Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

491 miejsce

Projekt „Historie w kamieniach zamknięte”

Pięć europejskich szkół podstawowych zaczyna przygodę z Erasmusem+. Koordynatorem projektu jest Społeczna Szkoła Podstawowa nr 4 STO im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

Logo Programu Erasmus+ / Fot. Agencja Narodowa Erasmus+Uczniowie i nauczyciele Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 STO im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, sycylijskiej szkoły podstawowej Istituto Comprensivo Statale Dante Alighieri z miejscowości Sciacca, portugalskiej Agrupamento de Escolas Miguel Torga z miasta Bragança, francuskiej Ecole Oronce Fine z Briançon oraz Szkoły Podstawowej im. Św. Sofroniusza Wraczańskiego z bułgarskiego miasta Wraca (Vratsa), przez dwa lata będą starali się zrozumieć mowę kamieni oraz poznać historię Ziemi i jej mieszkańców.

Nasz projekt związany tematycznie z minerałami i skałami umożliwi uczestnikom przyswojenie sobie pojęć związanych z budową Ziemi i przekona ich jak ważny był kamień w historii ludzkości oraz uświadomi konieczność ochrony przyrody nieożywionej.

Projekt będzie miał charakter interdyscyplinarny, gdyż prace prowadzone przez naszych uczniów będą dotyczyły przyrody, geografii, historii, geografii, sztuki i historii sztuki, rzemiosła, architektury, literatury (kamień w opowiadaniach, baśniach, przysłowiach) i języków obcych...

W trakcie jego realizacji dzieci będą szukać skarbów lub kamienia filozoficznego. Aby te poszukiwania były skuteczne, uczniowie, wzorem geologów, archeologów, rzeźbiarzy, będą musieli zrozumieć „mowę” kamieni, umieć „odczytać” wiadomości, które są zawarte w skałach. W tym celu nauczą się rozpoznawać kilka podstawowych minerałów i skał z najbliższego środowiska. Pod kierunkiem nauczycieli poszukają informacji na temat epoki kamienia łupanego i gładzonego.
Klasa Va 1 września 2016 roku Uczniowie krakowskiej Społecznej Szkoły podstawowej nr 4 STO im. Juliusza Słowackiego / Fot. K.Nita
Odbędą wycieczki do rezerwatów lub parków narodowych, sporządzą listy pomników przyrody nieożywionej, wykorzystując gruzełkowatość gleby zbudują prototyp oczyszczalni wody, założą ogródek skalny, poznają zastosowanie minerałów i skał (sól kamienna, węgiel, rudy metali, kamień budowlany itp.), poznają zawody związane z obróbką kamieni. Wykonają przedmioty artystyczne, tworząc figury z gliny i masy solnej oraz odlewy w gipsu. Pracując z kolegami wspólnie ze szkół partnerskich nasi uczniowie nauczą się dostrzegać piękno i różnorodność regionów, z których szkoły biorą udział w projekcie.
Dzieci założą małe muzea geologiczne w swoich szkołach. Aby wzbogacić kolekcje, uczniowie wymienią się okazami minerałów i skał z kolegami ze szkół partnerskich. Udział w tym projekcie może zapoczątkować ciekawym hobby.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Właśnie wróciliśmy ze spotkania projektowego z Bułgarii. Spotkanie i praca z nauczycielami pięciu krajów jest dla nas cennym doświadczeniem.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ciekawy projekt dla uczniów. Nic tak nie rozwija jak szukanie skarbów i to w każdej dziedzinie nauki... nie tylko w geologii. Powodzenia, w tym przedsięwzięciu dla uczniów i dla nauczycieli.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.