Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

7497 miejsce

Prosta droga do popularności

Chcesz wypromować swój tekst? Świetnie. Zastanów się jednak najpierw czy naprawdę tego chcesz. Niby fajnie, Twój tekst wyświetli kilka albo nawet kilkadziesiąt tysięcy ludzi, ale...

 / Fot. Alex ProimosWśród nich mogą się znaleźć Twoi znajomi z pracy, ze studiów lub szkoły. Zrób wszystko, by przy następnym waszym spotkaniu nie zagadali w stylu: Ej widziałem ten Twój tekst. Miałeś w nim chyba jakąś literówkę.

Przed opublikowaniem


Zacznijmy od początku. Jeśli Twój tekst nie ma już żadnych błędów językowych, a przynajmniej dałbyś sobie za to uciąć najmniejszego palca u nogi, potrzebujesz dobrego tytułu.

W internecie tytuł jest prawie wszystkim. Przy tekście wydrukowanym naszą uwagę ma jeszcze szansę zwrócić coś innego. Może to być ciekawy sposób łamania, zdjęcie, infografika, wykres, lead lub jakikolwiek inny wyróżniony w sposób graficzny fragment tekstu. Wszystko co chciał nam przekazać autor, "wyświetla" się bowiem wraz z przewróceniem kartki.

Z kolei z przeglądaniem stron internetowych jest jak z przeglądaniem spisu treści w gazecie. Przeskakujemy tylko na to, co nas zainteresuje. Zamiast hiperłączy, robimy to za pomocą własnej ręki. Jeśli nie znajdziemy nic ciekawego, wyrzucamy gazetę (opuszczamy stronę) i zazwyczaj już jej nie kupujemy (nie wracamy na nią). Tym spisem treści w internecie jest zazwyczaj strona główna. Nie ma na niej miejsca na wyświetlanie całych tekstów. Najczęściej zamieszcza się tam tylko tytuł. Czasami towarzyszy mu zdjęcie i kilka pierwszych zdań.

Jaki zatem powinien być tytuł Twojego materiału? Taki, który będzie jak najlepiej pasował do samej treści tekstu, a jednocześnie przekona jak największą liczbę internautów do kliknięcia. Trzeba znaleźć złoty środek. Nie można przesadzać z uatrakcyjnianiem. Czytelnik nie może poczuć się rozczarowany po przeczytaniu, a nawet samym rzuceniu okiem na Twój artykuł. Nie przyciągaj cukierkiem w kolorowym papierku, jeśli w środku zamiast cukierka masz kamień. Internet w przeciwieństwie do gazety daje Ci jednak możliwość zmiany tytułu w każdej chwili, nawet po opublikowaniu.

Przy konstruowaniu tytułu pamiętaj, że liczy się wszystko. Znaczenie ma nawet to, od jakiego słowa go zaczniesz i jakim skończysz. To jednak nie poradnik "Jak układać dobre tytuły". Z wielu fragmentów książek, które czytałem i dotyczyły konstrukcji tytułów, najbardziej mógłbym polecić tanią, lecz przydatną książkę Janiny Fras "Dziennikarski warsztat językowy".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Lapidarnie powiem - fajny tekst. Ciekawi mnie za to niezmiernie, kto daje jedynki, gdyż artykuł z pewnością sobie na nie nie zasługuje :) Ja tam wciskam 5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

No proszę, nawet o promowaniu się można napisać sympatyczny tekst:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.