Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

19195 miejsce

Reforma w liceum. Sprawdź, co się zmieni od września 2012

Od 1 września 2012 r. zmienia się podstawa programowa szkół ponadgimnazjalnych. Uczniowie mają być lepiej przygotowani do egzaminów maturalnych na poziomie rozszerzonym, mając przy tym wiedzę ogólną z mniej istotnych dla nich zajęć.

 / Fot. Polskatimes.pl archiwumOd tego roku licea ogólnokształcące będą kładły większy nacisk na przygotowanie uczniów do studiowania na wymarzonym kierunku. Uczniowie muszą już po 1. klasie podjąć decyzję o tym, jakie przedmioty chcą zdawać na maturze, aby przez kolejne dwa lata skupić się głównie na nich. W niektórych szkołach uczniowie będą mogli zdecydować się, które przedmioty chcą zdawać na poziomie rozszerzonym już w trakcie rekrutacji do nowej szkoły.

Ważnym elementem reformy jest także połączenie podstaw programowych gimnazjum i liceum. Oznacza to, że uczniowie przychodząc do liceum, mają być przygotowani ze wszystkich przedmiotów, żeby w dalszym toku kształcenia tylko kontynuować naukę, a nie powtarzać wszystko jeszcze raz. Np. na lekcjach historii uczniowie liceum będą uczyć się o tym, co działo się na świecie do 1918 r., a w liceum poznają dzieje po I wojnie światowej.

W I klasie liceum ogólnokształcącego uczniowie będą uczyć się wszystkich przedmiotów na poziomie podstawowym. W klasie drugiej i trzeciej przedmiotami obowiązkowymi będą język polski, matematyka, dwa języki obce oraz wychowanie fizyczne. Każdy uczeń będzie miał obowiązek wybrania co najmniej dwóch przedmiotów, które będzie zdawał na poziomie rozszerzonym. Zwiększy się liczba godzin poświęconych na naukę tych przedmiotów. Poza nimi, uczniowie będą musieli uczęszczać na zajęcia uzupełniające, czyli takie, które mają dać mu wiedzę ogólną z tych przedmiotów, których nie wybrał jako obligatoryjnych.

I tak jeśli uczeń nie wybierze na maturze historii w zakresie rozszerzonym, będzie miał zajęcia z historii i społeczeństwa. Jeśli zdecyduje się nie zdawać na wyższym poziomie fizyki, chemii, biologii lub geografii, będzie chodził na lekcje przyrody.

Szkoły mają także wprowadzić do programu nauczania większą ilość zajęć praktycznych, np. zajęcia terenowe z przyrody, geografii i biologii, dyskusje, debaty, dramy, czy też organizowanie wycieczek edukacyjnych, a także uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i w życiu lokalnej społeczności.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.