Facebook Google+ Twitter

Pozycjonowanie w małej firmie - samemu czy z ekspertem?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-05-20 14:28

Jeśli sprzedaż usług internetowych porównać do sprzedaży domu, to pozycjonowanie byłoby zgłoszeniem oferty do pośrednika. Wystawca wie, że dom jest na sprzedaż, ale sedno tkwi w tym, by poinformować o tym potencjalnego kupca.

Od strony technicznej pozycjonowanie to takie skonstruowanie strony www by odpowiednie frazy i słowa kluczowe powodowały znalezienie jej na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarkach internetowych. Według rankingu prowadzonego przez niezależną firmę badawczą Gemius, najpopularniejszą z wyszukiwarek jest Google, przez którą - dla przykładu - w pierwszym tygodniu marca br. przewinęło się 94,18 proc. wygenerowanych w całej sieci zapytań. Kolejne miejsca zajęły Onet z wynikiem 1,52 proc. oraz Bing (1,44 proc.). - Naszym zadaniem jest zapewnienie klientowi wysokiej pozycji we wszystkich wyszukiwarkach, które dostępne są sieci. Największy wysiłek skupiamy jednocześnie na Google, ponieważ jest to najpopularniejsze tego typu narzędzie używane na co dzień przez Internatów, co potwierdza m.in. ranking prowadzony przez Gemius - tłumaczy Daniel Gałecki, specjalista od pozycjonowania z firmy specjalizującej się w rozwiązaniach internetowych dla biznesu.

Trójkąt Google

Według badań przeprowadzonych skomplikowanymi narzędziami śledzącymi ruch gałki ocznej, w wyszukiwarce Google wzrok jej użytkownika wędruje najchętniej do lewego górnego rogu ekranu (tzw. Trójkąt Google). Wynika to z tego, że najatrakcyjniejsze są pierwsze trzy miejsca na liście, które zauważane są przez 100 proc. użytkowników.

Obecnie osoby zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem mówią krótko: najważniejsza jest treść. Innymi słowy, by znaleźć się na wysokim miejscu listy Google trzeba przygotować materiał wartościowy merytorycznie. Dobrze wypozycjonowana witryna pojawia się w wyszukiwarce na pierwszych miejscach nie dlatego, że jej właściciel za nie zapłacił, ale dlatego, że pasuje do wpisanej frazy. Do wejścia na stronę należy więc zachęcać konkretną informacją, a nie reklamą, która zwykle wywołuje mieszane uczucia. - Doświadczenie pokazuje, że firmy chcące skutecznie promować swój wizerunek w sieci szukają pomocy fachowców. Klienci, którzy się do nas zgłaszają bardzo często wiedzą już czego chcą, jednak nie posiadają odpowiedniej wiedzy, aby samodzielnie podjąć się realizacji założonych celów. W tym momencie sprawdza się polityka naszej firmy zakładająca obecność doradców Ogicom w każdym z większych miast Polski - mówi Krzysztof Szyszka, prezes firmy Ogicom.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.