Zaloguj

Zarejestruj się

Zaloguj przez Facebook

Wiadomości24 > Moje Trzy Grosze > Opinie > Reformy Balcerowicza - pracuj do śmierci

Pozycja materiału w rankingach:

74751 miejsce

Dział: Opinie

Ocena: 23pkt

Oceń:

Reformy Balcerowicza - pracuj do śmierci


Pomysły prof. Leszka Balcerowicza na uzdrowienie polskiej gospodarki są naprawdę ciekawe, żeby nie powiedzieć kontrowersyjne...

Według Pana Balcerowicza obywatele mają pracować do 67. roku życia - włączając w to: policjantów, żołnierzy i górników. Na pewno ten krok zadowoliłby ZUS, który nie musiałby długo płacić emerytur. Jestem ciekaw ile "papierkowej" pracy znalazłoby się dla górnika lub policjanta po 60. roku życia?

Najciekawiej wygląda kwestia zasiłków... Dobrze wiemy, że prof. Balcerowicz nie jest zwolennikiem państwa, które pomaga uboższym Polakom. Były szef NBP popiera likwidację "becikowego" i ulgi za internet. Nawet zasiłek pogrzebowy miałby zostać zmniejszony do 1,1 tys. złotych. Dla Pana Balcerowicza wspomniane dodatki tylko obciążają budżet państwa.

Ogólnie mówiąc, mamy zaciskać pasa - chociaż to zaciskanie trwa już ponad 20 lat. Największą winę za obecną sytuację gospodarczą nie ponosi PO, PiS, SLD, czy kryzys światowy. To błędne reformy ekonomiczne z początku lat 90. XX wieku doprowadziły do tego, co mamy teraz. Słynny "Plan Balcerowicza" posiadał wiele mankamentów, które odziaływały nie tylko na tamte czasy, ale i na teraz. Ówczesny wicepremier zapomniał o istotnych sektorach np: górnictwie, służbie zdrowia lub rolnictwie.

Czy nowe reformy, tak szumnie forsowane przez prof. Balcerowicza, są naprawdę dobre i rewolucyjne? Chyba nie. Zadajmy następne pytanie. Dlaczego ciężko pracujący Polacy muszą zaciskać pasa? Niech rząd sam zacznie oszczędzać na kupowaniu limuzyn, telefonów komórkowych lub laptopów.

Panu Balcerowiczowi już dziękujemy...

Zobacz także:

Maciej Kędzierski OFFline profil autora

Autor: Maciej Kędzierski

Napisz do autora

Artykuły (84) Galerie (0) Średnia ocen (3.61)

Miejscowość: Gniezno | Kraj: Polska

O mnie: Moją pasją jest dziennikarstwo. Piszę dla kilku portali internetowych.

Ostatnie artykuły autora:

Pozycja autora w rankingach:

Komentarze: 12

Sortuj komentarze:

Przemysław Kozyra 04.02.2011 12:02

Ocena: Ocena pozytywna 42 Ocena negatywna 44

Jerzy Adamiak 01.02.2011 19:45 "A z jakiej racji państwo w ogóle dokłada do czyjegoś pogrzebu?"

A z jakiej racji państwo płaci kilka tysięcy złotych miesięcznie byłym prezydentom RP?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Robert Grzeszczyk 03.02.2011 22:59

Ocena: Ocena pozytywna 41 Ocena negatywna 37

@ Jerzy Adamiak
1. Przyjęta forma zwracania się do siebie w Polsce różni się od tej sowieckiej, przed wypiciem bruderszaftu lub w wyniku innych przyczyn;
2. Przyczyna dla której mamy takich rządzących skończyła się dwadzieścia lat temu - od tamtej pory możemy tylko wrzucać lub nie wrzucać kartki do urny - stąd ta moja teoryjka, przy której, pozwoli Pan, Panie Jerzy, będę obstawał :).

Obstawał też będę przy teorii, iż póki nie ruszy się poważnie spraw gospodarczych i nie podejmie rzeczywistej naprawy państwa, nie powinno się podejmować jakichkolwiek działań przeciwko całemu społeczeństwu.
Tyczy to również tego rodzaju propozycji artykułowanych przez Balcerowicza.
Ale Balcerowicz niesie też inne tematy: wskazuje na konkretne zaniechania jak i wskazuje tematy modernizujące państwo. Nagłaśnianie tylko niektórych propozycji Balcerowicza a przemilczanie innych to niepełna prawda. A czymże jest niepełna prawda?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Maciej Siwiński 02.02.2011 00:01

Ocena: Ocena pozytywna 48 Ocena negatywna 56

Balcerowicz to niestety doktor od terapii "lecz dżumę cholerą".
Jego reforma w 89 roku była skuteczna tylko dlatego, że nikt innej nie wymyślił.
Każdy naród ma w sobie wystarczająco dużo sił by się odrodzić po wojnie.
Ale na Boga ! Nie co dwadzieścia lat.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Krzysztof Futkowski 01.02.2011 23:18

Ocena: Ocena pozytywna 60 Ocena negatywna 63

Nie zgadzam się z pańską opinią. Gdyby nie reformy Balcerowicza w latach 90-tych do dzisiaj nie wygrzebalibyśmy się z Gierkowskich "dołków", a może nawet czytalibyśmy papierową prasę propagandową.
A co do emerytur - no to 38 letni emeryt po "służbie" który dorabia w ochronie czy innych pełnych etatach NIE BĘDZIE ZA REFORMĄ. Ciekaw jestem kiedy ruszą ten KRUS ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ryszard Jan Zagórski 01.02.2011 22:18

Ocena: Ocena pozytywna 49 Ocena negatywna 42

Propozycja pracy dla wszystkich do 67 roku jest kontrowersyjna, ale jest w tym dużo racji. Mam kilku znajomych emerytów, zdrowych jak rydze i przysłowiowe dęby, w wieku ok.40 do 60 lat. Sami mówią, że jeszcze mogli pracować, ale zmuszono ich pomimo dobrych efektów ich poczynań. Brak słów...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jerzy Adamiak 01.02.2011 20:12

Ocena: Ocena pozytywna 43 Ocena negatywna 51

@Robert Grzeszczyk

Pytasz "Czy jesteśmy w stanie dojrzeć to pierwotne źródło ?" - ale przedtem zbudowałeś błędną teoryjkę o tym, że "sytuacja została sprokurowana przez nieomylnie rządzących".

A może poszukasz genezy w innym spojrzeniu na rzeczywistość?
Spróbuj odnieść się do teoryjki, że rządzący tak rządzą rządzonymi, jak ci drudzy sobie na to pozwolą.

Bo rządzący nie wzięli się z nieba, tylko z faktu, że "ktoś kiedyś" przekonał ludzików, iż niezbędnym jest nimi rządzić, znaczy był popyt na Władzę - reszta jest zwykłą konsekwencją.

Zdecydowana większość ludzi nie wyobraża sobie życia bez przepisów, urzędów, rytuałów, po prostu większości ludzików wygodniej jest żyć na komendę.

A później lubią pozrzędzić, jak to są źle rządzeni, hłehłe.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jerzy Adamiak 01.02.2011 19:45

Ocena: Ocena pozytywna 44 Ocena negatywna 47

@Przemyslaw Kozyra

A z jakiej racji państwo w ogóle dokłada do czyjegoś pogrzebu?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przemysław Kozyra 01.02.2011 19:26

Ocena: Ocena pozytywna 55 Ocena negatywna 47

Pomysł prof. Balcerowicza... obniżyć zasiłek pogrzebowy do 1100 zł. To może w ogóle nie robić pogrzebów i dać ustawowy zakaz umierania?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Robert Grzeszczyk 01.02.2011 19:21

Ocena: Ocena pozytywna 55 Ocena negatywna 56

Te pomysły o których wspomina Pan Maciej Kędzierski to nie wymysły Balcerowicza.
Zgadzam się z ideą, że zwykle "nawarzone piwo" nie jest konsumowane przez browarnika. Innymi słowy, sytuacja została sprokurowana przez nieomylnie rządzących (bo nie przypominam sobie w historii jakichkolwiek błędnych decyzji rządu i nie pamiętam mylących się ministrów) a mimo tego, to społeczeństwo wciąż ponosi koszty naprawcze.
link

Balcerowicza można obciążać za fiskalizm, którego jest zwolennikiem bardzo gorącym.
Ale kogo mamy obciążać za stan gospodarki?
Bo to nie fiskalizm sam w sobie jest powodem zła? Jest raczej jego ubocznym skutkiem.
Czy jesteśmy w stanie dojrzeć to pierwotne źródło ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jerzy Adamiak 01.02.2011 17:57

Ocena: Ocena pozytywna 39 Ocena negatywna 45

"Dlaczego ciężko pracujący Polacy muszą zaciskać pasa?"

A skąd wziąłeś taką bzdurę?- pasa zaciska tylko ten, kto chce zaciskać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

odśwież

Maksymalnie 4000 znaków. (możesz jeszcze wpisać: 4000)

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2012 Wiadomosci24.pl
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.