Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

182770 miejsce

Przegląd prasy – czwartek, 5 października 2006 r.

Afera wekslowa, konflikt „TVN” – „Gazeta Polska” oraz oczywiście sprawa raportu na temat likwidacji WSI – to najczęściej poruszane tematy w dzisiejszej prasie.

okładki gazet„Życie Warszawy” : Szef Kancelarii Prezydenta Aleksander Szczygło za odtajnieniem raportu w sprawie likwidacji WSI powinien zostać odtajniony łącznie z nazwiskami tajnych agentów.

„- Nie ma żadnych przesłanek, które są uregulowane w ustawie o ochronie informacji niejawnych związanych, np. z agenturą, które zagrażałyby bezpieczeństwu Polski - uważa Szczygło. Jego zdaniem, nie ma powodów, żeby Polacy nie wiedzieli kto kim jest i kto kim był w Polsce.

Dopytywany, czy jest to również stanowisko prezydenta Lecha Kaczyńskiego odparł, że prezydent stwierdził wyraźnie, że informacje dotyczące tego, kto jest kim i kto kim był w Polsce powinny być jawne; to jest rzecz bardzo ważna.

Podkreślił jednak, że nie rozmawiał z prezydentem na temat treści raportu Macierewicza.” – czytamy w „Życiu Warszawy”

Gazeta w artykule „Czy Samoobrona popłynie” twierdzi, że ustaliła kto z parlamentarzystów Samoobrony negocjuje przejście do PiS.

„Rozmowy na temat odejścia od Andrzeja Leppera planują Jan Bednarek, Alfred Budner, Bolesław Borysiuk, Janusz Wójcik i senator Margareta Budner. – Pracujemy nad nimi. Z każdym trzeba trochę inaczej rozmawiać, ale jestem dobrej myśli – mówi jeden z członków Ruchu Narodowo-Ludowego.”
Według „ŻW” negocjacje z tymi osobami mają prowadzić m.in. Bogusław Kowalski i Jan Bestry.

„Rzeczpospolita”: Zaognia się konflikt pomiędzy TVN i „Gazetą Polską”.

„Kierownictwo TVN chce, by śledczy wyjaśnili, skąd "Gazeta Polska" miała informacje na temat ich pracownika. Redaktor naczelny tygodnika Tomasz Sakiewicz mówił wczoraj o osobach, które widziały dokumenty świadczące o współpracy Suboticia ze służbami, ale nie chciał ujawnić nazwisk.” – czytamy w „Rzeczpospolitej”

Na temat przeszłości Milana Suboticia (zastępcy dyrektora programowego TVN oskarżonego przez „Gazetę Polską o współpracę z WSI) rozgorzała też dyskusja wśród byłych pracowników TVP. 

„Maciej Gawlikowski opisał w Internecie spotkanie w maju 1992 r. "Było nas kilku i każdy (...) widział papiery dowodzące niezbicie, że Milan S. został oddelegowany do pracy w komunistycznej telewizji przez "wojskówkę"" - napisał. - Informowałem zarząd TVN o przeszłości Suboticia. Zbywali mnie żartem - mówi "Rz" Gawlikowski.”

„Gazeta Wyborcza” pyta: Lepper, gdzie nasze weksle?

„Andrzej Lepper trzyma łapę nie tylko na wekslach posłów, ale też ponad 800 kandydatów Samoobrony do Sejmu. Każdy na pół miliona. Działacze się boją, że Lepper weksle gdzieś zastawił” – informuje „GW”.

No i gdzie są te weksle?
- Nie wiadomo! Od roku domagam się zwrotu - skarży się Józef Rybczyński, który startował do Sejmu w okręgu kalisko-leszczyńskim.
- Jeździliśmy na spotkania, pytaliśmy, prosiliśmy. Lepper obiecywał, że odda. I nic! - martwi się Włodarczyk.
Obaj nie mogą pojąć, po co Lepperowi te weksle, skoro Sejm oglądają tylko w telewizji i dyscyplinować ich nie ma potrzeby.” – czytamy w „GW”

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.