Facebook Google+ Twitter

Przenieść Stocznię Remontową Gryfia na tereny Stoczni Szczecińskiej?

Na poniedziałkowym spotkaniu zespołu zachodniopomorskich parlamentarzystów pojawił się pomysł na przeniesienie Stoczni Remontowej Gryfia z wyspy na tereny po Stoczni Szczecińskiej.

Dok Stoczni Remontowej Gryfia / Fot. Wincenty Sadowski03.10.2009 r. w artykule „Co z terenami byłej stoczni Szczecińskiej” napisałem: „Szczecińskie zakłady, takie jak Port Szczeciński, PŻM, Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. nie mogą się uwolnić od patrzenia na sprzedaż Stoczni Szczecińskiej, jako nieopłacalnego zakładu produkcji statków z ogonem byłych pracowników i związków zawodowych”.

I dalej „Tereny stoczni kupione na przykład na spółkę lub osobno przez: Stocznię Remontową
(pochylnia i nabrzeże Wulkan), PŻM (pochylnia na Odrze i nabrzeże Odra) i Port Szczeciński (nabrzeże Arsenał) czy w innym zestawie, stwarzały by nawet możliwość kontynuowania produkcji statków na terenach byłej Stoczni Szczecińskiej”.

Na poniedziałkowym spotkaniu pomysł przeniesienia Stoczni Remontowej Gryfia na tereny byłej Stoczni Szczecińskiej zgłosił przewodniczący sejmiku Marek Tałasiewicz. Pomysł ma szanse powodzenia, chociażby z tego prostego powodu, że obydwa podmioty należą do Skarbu Państwa (Agencji Rozwoju Przemysłu).

Ten, wydawałoby się, niezbyt realny pomysł powinien jednak zostać szczegółowo przeanalizowany przez właściciela i miasto Szczecin, gdyż otwiera wiele nowych możliwości. Przeniesiona na tereny Stoczni Szczecińskiej, Stocznia Remontowa Gryfia mogłaby w praktyce stać się ośrodkiem, wokół którego odbuduje się branżę stoczniową, zarówno remontu, jak i budowy statków.

Opuszczenie wyspy przez Stocznię Remontową Gryfia mogłoby zwolnić wiele terenów pod budowę nowego centrum Szczecina, serca miasta, podobnie jak na szczecińskiej Łasztowni. Być może Szczecin mógłby się w przyszłości stać rzeczywiście Wenecją Północnej Europy, nie tylko z nazwy, ale i w praktyce.

Pomysł jest ciekawy także ze względu, na możliwość poważnego zmniejszenia kosztów działalności szczecińskiej remontówki (brak stałego połączenia wyspy z miastem), m/in transportu ludzi i materiałów. Na pewno z powyższych i innych względów, wart jest poważnego i wnikliwego rozpatrzenia, bo mógłby spowodować odbudowę branży budowy statków w Szczecinie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Szczecinianin
  • Szczecinianin
  • 29.04.2011 09:32

Chyba już za późno na taką operację?

Komentarz został ukrytyrozwiń
ASAA
  • ASAA
  • 10.02.2011 10:27

"wokół którego odbuduje się branżę stoczniową" - ponoć działalność stoczniowa jest zabroniona?
"brak stałego połączenia wyspy z miastem" a póżniej połączenie będzie?
"mogłoby zwolnić wiele terenów pod budowę nowego centrum Szczecina" - obiecanki, co nie ma innych terenów? W Gdańsku też mieli budować takie centrum na terenach po stoczniowych i co nic się nie robi a część stoczni zniszczona, dzwigi(nie takie stare), pochylnie stoją i rdzewieją nie ma gospodarza.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.