Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

23095 miejsce

"Rekomendacje to przyjemność" - wywiad z Witoldem Antosiewiczem

Networking to nowoczesna technika nawiązywania satysfakcjonujących kontaktów biznesowych w celu doprowadzania do profesjonalnych rekomendacji. O tym właśnie jest książka Witolda Antosiewicza "Praktyczny poradnik networkingu".

 / Fot. Okładka książki"Praktyczny poradnik networkingu"Co Pana skłoniło do napisania książki "Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych"?
Książkę napisałem razem z Grzegorzem Turniakiem. Obydwaj od lat fascynujemy się networkingiem. Uważamy ten rodzaj promocji biznesu za skuteczny i efektywny, albowiem, praktycznie zawsze prowadzący do nawiązania współpracy. Zagadnienia networkingu często powracają w rozmowach z osobami, które zajmują się biznesem. Są wśród nich tacy, którzy dotychczas nic nie słyszeli o networkingu i bardzo chcieliby poznać możliwości, jakie on daje. Większość to osoby, które już wykorzystują niektóre narzędzia i chciałyby zgłębić ten temat, dowiedzieć się, na przykład jak przekuć kontakty na kontrakty. Z inspiracji tych właśnie ludzi, głodnych wiedzy a także pragnących jak najszybciej wdrożyć odpowiednie działania w swoich przedsiębiorstwach powstał nasz poradnik.

Witold Antosiewicz / Fot. fotogr.J.M.BudniakCzy ma Pan jakieś doświadczenie praktyczne czy też książka jest napisana przez teoretyka?
Tak. Inaczej nie odważyłbym się takiej książki pisać. Jestem praktykiem, a nie teoretykiem. W swojej pracy zawodowej skupiam się wyłącznie na biznesach z polecenia i przekonałem się, że jest to wspaniały sposób pozyskiwania zleceń. „Wspaniały” bo zamiast wykonywania kilkudziesięciu telefonów dziennie do nieznanych osób, mam okazję spotykać się z ludźmi, których znam i lubię. Potem pomagam im oraz osobom z ich rekomendacji w rozmaitych przedsięwzięciach. Oni, zazwyczaj, odwdzięczają się tym samym - pomagają mi rozwijać moją działalność poprzez składanie zleceń bądź polecanie mnie dalej.

Czy Pana zdaniem networking jest alternatywą dla reklamy?
To w dużym stopniu zależy od specyfiki działalności przedsiębiorstwa i koncepcji jego rozwoju. Networking nie sprawdzi się w przypadku konieczności dotarcia do klienta masowego. Inaczej jest, gdy przedsiębiorstwo obsługuje stosunkowo niewielką ilość klientów, ale na przykład z konkretnej branży. Kiedy to „jakość” klienta jest istotniejsza od ilości. W takim przypadku polecenie jest nieporównanie skuteczniejszym sposobem dotarcia ze swoją ofertą do wyselekcjonowanego klienta niż ulotka czy inny komunikat reklamowy. Poza tym, klienci z polecenia są pewniejsi, zostają z nami na dłużej, a ich pozyskanie znacząco mniej kosztuje.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Andrzej Zet
  • Andrzej Zet
  • 07.09.2012 13:47

Networking to fajne narzędzie do robienia biznesu, popieram i polecam.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Adam W.
  • Adam W.
  • 06.09.2012 18:13

Znam Witka od kilku lat! Cieszę się, że swoja bogatą wiedzę przelał na papier i teraz ten"kaganek oświaty" niesie przez świat, gratuluję!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.