Facebook Google+ Twitter

Prawdziwe oblicze karty kredytowej

Prawie każdy ją posiada. Kiedyś była przywilejem osób zamożniejszych, dziś może się o nią ubiegać nawet niepracujący student. Z karty kredytowej trzeba jednak umieć korzystać, aby uniknąć wielu przykrych konsekwencji i niespodzianek.

Karta kredytowa / Fot. wikipedia.org
Mała, ładna, szybko można z niej skorzystać, płacąc jak normalną kartą, z bankomatu również wypłacimy dzięki niej gotówkę, której tak naprawdę nie mamy. Często jednak wpadamy w pułapkę i zapominamy, że to nie są nasze pieniądze, lecz tylko pożyczone z banku i że prędzej czy później (a najlepiej prędzej) trzeba będzie je oddać. Nie od dziś wiadomo przecież, że "łatwiej wydaje się pieniądze, których się nie posiada".

CZYM JEST KARTA KREDYTOWA

Musimy zdawać sobie sprawę z jednego - karta kredytowa jest formą kredytu zaciągniętego wobec banku. Już na samej umowie widnieje napis: "umowa o udzielenie kredytu i wydanie płatniczej karty kredytowej". W zależności od banku, od naszych dochodów oraz od tego, jak długo posiadamy konto w danym banku, może nam zostać przyznany różny limit kredytowy, ale standardowa suma to ok. 1000zł.

KTO MOŻE

Niestety, a może i "stety", w większości banków niemal każdy może taką kartę otrzymać. Coraz więcej studentów, nawet tych niepracujących, wspomaga się taką formą kredytu. "Przed świętami byłam w dołku finansowym. Miałam konto dla studentów zaledwie od trzech miesięcy w tym banku, ale poczytałam w internecie o możliwości zrobienia debetu i w akcie desperacji poszłam do najbliższego oddziału. Spotkałam się z negatywną odpowiedzią, po sprawdzeniu mojej wierzytelności, system stwierdził, że nie jestem wiarygodnym kredytobiorcą. O dziwo, zaproponowano mi od razu kartę kredytową i w tym przypadku system wykazał, że z takiej formy mogę skorzystać od razu. Potrzebowałam kasy, dałam się skusić. Teraz tonę w długach." - opowiada o swej przygodzie z kartą kredytową jedna z poznańskich studentek. Żeby móc otrzymać minimalny limit kredytowy, nie trzeba pracować, zazwyczaj wystarczy posiadanie konta od minimu trzech miesięcy i regularne wpłaty, nawet jeżeli jest to gotówka od rodziców (w zależności od wymogów konkretnych banków).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

lilika
  • lilika
  • 15.09.2010 09:50

zgadzam sie, ja ostatnio sobie zrobilam karte w getinie, jest bardzo potrzebna, bo np tylko tak mozna zarezerwowac samolot albo nocleg przez internet.

Komentarz został ukrytyrozwiń
tina
  • tina
  • 14.09.2010 18:24

karte trzeba uzytkowac madrze, trzeba pamietac ze jak sie robi zakupy dzieki niej, to potem w terminie trzeba spalcic i klopotu nie ma

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.