Facebook Google+ Twitter

Rajd żuka przejedzie przez Warszawę

Żuki, tarpany i nysy - kilkadziesiąt lat temu był to częsty widok na naszych drogach. Dziś są głównie w rękach pasjonatów. Robert Brykała przekonuje, że lubelska furgonetka z PRL-u to solidna maszyna i zachęca do udziału w 1. Rajdzie Żuka

plakat 1. Rajdu Żuka / Fot. organizatorWola, Ochota, Ursus i Bemowo - te warszawskie dzielnice znajdą się na trasie 1. Rajdu Żuka. Ale nie będzie tu miejsca na brawurę i popis szybkości. Liczy się precyzja. A prowadzenie nie jest najwygodniejsze - brakuje wspomagania kierownicy, systemu ABS, czujników parkowania, a nawet (w pierwszej serii tych furgonetek) pionowej dźwigni biegów. Zmienia się je jeszcze drążkiem przy kierownicy. Żuki mają za to klimat i niezawodność - niektóre działają już ponad pół wieku.

- Chcemy, żeby te samochody, które na co dzień coraz rzadziej jeżdżą, a kiedyś budowały Polskę, nie były zapomniane i miały swoją imprezę - mówi organizator rajdu, Robert Brykała. Jednocześnie porównuje starego żuka do auta XXI wieku: - Stoimy przy żuku, który ma 50 lat. Posiada solidną ramę i nadwozie, które nie było w ogóle zabezpieczone. Obok stoi 10-letni ford transit, który jest o wiele bardziej zardzewiały i przegniły od tego żuka.

Auta PRL-u niekoniecznie muszą kojarzyć się z naszymi dziadkami, którzy tych pojazdów używali do codziennej pracy. Pasja do starej motoryzacji budzi się w dość młodych osobach. Jedną z nich jest Cezary Nowicki, który wystartuje w Rajdzie Żuka. - Obecnie posiadanie samochodu typu współczesnego nie jest żadnym wyznacznikiem, a tutaj coś robiąc, spędzając swój czas i wkładając pieniądze, można pokazać wyższy charakter - zaznacza.

Na spotkanie zaproszeni są nie tylko fani żuka i nysy, ale także właściciele zagranicznych aut dostawczych, - np. słynnych "ogórków" i późniejszych volkswagenów T3.

Uczestnicy dostaną mapę i timer. Czeka na nich rozwiązywanie zagadek związanych z warszawskimi miejscami i zabytkową motoryzacją.

Planowana jest również próba sportowo-zręcznościowa. Trzeba będzie się wykazać umiejętnością manewrowania samochodem dużych rozmiarów. Chodzi o przejechanie wytyczonej trasy z ładunkiem tak, by go nie rozrzucić. Po drodze slalom, cofanie lub parkowanie równoległe.

Plan imprezy:
9.00 - spotkanie przy ul. Ordona w Warszawie
10.00 - start pierwszej załogi (kolejne co ok. 1 min)
13.00-14.00 - próby zręcznościowe
Na zakończenie odbędzie konkurs elegancji.

Facebook: facebook.com/RAJDZUKA

zgłoszenia: rajdzuka@gmail.com

W mailu powinny się znaleźć:
- imiona i nazwiska członków załogi
- rok produkcji samochodu
- zdjęcie zgłaszanego auta

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Takie rajdy starych samochodów zawsze budziły moją sympatię zatem życzę wszystkim organizatorom powodzenia!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.