Facebook Google+ Twitter

Redakcja „Die Welt" przeprasza za swoją publikację

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-11-25 14:26

Polska ambasada w Berlinie otrzymała od redakcji „Die Welt" list z przeprosinami w sprawie publikacji dziennika. W jednym z artykułów gazeta użyła określenia „były polski obóz koncentracyjny" w odniesieniu do obozu na Majdanku.

Attache prasowy ambasady Maria Bartczak powiedziała, że w swoim liście redaktor naczelny gazety Thomas Schmid wyraził ubolewanie z powodu publikacji. Dodał w nim, że nie ma pojęcia, w jaki sposób kłamliwe sformułowanie mogło znaleźć się na łamach gazety.

Zobowiązał się też do zamieszczeni sprostowania w drukowanym wydaniu dziennika. Na razie sprostowanie ukazało się jedynie na internetowych stronach „Die Welt". Redakcja przyznała w nim, że użyte sformułowanie „polski obóz koncentracyjny" jest fałszywe. „Chodziło o niemiecki obóz koncentracyjny, który w okupowanej Polsce SS zorganizowała z rozkazu Heinricha Himmlera" - czytamy w „Die Welt".

Szef berlińskiego dziennika zgodził się w swoim liście z ambasadorem Markiem Prawdą, że użycie określenia „były polski obóz koncentracyjny" zniesławia Polskę i nie ma nic wspólnego z prawdą historyczną. Ambasador napisał o tym w liście protestacyjnym, który wysłał do „Die Welt".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.