Facebook Google+ Twitter

Promocyjne zabiegi miast, czyli wabienie turystów

Od lat miasta i miasteczka szukają różnego rodzaju sposobów, aby zachęcić turystów do przyjazdu, wypoczynku i uczestnictwa w plenerowych imprezach. Metod jest wiele - od Dni Miasta po Imieniny Miasta.

Imieniny Miasta - Szczecinek 2009r. / Fot. Piotr ZabrockiJeszcze nie tak dawno Dni Miasta były sztandarowym wydarzeniem każdego polskiego miasta i miasteczka. Jednak czasy się zmieniają, zmienia się także nazewnictwo wydarzeń, które mają promować właśnie to jedyne w Polsce miejsce.

Nie ulega wątpliwości, że Dni Miasta przegrywają z Imieninami Miasta. Każdy z nas pamięta
o swoich imieninach, pamiętajmy więc o imieninach naszego miasta. Czyżby czysto psychologiczny zabieg? Bo jakże nie pamiętać o imieninach najbliższej nam osoby,
no i oczywiście miejsca! Jest to jeden ze sposobów, aby zainteresować potencjalnego turystę. Wiele można pisać o miastach, które obchodzą swoje imieniny, a wśród nich zapewne warto wymienić: Poznań, Inowrocław, Iwonicz-Zdrój, Sianów, Nowy Sącz, Gniezno, Jasło, Szczecinek
i wiele innych.

Schemat przygotowywania tak ważnego dla danej społeczności wydarzenia jest zapewne bardzo prosty. Najlepiej, aby impreza trwała trzy dni (od piątku do niedzieli).

Na początek warto pomyśleć o gwiazdach lub gwiazdeczkach, czyli występie znanych zespołów, które są rozpoznawalne przez 90 proc. uczestników Imienin Miasta. Przykładem niech będzie Jasło i Szczecinek. W pierwszym gwiazdą pierwszego dnia miejskich uroczystości byli: Tatiana Okupnik, Kasia Kowalska i Pudelsi. Natomiast w Szczecinku na scenie błyszczała Beata i Bajm, a także Formacja Nieżywych Schabuff.

W kolejnym dniu warto zaprezentować zespoły działające lokalnie i tworzące lokalną kulturę. No oczywiście zapraszamy również zespoły z zaprzyjaźnionych instytucji, z którymi współpracujemy.

Ostatni dzień to prezentacja wyczynów sportowych. W Jaśle był to Międzynarodowy Turniej
w Piłce Siatkowej, natomiast Szczecinek zaprosił turystów na Mistrzostwa Polski Juniorów
w Triathlonie.

Kolejność nie ma tutaj znaczenia, najważniejsza jest promocja i atrakcyjność wydarzeń. Dodatkowo zapraszamy do uczestnictwa zaprzyjaźnione narody, bo przecież wiele miast ma podpisane umowy partnerskie z innymi europejskimi miastami. Czyżby byłaby to jedyna recepta na promocję naszych miast i miasteczek w sezonie ogórkowym?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.