń

Rozumiem oburzenie takimi cenami ale dla porównania http://www.mzkjastrzebie.com/portal/mzk/1/5165/Nowa_Taryfa_juz_obowiazuje.html#miesięczne Jastrzębie-Zdrój 100 miasto. Jeśli przeliczyć proporcjonalnie wyjdzie chyba gorzej niż u Was ;) pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.