Facebook Google+ Twitter

Prezydent.pl: o wyborze zadecydowały walory estetyczne

Urzędnicy Kancelarii Prezydenta wybrali ofertę o prawie 200 tys. zł droższą od najkorzystniejszej cenowo. Jak dowiedziały się Wiadomości24.pl, w przetargu na nowy serwis internetowy "polskiego białego domu", decydujące okazały się tzw. walory estetyczne.

Nowa strona w wersji testowej będzie działać do końca miesiąca. / Fot. screenTydzień temu pisaliśmy o zamieszaniu, jakie powstało wokół nowej strony Kancelarii Prezydenta. Zdaniem większości ekspertów, urzędnicy słono przepłacili. Nam w jeden dzień udało się znaleźć firmę, która wstępnie wyceniła projekt na 174 tys. zł. Tymczasem Kancelaria na nową stronę wyda ponad 363 tys. zł, co stanowi około 2 proc. jej tegorocznego budżetu. Niektórzy z naszych rozmówców sugerowali, że na tak wysoką cenę decydujący wpływ mógł mieć bardzo krótki termin wykonania witryny - ledwie 20 dni roboczych. Inni podkreślali, że tego typu strona powinna być bardzo dobrze zabezpieczona, co wymaga testów i specjalnego serwera.

Wówczas nikt z Biura Prasowego Kancelarii nie chciał z nami rozmawiać na temat przetargu, zasłaniając się brakiem wystarczającej wiedzy w tym zakresie. Zgodnie z sugestiami, przekazaliśmy pytania na piśmie i wczoraj otrzymaliśmy komplet odpowiedzi.

Jak się okazuje zwycięska oferta nie była najtańszą. "Oferty ostateczne zostały złożone przez trzech wykonawców. W kryterium cenowym wybrana oferta plasowała się na drugim miejscu. (...) Najniższa oferta została złożona na kwotę 164.700 zł brutto" - czytamy w liście z Kancelarii Prezydenta.

Przetarg przeprowadzony był w trybie "z negocjacjami" i składał się z kilku etapów. Do pierwszego zgłosiło się 15 firm i konsorcjów. Do kolejnego zaproszono już tylko pięć z nich, zdaniem urzędników najpełniej spełniających warunki udziału w postępowaniu. Głównym kryterium, które decydowało o przejściu do tego etapu było doświadczenie przy realizacji podobnych zamówień w zakresie aplikacji zarządzania treścią, tzw. CMS.

Pięciu wyróżnionych w drugim etapie prezentowało wstępne projekty: logotypu, ikonografii, rozwiązań interaktywnych, planszy startowych itp. "Uzyskane dzięki nim (prezentacjom - przyp. red.) informacje były podstawą do prowadzonych negocjacji z firmami i do powstania ostatecznego opisu przedmiotu zamówienia" - czytamy w liście. Zdecydowano, że kryteriami wyboru ostatecznej oferty w proporcji 50:50 będą cena i walory estetyczne zaprezentowanych projektów.

Lech Kaczyński / Fot. PAPJak wynika z zamówienia, na cenę składały się: koszt produkcji strony oraz koszt serwisu i wsparcia technicznego do końca 2010 roku. W zwycięskiej ofercie wykonawca produkcję wycenił na 327 tys. zł, a serwis na 36 tys. zł. Razem dało kwotę ponad 363 tys. zł. Autorzy najtańszej oferty zamówienie wycenili na 165 tys. zł. Kancelaria Prezydenta nie kryje, że na wyborze droższej o 200 tys. zł oferty zaważyły "walory estetyczne".

O gustach i cenie sztuki się nie dyskutuje. Dlatego też pytanie: Czy Kancelaria Prezydenta przepłaci za swoją nową stronę www? - pozostawiamy otwarte.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Moim zdaniem przepłacili, ta najtańsza oferta nie musiała być najgorsza, nie wiemy jaka była dokładnie 1 i 2 ale na pewno nie zaproponowali niczego złego skoro byli w 2 etapie, poza tym prezydent znany jest z przepłacania. :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piąteczka za profesjonalne zajęcie się tym tematem.

Komentarz został ukrytyrozwiń

jak MSWiA wydaje 200 000 tys. na alkohol to jakos nikt nie placze ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

i jeszcze żeby zmiana strony w czymś pomogła...

Komentarz został ukrytyrozwiń

No tak, autorzy najtańszej oferty to mogą sobie dużo gadać... Za taką stronę trzeba płacić, Polska słynie z wielu zdolnych hakerów.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.