Facebook Google+ Twitter

Premiera kompaktowego coupe VW w Detroit

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-01-13 19:00

Całkowicie nowe coupe z hybrydowym napędem, niezwykle szybkie, a mimo to wyjątkowo oszczędne, ze sportową stylistyką, pozycjonowane między Scirocco a Passatem CC.

 / Fot. VolkswagenTechnicznie osiągnięcie tych wartości było możliwe dzięki połączeniu najnowocześniejszych technologii: oszczędnego silnika TSI o mocy 150 KM, silnika elektrycznego (20 kW/27 KM) i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. Ten samochód koncepcyjny po raz kolejny pokazuje, że przyszłe auta hybrydowe Volkswagena będą nie tylko oszczędne - ważne będą również sportowy charakter i przyjemność z jazdy. Jeszcze w pierwszej połowie tego roku Volkswagen wprowadzi na rynek pierwszy hybrydowy model SUV-a ze stałym napędem na wszystkie koła. New Compact Coupe pokazuje tymczasem, jak będzie wyglądać pod względem technicznym i optycznym, napędzana na przednią oś, hybrydowa wersja Volkswagena klasy kompaktowej.

Napęd hybrydowy - silniki TSI i elektryczny wraz z DSG



Prezentowany samochód studyjny jest napędzany nowoczesnym, innowacyjnym zespołem silników. Jako jednostkę benzynową Volkswagen zastosował czterocylindrowy wariant silnika TSI. Bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i chłodnica powietrza doładowującego z pojemności skokowej tylko 1.4 litra uzyskują tutaj moc 150 KM. To downsizing w czystej postaci. Swoją ekstremalną wytrzymałość technologia TSI zaprezentowała w licznych imprezach sportowych, między innymi na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata - na legendarnej Pętli Północnej niemieckiego toru Nürburgring.

Od momentu prezentacji pierwszego silnika TSI już ponad 3,5 miliona samochodów posiada te cztero- i sześciocylindrowe jednostki z wysokim momentem obrotowym. TSI w New Compact Coupe już przy niskich prędkościach obrotowych przekazuje na przednie koła moment obrotowy 240 Nm. Moc tego modelu może być jeszcze większa: między TSI a efektywną, 7-biegową skrzynią DSG wbudowano silnik elektryczny, który z jednej strony pozwala na jazdę tylko "na prąd" - bez emisji szkodliwych substancji, z drugiej strony w dużym stopniu wspomaga TSI. Silnik elektryczny rozwija moc 20 kW/27 KM. Podczas tak zwanego "boostowania" - na przykład przy przyspieszaniu podczas wyprzedzenia - moc i moment obrotowy obu silników uzupełniają się. Silnik elektryczny jest zasilany baterią litowo - jonową (1,1 kWh), umieszczoną z tyłu samochodu. Podczas jazdy "na prąd" TSI jest nie tylko wyłączany, lecz również odłączany sprzęgłem oddzielającym, aby uniknąć strat na skutek hamowania silnikiem.

 / Fot. VolkswagenTSI zostanie oddzielony od przekładni również w przypadku, gdy kierowca tylko zdejmie nogę z gazu. Tak zwane "szybowanie" jest możliwe nawet przy większych prędkościach, również na autostradzie. Dzięki wyeliminowaniu strat w wyniku hamowania silnikiem New Compact Coupe "toczy" się bardzo długo. A to, przy odpowiednim stylu jazdy, ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa.
Przy hamowaniu silnik elektryczny - pracujący w tym przypadku jak prądnica - odzyskuje energię kinetyczną, która jest magazynowana w baterii litowo – jonowej. Naturalnie NCC, tak jak nowe modele BlueMotion Volkswagena, wyposażony jest w system Start-Stop, który zmniejsza spalanie szczególnie w ruchu miejskim i podczas jazdy w korkach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.