Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

167409 miejsce

Reklamy banków wprowadzają ludzi w błąd

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-06-26 07:27

Komisja Nadzoru Bankowego stwierdziła, że reklamy banków i towarzystw ubezpieczeniowych coraz częściej świadomie wprowadzają klientów w błąd - pisze "Dziennik". Dotyczy to także kampanii największych instytucji, takich jak PKO BP, Getin Bank czy Nordea.

KNB zamierza ten proceder ukrócić. W Ministerstwie Finansów jest już propozycja zmian w przepisach, która wprowadzałaby ostre kary dla nierzetelnych reklamodawców. Nadzór zyskałby prawo do: wydania zakazu emisji nierzetelnej reklamy, nakazania zamieszczenia w mediach ogłoszenia z objaśnieniem szczegółów oferty, a jeżeli nie da to skutku, to nałożenia nawet miliona złotych kary.

"Dziennik" podkreśla, że nadzór okazał się już skuteczny w przypadku wprowadzonych w zeszłym roku podobnych kar, dotyczących funduszy inwestycyjnych. Aż siedmiu funduszom nakazał zaprzestania emisji reklam, które obiecywały wysokie zyski, a nie wspominały o ryzyku straty. Katarzyna Biela z Komisji Nadzoru Finansowego powiedziała, że obecnie problem nierzetelnych reklam funduszy już nie istnieje.

Ludzie reklamy są jednak sceptyczni wobec projektu. Jacek Maciejewski z jednej z agencji reklamowej zaznacza, że jeżeli pomysły będą zbyt restrykcyjne, marketingowcy i tak znajdą sposób, by je ominąć.
Więcej na ten temat w "Dzienniku".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.