PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), spółka zarządzająca liniami kolejowymi w Polsce, miała 7 kwietnia 2010 roku wypowiedzieć umowę o dostępności torów dla PR. Zaistniało realne ryzyko, że pociągi samorządowego przewoźnika nie wyjadą tego dnia na swoje trasy. Przyczyną tych wydarzeń są zaległości PR w spłacie zobowiązań wobec PLK. Stosowne pismo w tej sprawie PR otrzymały w połowie marca i od tamtej pory toczyły się negocjacje. Dzięki temu, że firma PR zapłaciła należności za grudzień 2009 roku, PLK odstąpiło od wypowiedzenia umowy. Jednakże z racji nie zapłacenia przez PR należności za dwa miesiące tego roku, PLK zażądało, aby przewoźnik od 24 kwietnia ograniczył o 20% liczbę wypuszczanych pociągów na tory. Skutkiem zaistniałej sytuacji może być likwidacja przez PR pociągów, którymi jeździ bardzo mało ludzi, dzięki czemu spółka może przynosić jeszcze mniejsze straty.
Użytkownicy forum Info Kolej nie pozostawiają na decyzji PLK dotyczącej ograniczenia liczby pociągów suchej nitki. Jeden z użytkowników pawelW pyta w kontekście tej decyzji o równe traktowanie przewoźników: - A dlaczego nikt nie powie o należnościach jakie wobec PKP PLK ma PKP IC ? Ponoć są one dużo większe niż PR-ów? Cała Polska kolej ma przecież problemy z terminowym opłacaniem należności.
To nie koniec kłopotów PR. Pomiędzy tą spółką a PKP SA cały czas toczy się spór w sprawie czynszu za wynajem powierzchni pod kasy na dworcach.
PKP szacuje, że PR są im winne ok. 56 mln zł i winę za upadek polskich dworców próbuje zrzucić na samorządowego przewoźnika, który zamyka kasy na małych dworcach z powodu ich nieopłacalności (jeśli chcesz wyrobić sobie zdanie obejrzyj prezentację PKP na:
). Natomiast PKP w dalszym ciągu nie przekazała PR należnego jej majątku, do przekazania którego zobowiązuje ją prawo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?