Facebook Google+ Twitter

Reklamo pozwól myśleć

Reklama do najprzyjemniejszych momentów podczas oglądania telewizji na pewno nie należy. Niemniej jednak jeszcze nigdy poziom jej ogłupienia nie był tak wysoki. Ponadto jest ona dzisiaj niezmiernie nudna co tylko jeszcze bardziej ją pogrąża

Reklama nigdy nie należała do moich ulubionych momentów podczas oglądania telewizji. Zawsze gdy tylko się pojawiała przełączałem kanał, lub wychodziłem zaparzyć sobie herbatę. Jednak zmuszony kiedyś do jej obejrzenia odkryłem, że może być ona śmieszna, inteligentna, nowatorska i w co ciężko mi uwierzyć do dziś skuteczna. Dlatego jeszcze bardziej boli mnie fakt, iż poziom dzisiejszej reklamy telewizyjnej i po trochu radiowej również jest tak niski. Mam tu na myśli ciekawość i próbę przyciągnięcia uwagi, bo pod względem technicznym dzisiejszym sporom reklamowym nie można zarzucić niczego.

Jakby na potwierdzenie moich przemyśleń mogę przytoczyć kilka wyników z badania przeprowadzonego przez Pentor. Niekorzystny stosunek do reklamy ma dzisiaj ponad 38% Polaków, 69% uważa, że wszystkie obecne reklamy robione są na jedną modłę. Reklama denerwuje 68% naszego społeczeństwa, a aż 66% naszych rodaków uważa, że jest ona adresowana do głupców. Dodatkowo maleje grupa osób dla, których reklama jest błyskotliwa, wzruszająca i śmieszna. Dzisiaj pozytywnie reklamy ocenia tylko 14% Polaków a jeszcze 5 lat temu było to 23%. Nie mówiąc już o początkach dekady lat 90, kiedy reklama jako nowość była postrzegana pozytywnie aż przez 53% naszego społeczeństwa. Badanie prowadzone jest od 17 lat, a obecne wyniki są najgorsze w historii! Biją wręcz na alarm!

Dlatego teraz przed wszystkimi agencjami reklamy i działami marketingu poszczególnych firm zadanie nie łatwe. Trzeba wymyślić taką reklamę, która przyciągnie, zainteresuje, zaciekawi, rozśmieszy i będzie się wyróżniać na tle innych. Zadanie na pewno o jednym z najwyższych stopni trudności, bo i odbiorca coraz bardziej wymagający i na ową reklamę wyczulony. A jak się nie uda to dla fanów pozostaną tylko reklamowe festiwale i coraz bardziej popularne w Polsce wyświetlane w kinach "Noce reklamożerców". Na koniec na dowód, że można reklama Plusa z udziałem kabaretu MUMIO. Ten spot rozbawił mnie kiedyś do łez.

Wybrane dla Ciebie:


Tagi: reklama


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.