Facebook Google+ Twitter

Ranking najbardziej zakorkowanych miast w Europie. Warszawa na czele!

Wyniki rankingu są dość zaskakujące, stolica nie ma powodów do chluby. Według raportu firmy TomTom, która zajmuje się samochodowymi systemami nawigacyjnymi, Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w całej Europie!

W raporcie możemy przeczytać, że średni czas podróży w Warszawie jest o 42 proc. dłuższy, niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie. Natomiast, jeśli weźmiemy pod uwagę stanie samochodów rano w korku podczas porannego szczytu, to zajmuje to dwa razy więcej czasu niż powinno.

Holenderska firma TomTom specjalizuje się w podawaniu statystyk dotyczących korków w dużych miastach w Europie. Co 4 miesiące przedstawia raport tzw. "Congestion Index", który bardzo szczegółowo identyfikuje i analizuje korki w dużych europejskich miastach. W ostatnim rankingu, który został opublikowany 10 lipca zostało uwzględnionych 31. stolic i miast liczących ponad 800 tysięcy mieszkańców. Po analizie rankingu można dojść do zaskakujących wniosków, że stolica Polski jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Średni czas podróży po stolicy Polski jest dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie. Najgorzej wygląda sytuacja podczas porannego szczytu, kiedy przejazd jest dłuższy aż o 89 procent. Podczas popołudniowych korków wskaźnik ten jest niższy zaledwie o 3 punkty procentowe. Natomiast średnia prędkość jazdy samochodem po Warszawie wynosi 54 km/h.

Jeśli weźmiemy pod uwagę zestawienie dotyczące ogólnego poziomu korków dla wszystkich przeanalizowanych miast to wskaźnik ten wynosi 24 proc. Kolejne miejsca w rankingu zajęły takie miasta jak: Marsylia (41 proc.), Rzym (34 proc.), Bruksela (34 proc.), Paryż (32 proc.), Dublin (30 proc.), Bradford - Leeds (28 proc.), Londyn (27 proc.), Sztokholm (27 proc.) i Hamburg (27 proc.). Analiza wykazuje, że w top 10 rankingu znajdują się dwie grupy najbardziej zatłoczonych miast Europy. Pierwszą stanowią miasta, które nie mają praktycznie wcale lub posiadają tylko częściowe układy obwodnic, które pozwalają zmniejszyć zatłoczenie. W tym gronie są Warszawa i Marsylia. Natomiast druga grupa to miasta, które już posiadają obwodnicę, jednak z różnych względów np. w przypadku Paryża - duża gęstość zaludnienia, a Rzymu - niska gęstość zaludnienia, skomplikowana sieć drogowa oraz niskich standardów transport publiczny) nadal są zatłoczone - informuje portal onet.pl.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.