Facebook Google+ Twitter

Poznański Cegielski zmodernizuje wagony dla PKP

  • Źródło: Głos Wielkopolski
  • Data dodania: 2007-06-06 08:29

Rozstrzygnięto największy przetarg w historii polskiej kolei. W ciągu najbliższych 3 lat całkowicie przebudowanych zostanie 238 wagonów należących do PKP Intercity. Oprócz nowych foteli czy stolików, zostaną one wyposażone także w klimatyzację.

Z decyzji kolejarzy zadowolona jest poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych. To właśnie ona zmodernizuje część taboru. Wartość zamówienia przekracza 117 milionów złotych. PKP Intercity na remont taboru wyda łącznie 529 milionów złotych.W Fabryce Pojazdów Szynowych wyremontowane zostaną 62 wagony, czyli około 25 procent całego taboru PKP IC / Fot. Sławomir Seilder
– Modernizacja obejmie 238 wagonów, czyli około 25 procent całego taboru spółki – mówi Beata Czemarajda z PKP IC.

Nowe wagony na Euro 2012



Zgodnie z planem przebudowanych zostanie 187 wagonów z miejscami do siedzenia klasy 1 i 2, 11 restauracyjnych i 40 sypialnych. Remontowane wagony zostaną wyłożone nowymi materiałami, a zużyte elementy podwozia zastąpione nowymi, we wszystkich zamontowane będą też zamknięte układy WC.
W związku z organizacją Euro 2012 Intercity ogłosi w czerwcu kolejny przetarg. Tym razem na zakup 10 lokomotyw i 30 wagonów konwencjonalnych. Na te inwestycje spółka przeznaczy ponad 200 mln zł.

W Cegielskim szukają pracowników



Jedną z czterech firm, które zwyciężyły w przetargu na remont wagonów, jest Fabryka Pojazdów Szynowych (spółka-córka Cegielskiego).
– W tym miesiącu podpiszemy umowę z PKP Intercity – opowiada Bogdan Pohl, zastępca dyrektora w FPS. – W lipcu powinny do nas trafić pierwsze z 62 wagonów, które wyremontujemy. Dzięki temu zamówieniu mamy pracę do końca 2008 roku. Obecnie zaczynamy szukać nowych pracowników – dodaje B. Pohl.
Dyrekcja FPS zamierza przyjąć około 100 osób, najlepiej monterów elektrycznych i mechanicznych. Jeśli pojawią się problemy z naborem, spółka zamierza zwrócić się o pomoc do znajdujących się w kryzysie poznańskich Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego.
Prawdopodobnie jednak oferta FPS nie zostanie przyjęta przez ZNTK. Po wielu perypetiach poznańskie zakłady naprawcze powoli wychodzą na prostą, samodzielnie zdobywając kolejne zamówienia.

– Pieniądze otrzymujemy teraz regularnie – mówi Wojciech Słomka, przewodniczący związków branżowych w ZNTK. – Wkrótce mamy rozpocząć dochodowy remont lokomotyw – dodaje przewodniczący.
Wojciech Słomka nie chciał komentować informacji o rzekomym zakupie przez ZNTK gruntów po byłej fabryce Wagon w Ostrowie Wlkp. W tej sprawie nie chciał się wypowiadać żaden z przedstawicieli firmy.

Jak udało nam się ustalić, tereny w Ostrowie Wlkp. zakupiła spółka Sigma, która jest również akcjonariuszem większościowym poznańskiej firmy. Jej przedstawiciele zwrócili się już do władz Ostrowa Wlkp. o możliwość zbudowania na tym terenie hipermarketu. Na razie jednak ostrowscy radni nie zajęli ostatecznego stanowiska w tej sprawie.
– Podjęliśmy już decyzje odnośnie wszystkich gruntów poza terenami po byłej fabryce Wagon. Być może ta sprawa rozstrzygnie się jeszcze w tym miesiącu – twierdzi Ryszard Taciak, przewodniczący Rady Miasta w Ostrowie Wlkp.
Rafał Cieśla, Anna Kosek

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.