Facebook Google+ Twitter

Psychologia projektowania menu: Czytanie między wierszami

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-04-29 13:04

Menu jest kwintesencją marketingu. Dobrze zaprojektowane menu jest planem na zwiększenie zysków ."Piękne menu, które nie powoduje sprzedaży jest jak samochód wyścigowy bez silnika’’. Ładne, jest na co popatrzeć, ale nie zapłaci rachunków.

Zawsze przeglądam menu, żeby zobaczyć, czy jest ono zaprojektowane by maksymalizować sprzedaż i promować potrawy, które przynoszą największe zyski i są unikalne w danej restauracji. Wielkość karty menu, sposób rozmieszczenia, ilość oraz opis oferowanych potraw powinny ułatwiać klientowi dokonanie wyboru.

Obok dobrze motywowanej obsługi sprzedającej potrawy, menu jest najlepszym wewnętrznym marketingowym narzędziem. Dlatego odpowiedni rozkład i projekt menu są niezbędnymi składnikami dla przyszłych dochodów.

*Klienci przeglądają kartę dań krócej niż dwie minuty. Jeśli menu jest zaprojektowane poprawnie, to może spowodować znacznie większą sprzedaż podczas tych kilku krytycznych minut.

Podprogowe wiadomości

Jeśli myślisz, że klienci decydują się sami, co zamówić, zastanów się. Menu powinno sugerować klientowi, co ty chcesz, żeby on od ciebie kupił? Ustawienie potraw w menu, grafika i opisy potraw - to wszystko wysyła wiadomości o tym, czego oczekujesz od zamówienia, które klient złoży.

Pozycja potrawy na menu może zwiększyć sprzedaż

Ludzie mają skłonności do zapamiętywania dwóch pozycji na liście, więc nic nie powinno znaleźć się tu przypadkiem. Ponieważ, lokalizacje nie są jednakowe w menu, restauratorzy muszą szeregować pod względem ważności, co chcą sprzedać. To jest czasami trudne do zrealizowania. Restauratorzy rzadko szeregują potrawy pod względem ważności wyników sprzedażowych.
Jakie potrawy restauratorzy powinni umieszczać w newralgicznych miejscach menu? Potrawy, które mają wysoki zysk i popyt powinny być tak strategicznie usytuowane, żeby uzyskać jak najwyższy dochód.

*Według magazynu Restaurants USA dobrze zaprojektowane menu może zwiększyć sprzedaż od 2 do 10 procent. Dla restauracji, która generuje obrót 1 miliona dolarów rocznie oznacza to dodatkowo 20 tys. dolarów do 100 tys. dolarów rocznie. Restauratorzy powinni patrzeć na menu jak na inwestycję, a nie jak na dodatkowy koszt. Siłą napędową zysków jest menu. Czy twoje menu, jest tak efektywne jak może być?

Z pewnością można tam jeszcze wiele poprawić. Według Bill’a Paul, założyciela firmy projektującej karty menu, od 90 do 95 procent kart menu może być udoskonalonych.

Autor: Witold T. Zalewski
Tekst pierwotnie opublikowany na stronie rynekhoreca.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.