Facebook Google+ Twitter

Przyszedł "Czas na las"

2 kwietnia ruszyła VII edycja programu "Czas na las", w ramach którego w różnych regionach Polski zostanie posadzonych 100 tys. młodych drzew. Jest to największa akcja prowadzona przez Fundację Aeris Futuro.

Joanna Mieszkowicz / Fot. Archiwum Fundacji Aeris FuturoProjekt "Czas na las"realizowany przez Fundację Aeris Futuro. Jest to innowacyjne przedsięwzięcie, umożliwiające firmom, instytucjom, a także „zwykłym” ludziom podjęcie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego, poprzez sadzenie drzew. Fundacja zapewnia możliwość „zrehabilitowania” się wobec środowiska za szkodliwą działalność.

Jak duże jest zainteresowanie ego rodzaju programami? Czy firmy nie wykorzystują po prostu okazji na promocję, bo ekologia jest w modzie? - W program włączyły się między innymi: Dell, SC Johnson, Fortis Bank, Fortis, IKEA Kraków, The Sendzimir Foundation, a także Gazeta Prawna -
mówi Joanna Mieszkowicz, prezes zarządu Fundacji Aeris Futuro, a także Krajowy Koordynator Programu "Czas na las". - Wśród wyzwań jakie stoją przed nami jest przekonanie firm do działań partnerskich. Zdarza się, że organizacje pozarządowe traktowane są jak „wynajęta” agencja, działająca „na zlecenie”. Staramy się jednak uczyć świat biznesu odpowiedzialności za środowiska naturalne, a także zachęcać do podejmowania działań długofalowych. Chcemy uczulać na racjonalne korzystanie z zasobów, pokazywać korzyści z działalności przyjaznej środowisku – wyjaśnia Joanna Mieszkowicz. - Fundacja, z drugiej strony, może liczyć nie tylko na wsparcie finansowe, lecz także - dzięki kanałom informacyjno-promocyjnym firm - może liczyć na dotarcie z tematyką ekologiczną do szerokiego grona odbiorców: pracowników, partnerów i klientów – dodaje Mieszkowicz.

Z możliwości wsparcia środowiska skorzystała na przykład firma Mattel Poland, która wprowadza nową linię zabawek – bohaterów filmu pt.: „Barbie przedstawia Calineczkę”. Główna bohaterka filmu pojawia się w nowoczesnym świecie, w którym konieczna jest walka o środowisko. Gdzie w tym wszystkim ekologia? Poza tym, że za każdą sprzedaną lalkę firma Mattel Poland sfinansuje posadzenie jednego drzewa, to jeszcze opakowania zabawek z linii filmowej zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić segregację odpadów. To jeden z ciekawszych pomysłów na działalność ekologiczną firmy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

(+) Życzę akcji powodzenia, a Autorce następnych ciekawych tekstów.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autorce plus za poruszony temat.
Akcji "Czas na las" zycze powodzenia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.