Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

7939 miejsce

Radomsko - otwarte miasto od 1266

W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Radomsku odbyło się dziś spotkanie, podczas którego zaprezentowano "Strategię Marki Miasta Radomska do roku 2016". Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz miasta, organizacji pozarządowych, placówek oświatowych, kulturalnych oraz lokalni przedsiębiorcy.

Sonda

Z czym\kim kojarzy Ci się Radomsko?

Przedstawiono publicznie ukończoną w listopadzie 2008 roku strategię promocji miasta oraz nowe logo. Strategia zakłada, że głównym priorytetem dla Radomska będzie stworzenie wizerunku miasta nowoczesnego, otwartego na innowacje, zwłaszcza w dziedzinie gospodarki i kultury.

Spotkanie "Strategia Marki Miasta Radomska do roki 2016". / Fot. Tomasz MazurCzym jest strategia marki i kto nad nią pracował?

Jest to dokument z zakresu kreowania wizerunku i promocji miasta. Strategia marki i koncepcje na jej promocję powinny być zgodne z podstawowymi celami rozwoju miasta. Nad strategią pracował zespół składający się ze specjalistów ds. marketingu i PR, kreacji marek, rozwoju lokalnego i regionalnego, demografii i edukacji, psychologów społecznych, socjologów i grafików, powołanych przez firmę INTRO PR, wyłonioną w postępowaniu ofertowym.

Zdaniem przedstawicieli firmy INTRO PR (koordynatora prac nad „marką”), zaletą tego pomysłu jest głównie to, iż akceptują go zarówno ludzie młodzi, jak i starsi. Slogan „Radomsko – otwarte miasto od 1266”, zdaniem PR-ów nie jest nijaki i wyróżnia. Oddaje cechę wyróżniającą mieszkańców miasta, wokół której pragnie się zbudować pozytywny wizerunek miasta.
- Radomsko jest drugim mały miastem w województwie łódzkim, które rozpoczęło profesjonalną i usystematyzowaną pracę w zakresie promocji marki miejskiej. Przed nami trudne wyzwanie, co najmniej dwuletniej kampanii wdrożeniowej skierowanej na początku przede wszystkim do mieszkańców miasta, a potem całego regionu. Pierwsze działania będą już widoczne w czerwcu podczas Dni Radomska – zapowiada Arkadiusz Szczegodziński, wykonujący obowiązki Pełnomocnika ds. Strategii Marki Radomska.

Różewicz, rekordy i przedsiębiorczość

Spotkanie "Strategia Marki Miasta Radomska do roki 2016". / Fot. Tomasz MazurJednym z pomysłów, wokół których pragnie się tworzyć markę Radomska, jest festiwal różewiczowski (bracia Różewicz pochodzą z Radomska). Łączyłby w sobie między innymi: pokaz sztuk teatrów dramatycznych, konkursy dla młodych artystów, plenerowe widowisko multimedialne. Zdaniem Krzysztofa Kolbergera, aktora Teatru Narodowego i reżysera teatralnego: – Bardzo dobrze, że takie pomysły powstają. Rodzi się szansa, by propagować polską sztukę i poezję, jednocześnie promując miasto.

Do innym pomysłów należą: Rekordy Otwarte realizowane wspólnie z Polską Księgą Rekordów i Osobliwości, artystyczna noc kulturalna „Radomsko Open by Night”, oraz cykl działań proinwestycyjnych „Otwarte Miasto”. Mogłyby one nie tylko zwiększać liczbę inwestycji, ale także motywować przedsiębiorców i organizacje pozarządowe do efektywnego działania.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.