Facebook Google+ Twitter

Reklama społecznie zaangażowana

Sukces odnosi taka reklama, która przekona potencjalnego nabywcę do zakupu danego produktu lub usługi. Problem jednak polega na tym, że konsumenci sceptycznie podchodzą do reklam w mediach. Stąd wywodzi swe źródło buzz marketingu.

http://www.freeimages.co.uk/ / Fot. freeimagesliveInternet jest obecnie najpopularniejszym kanałem komunikacji marketingowej. Dyskusje na forach, blogach i czatach aż kwitną od niezliczonej liczby rekomendowanych brandów, polecanych produktów oraz opinii na temat danej usługi. Chęć dzielenia się z innymi naszymi doświadczeniami, spostrzeżeniami oraz uwagami wyrasta z naturalnej potrzeby człowieka, a takie wypowiedzi traktowane są jako szczere i autentyczne. Bazując na opiniach innych internautów możemy wyrobić sobie zdanie na temat konkretnego produktu zanim sami zdążymy go wypróbować. Dlatego też marketing internetowy coraz częściej wykorzystuje potencjał użytkowników sieci do przeprowadzania działań promocyjnych.

Fora liczące kilka tysięcy użytkowników, są jedną z podstawowych platform wymiany informacji o produktach. Codziennie pojawiają się nowe posty, w których internauci komentują swoje spostrzeżenia i uwagi dotyczące ich doświadczeń z daną marką. Działania te są o tyle legalne, o ile zamieszczane wypowiedzi nie mają charakteru reklamowego, lecz stanowią uczciwe i autentyczne opinie. Tak zjawisko buzz marketingu charakteryzuje krążący w sieci Kodeks WOMMA - światowego stowarzyszenia firm zajmujących się marketingiem szeptanym.

Jak wynika z przytoczonej definicji, marketing szeptany nie ma być więc suchą reklamą, czy co gorsza propagandą lecz szczerą i autentyczną wymiana opinii między użytkownikami sieci. Nie chodzi tu więc o podszywanie się pod kogoś innego (przykładową nastolatkę reklamującą rewelacyjne tabletki odchudzające), lecz komentowanie własnych spostrzeżeń i doświadczeń związanych ze stosowaniem produktu. Wypowiedzi mają być naturalne i tym samym dalekie od spamu. Na problem ten zwróciła uwagę "Gazeta Wyborcza", która w jednym z marcowych wydań opublikowała artykuł dotyczący nieuczciwego marketingu, ukazujący nielegalne, a przede wszystkim nieetyczne działania agencji marketingowych. Problem nieuczciwej reklamy kładzie się cieniem na zaufaniu konsumentów do chwalonych w internecie produktów.

Dziś możemy spotkać się z kilkoma rodzajami promocji produktów w świecie online. Trendsetting czy evangelist marketing koncentruje się na wykreowaniu odpowiedniego sposobu postrzegania danego produktu, który ma potencjalnemu nabywcy jawić się jako najlepszy, najskuteczniejszy i co najważniejsze najmodniejszy. Community marketing stawia sobie za cel znalezienie stałej grupy odbiorców, wzbudzenie poczucia lojalności do danej marki, a w efekcie wytworzenie się swoistej społeczności wokół danego brandu. Takie działania są podejmowane w szczególności przez offline-owe kanały medialne, jak na przykład rozgłośnie radiowe czy stacje telewizyjne, które walcząc o nowych odbiorców decydują się na organizowanie różnego rodzaju eventów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.