Dyskusja odbyła się w ramach VII Szczytu w Sprawach Dzieci zorganizowanego przez Centrum Służby Rodzinie we współpracy z miastem Łódź.
- Szczyt jest spotkaniem osób, które są w naszym mieście w jakimś sensie decyzyjnymi i odpowiedzialnymi za wychowanie i funkcjonowanie dzieci w lokalnych środowiskach. Pedagodzy, psycholodzy, dyrektorzy szkół i przedszkoli, nauczyciele, wychowawcy, przedstawiciele policji, straży miejskiej oraz kuratorzy sądowi wspólnie dyskutowali nad najważniejszymi sprawami i problemami dzieci. One nie są w stanie same się obronić, wpływać na swoje wychowanie i działanie, od tego są osoby dorosłe reprezentujące konkretne instytucje – mówi Katarzyna Ziętkowska, psycholog i współorganizator szczytu.
Uczestnicy szczytu poruszali nieco inne tematy niż w ubiegłych latach. - Nie zajęliśmy się tylko i wyłącznie aktywizacją dzieci czy zajęciami dodatkowymi rozwijającymi i kształtującymi dzieci, ale wspólnie zastanawialiśmy się czego brakuje w systemie opieki nad dziećmi w szkołach i poza nimi, co jeszcze można zmienić i zmodyfikować – dodaje Ziętkowska.
Spotkanie podzielone było na część konferencyjną i warsztatową. Prelegentami były osoby na co dzień pracujące z dziećmi i młodzieżą. Tomasz Bilicki, pedagog i dyrektor programowy Centrum Służby Rodzinie przedstawił metody konstruowania nowoczesnych programów profilaktycznych o charakterze liderskim, a dr Jacek Pyżalski z Instytutu Medycyny Pracy przytoczył praktyczne przykłady diagnozowania środowiska szkolnego. Agata Kantorska ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 przybliżyła specyfikę pracy profilaktycznej z uczniem niepełnosprawnym, zaś dyrektor szkoły nr 35 Krzysztof Durnaś opowiedział o realnej współpracy szkoły z rodziną dysfunkcyjną. Pedagog Sebastian Ciszewski z Brando Group przytoczył omówił tematykę oddziaływania szkoły na uczniów nie stwarzających problemów i uczniów zdolnych, z kolei Joanna Gruszczyńska z Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego przybliżyła trudne sytuacje w pracy nauczyciela.
Na zakończenie sesji kurator sądowy Filip Tworkowski opowiedział o metodach wsparcia ucznia z rodziny migrującej zarobkowo, z Sylwia Bartosik z Uniwersytetu Łódzkiego zaprezentowała techniki dramowe jako formę zajęć dodatkowych w pracy wychowawczej i edukacyjnej. W części warsztatowej uczestnicy w grupach dyskutowali na tematy poruszone podczas sesji konferencyjnej. Szczyt zakończyło wydanie zaświadczeń uczestnikom konferencji. Kolejne spotkanie za rok.
Giganci zatruwają świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?