Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

152847 miejsce

Przyczynę katastrofy "Bryzy" poznamy za kilka tygodni

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-04-01 12:51

Wojskowa maszyna rozbiła się wczoraj przy podejściu do lądowania na lotnisku Gdynia-Babie Doły. Zginęła cała załoga – 4 osoby.

Znawca lotnictwa wojskowego i redaktor naczelny magazynu "Poligon" Norbert Bączyk powiedział, że w tej chwili trudno mówić o tym, dlaczego doszło do wypadku. Podkreśla, że przed katastrofą musi zaistnieć cały ciąg zdarzeń. - Nigdy nie ma tak, że wszystko jest w porządku, a nagle pojawia się jeden element krytyczny. Jeden element pilot jest w stanie obejść - dodaje ekspert.

Do katastrofy w Gdyni doszło podczas lotu treningowego. Pilot miał wykonać manewr awaryjnego lądowania na jednym silniku. Norbert Bączyk przyznaje, że jest to manewr bardzo trudny. Równocześnie jednak loty szkoleniowe to w polskim wojsku codzienność. 30 procent wszystkich lotów to loty treningowe. - W przypadku Marynarki Wojennej loty nad morzem są rutyną - podkreśla ekspert.

Samolot "Bryza" lata w polskim wojsku od 20 lat. Jest najmniejszą maszyną transportową polskiej armii. Bączyk podkreśla, że "Bryza" ma wśród specjalistów bardzo dobrą opinię. Jest to maszyna krótkiego startu i lądowania o dobrych właściwościach lotnych. - Taki samolot trafił nawet do Nepalu, gdzie bardzo trudno się lata. Pasy startowe są tam na bardzo dużych wysokościach, często są wąskie - wyjaśnia Bączyk.

Do tej pory wydarzyła się tylko jedna poważna katastrofa z udziałem produkowanej w Mielcu "Bryzy". Maszyna tego typu rozbiła się w 2001 roku w Wenezueli. Przyczyną katastrofy był wówczas błąd załogi i nieodpowiednie zamocowanie przewożonego ładunku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.