Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14484 miejsce

Prawie tak skomplikowany jak kobieta, ale się nie spóźnia

Rodzaj i sposób prowadzenia kampanii reklamowej jest wyzwaniem dla działów promocji. W przypadku branży zegarkowej, ze względu na szczególny prestiż wyrobów, ma ona specyficzny charakter. Krótka historia reklamowania zegarków.


Obecne reklamy firmy IWC / Fot. w.mellerW przypadku przykładowych trzech konkretnych modeli z tej kolekcji slogany reklamowe na rok 2008 brzmiały następująco: „Portofino z ręcznie nakręcanym mechanizmem. Jak pierwowzór z 1984 roku. Nigdy go nie miałeś, bo w tamtych czasach nie myślałeś o fazach księżyca, a nawet czy jest dzień, czy noc” – tekst obecny w reklamie zegarków także w polskich magazynach. Czyż nie jest rewelacyjnie dopasowany do naszej polskiej historii?

To wyjątkowy zbieg okoliczności, że odwołanie do umiejscowionego na tarczy wskaźnika fazy księżyca dla nas nawiązuje do okresu historii, w którym myśleliśmy i działaliśmy tak w dzień jak i w nocy. Dla innych, reklamowy slogan jest pewnie zwykłym nawiązaniem do młodości i czasów kiedy rzeczywiście dzień splatał się z nocą i ważna były tylko chwile. Jest on równocześnie odwołaniem do znanego wszystkim kolekcjonerom i poszukiwanego dzisiaj wzoru czasomierza z roku 1984, z linii Portofino ze wskaźnikiem fazy księżyca.

Dla odmiany propozycja reklamy modelu Portuguese brzmiąca: „Portugalczyk - jak pierwowzór z 1939 roku. Nigdy go nie miałeś, bo w tym czasie Twój dziadek nie myślał jeszcze o żeglowaniu” jest tak „historycznie nietrafna” chyba nie tylko dla naszego rynku, że na pewnie nie powinna być używana. Linia zegarków Portugalczyk nawiązująca w swym rodowodzie do historii portugalskich żeglarzy i dzielnych odkrywców, w sloganie reklamowym „umiejscowiona” w roku wybuchu wojny chyba jednak nie została dobrze przemyślana?

Dla modelu Da Vinci zarezerwowany był następujący zwrot: „Da Vinci Automatic 1969. Jak pierwowzór, którego nigdy nie miałeś, bo w tamtych czasach swoje oszczędności inwestowałeś w coś zupełnie innego”. Jak rozumieć ten tekst? Czy jest w nim nawiązanie do geniuszu mistrza renesansu? Czy w tamtych czasach, dzisiejszy czytelnik inwestował swoje oszczędności w edukację? Tak, na pewno jako inwestycję w swoją edukację należy rozumieć ten slogan reklamowy i jego przesłanie. Dzieje się tak, poprzez zwrócenie uwagi na czas nauki dzisiejszego potencjalnego nabywcy i związek z genialnym patronem zegarka.

Jak widać na załączonych przykładach reklam w przeciągu ostatnich kilkunastu lat obecności w mediach firmy IWC, układ reklamy, czcionka i kolorystyka nie podlegały zmianie, co na pewno zwiększało rozpoznawalność marki. Wiadomo, że reklama odbierana w czasach jej emisji miała za zadanie zainteresowanie odbiorcy swoją treścią, wskazywanym produktem i marką. Dzisiaj prześledzenie jej historii pozwala nam z jednej strony zobaczyć ewolucję stylu reklamy a z drugiej zobaczyć przez lata zachowane sztywne jej ramy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

A mnie w pamięci utkwiła reklama którą kiedyś oglądalem na seansie Nocy Reklamożerców:
Reklama pokazywała super zegarek który turlał się po ziemi obijając o kamienie, wpadając do wody, grzebiąc się w śniegu i wygrzewając na pustyni, zegarek za każdym razem pokazywany w zbliżeniu działał nienagannie i słychać było równomierne tykanie. Przejeżdzał po nim samochód, zegarek z dużej wysokości spadał na betonowa podłogę i cały czas działał jak by nic sie nie stało. W końcówce tej reklamy własnie spadając na betonową podłogę zatoczył kilka kręgów niczym moneta i kiedy zastygł, kamera w zbliżeniu pokazała poruszającą się wskazówkę sekundnika a z głośników dobiegał intensywny i czysty dźwięk tykania. Po chwili niespodziewanie wręcz błyskawicznie w zegarek uderzal młotek, który rozbijał go na drobne części a napis na ekranie informował widza: NAJLEPSZE MŁOTKI FIRMY HAMMER.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ciekawy artykuł i przykłady reklam, pozdrowienia dla miłośników czasomierzy:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2018 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.