Facebook Google+ Twitter

Reklama na kanapce? Czemu nie!

W związku ze znużeniem odbiorcy tradycyjnymi formami reklamy, firmy coraz chętniej sięgają po rozwiązania niestandardowe. Rozwiązania typu ambient. W ten sposób powstają coraz to nowsze nośniki komercyjnego przekazu. Jednym z nich jest "Pan Kanapka".

Reklamy na kanapkach / Fot. Fot. 'Pan Kanapka'Nośnikiem reklamowym w tym przypadku są wpisane w format 5x5 cm naklejki na opakowaniach kanapek, których dystrybucja odbywa się w biurowcach na terenie dużych miast Polski. Początkowo była to tylko Warszawa. Na dzień dzisiejszy, z owym medium zetknąć możemy się także w Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu.

Po pierwsze - zaskoczyć

Skąd w ogóle ten pomysł? - Już od dłuższego czasu otrzymywaliśmy komunikaty ze strony samych klientów, że brakuje medium, które docierałoby do tak specyficznej grupy docelowej, jaką są aktywni zawodowo pracownicy biur większych miast Polski. I tak właśnie, po wielu godzinach intensywnych dyskusji i burzy mózgów, wymyśliliśmy. Pan Kanapka! I to właśnie był strzał w dziesiątkę - wyjaśnia Bartłomiej Magoch, project manager z Brainshop U-Boot.

"Pan Kanapka" to medium nowe, niewykorzystywane wcześniej w kampaniach reklamowych. Wykazuje ono dużą elastyczność i łatwość planowania. Umieszczanie bowiem reklam na kanapkach nie jest procesem tak skomplikowanym jak np. wykupienie czasu reklamowego w telewizji. O wiele łatwiej jest też modyfikować materiały promocyjne na kanapkach, zgodnie z potrzebą chwili. Jednakże miesięczny zasięg generowany przez ten nośnik jest dość trudny do ustalenia, bo tzw. "kanapkowi heavy userzy", czyli osoby które regularnie kupują sandwicze stanowią jedynie 30 proc. wszystkich klientów statystycznej firmy kanapkowej. Reszta śniadaniowe produkty kupuje nieregularnie.

Aczkolwiek sam ambient, jak z definicji wynika, nie jest nastawiony na budowanie zasięgu. Chodzi raczej o generowane przez niego echo, czyli rozgłosu danej kampanii. Lecz czy echo naklejek na kanapkach, ma szanse wydostać się poza obszar szklanych biurowców? Choć wątpliwe wydaje się, by ta forma reklamy mogła mieć dużą siłę przebicia, dla niektórych produktów może okazać się dobrą składową w strategii marketingowej. Różne kształty i hasła na przyczepianych naklejkach, mogą być niemal dowolnie dostosowane do celów komunikacyjnych reklamodawcy. Pozwala to na dobieranie przekazów wg różnych kryteriów, np. dnia tygodnia czy lokalizacji biur. - Medium rozwija się prężnie. Realizujemy obecnie kampanię dla firmy Alka-Prim, a nasze grafiki na najbliższy czas są już zapełnione - dodał Bartłomiej Magoch.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Myślę, że to dobry pomysł bo sama czytam wszystko co się nawinie, zwłaszcza w trakcie jedzenia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawe, czy pracownicy biurowców mają swoje ulubione kanapki reklamowe? Czy mówią np.: - Poproszę tę kanapkę z reklamą lokaty. :))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.