Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1082 miejsce

Przystanek PKP Kraków - Krzemionki

Budowa nowego przystanku PKP Kraków – Krzemionki Osobowy jest już w zawansowany stanie i szacuje się, że w około 70 % budowy. Po zakończeniu wg. planu grudniu 2017 roku to będzie ważny kolejny węzeł przesiadkowy.

Praca wre na stacji Kraków – Krzemionki. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Z przystanków tramwajowych przy ul. Wielickiej Schody na peron gotowe. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków widać, że są gotowe następujące elementy tej budowli:

- gotowy jest szyb windy z perony na dolną część stacji,
- za kilka dni zostaną zakończone prace przy stropie obiektu,
- od drugiej strony kończy się wykonanie najazdu na peron,
- trwają prace przy przejściu podziemnym pod torami i peronami,
- od strony b. stacji kolejowej Kraków – Podgórze jest gotowe wejście do tunelu
pod torami wraz ze zjazdem dla osób niepełnosprawnych.

Podpory pod schody ruchome. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Koło południowej części Stacji Kraków - KrzemionkiWejście do tunelu. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków zakończyły się prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół ul. Plac Przystanek. Jest tam nowy układ komunikacyjny z drogą, chodnikami, parkingiem oraz schodami.

Autorzy projektu tak zaplanowali, że po zakończeniu robót – pasażerowie bezpośrednio schodami standardowymi, i ruchomymi lub windą będą mogli dostać do tramwaju jak też węzła autobusowego. W dolnej części przystanku będzie potrzebna infrastruktura do obsługi pasażerów.

Pani Dorota Szalacha krakowska rzecznika Zespołu prasowego PKP PLK. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników Wejście do tunelu od Stacji – Podgórze. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Krakówtypu pogoda lub problemy techniczne. Zakończenie prac budowlanych powinny zakończyć się na jesieni br. Niestety samo zakończenie budowlanki nie oznacza, że obiekt jest gotowy.

Następuje ważna część każdej nowej budowli, szczególnie tak techniczne skomplikowaną. Odbiory techniczne, bezpieczeństwa to ważne elementy, ale pasażerowie muszą być w 100 % pewni swego bezpieczeństwa przy przejeździe estakadą jak też na terenie nowych obiektów stacyjnych.

Oddanie całego obiektu tak przystanku Kraków – Krzemionki jak też Kraków – Zabłocie oraz łacącej ich estakady powinien się udać tak; aby z nowy grudniowym rozkładem jazdy pociągów już pasażerowie mogli korzystać i ocenia tą inwestycje.

Po oddaniu stacji Kraków – Krzemionki cały ruch osobowy relacji Zakopane – Kraków Główny Osobowy, jak też od strony, Skawiny, Oświęcimia skierowany zostanie na nowy szlak kolejowy.

Kolejnym elementem z chwilą zakończenia tej inwestycji – ten szlak kolejowy zostanie włączony jako kolejny element kolei aglomeracyjnej.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.