Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przystanek PKP Kraków - Sanktuarium

HENRYK CZECHOWSKI
HENRYK CZECHOWSKI
Budowa przystanku kolejowego Kraków – Sanktuarium.
Budowa przystanku kolejowego Kraków – Sanktuarium.
Przy Sanktuarium Jana Pawła II w Krakowskich Łagiewnikach budowany jest przystanek kolejowy Kraków – Sanktuarium. Czy budowlańcy zdążą z zakończeniem inwestycji do Światowych Dni Młodzieży ?

Najważniejszym elementem tej inwestycji obok nowoczesnych peronów przystosowanych dla niepełnosprawnych jest budowana kładka nad torami. Bez tego elementu ułatwiającego nie tylko bezpieczne przemieszczanie się pasażerów na poszczególne elementy, jest też możliwość oglądania z niej widoków tak na Sanktuarium jak też okolice.

Głównym inwestorem tej inwestycji jest Urząd Miasta Krakowa. Natomiast inwestorem zastępczym PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto teren pod budowę przekazało 4 kwietnia br. wyłonionej w przetargu firmie Sansel. Wykonawca zbuduje przystanek za 27,4 mln zł brutto.

Przystanek ma być częściowo dofinansowany z środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020 (RPO WM).

Kolejowy osobowy Przystanek Kraków – Sanktuarium jest na linii kolejowej nr 94, która łączy stacje PKP Kraków – Płaszów, Kraków - Krzemionki z Kraków - Swoszowice, Skawiną, Oświęcimiem i Wadowicami, Kalwarią Zebrzydowską, Suchą, Zakopanem.

Będzie jednym z elementów krakowskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, realizowanej przez samorząd województwa małopolskiego. Obok obsługi pielgrzymów do Sanktuarium Jana Pawła II i Centrum Miłosierdzia w Łagiewnikach będzie ważny elementem komunikacyjnym dla klientów Centrum Handlowego Zakopianka i Solvaj.

Obecne działania na tej inwestycji to jest jej pierwszy etap. Budowa została podzielona na dwa etapy.

Pierwszy, który jest obecnie w fazie końcowej i powinien przyjąć pierwszych podróżnych do 30 lipca tego roku, obejmuje budowę peronów wraz z infrastrukturą, parkingu dla osób niepełnosprawnych, kładki nad torami dla pieszych po stronie południowej peronów.

Drugi etap jest mniejszy i powinien zakończyć całą inwestycję w tym roku do 30 września . Ten etap obejmuje roboty budowlane związane z budową kładki dla pieszych po stronie północnej peronów.

Ta inwestycja po jej zakończeniu będzie ważnym elementem przemieszczania się nie tylko pielgrzymów i turystów oraz wejdzie w skład planowanego na tym terenie ważnego centrum komunikacyjnego. Powiązane zostanie w przyszłości z planowaną budową łagiewnickiej obwodnicy i przedłużenie linii tramwajowej Kurdwanów – Borek Falęcki.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto