Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

101051 miejsce

RE/MAX Barometr Nieruchomości 2012

Popyt na małe nieruchomości stale rośnie. Zanotowaliśmy znaczący wzrost znaczenia portali społecznościowych.

Trzeci, coroczny Barometr Nieruchomości opracowywany przez jedną z największych sieci franczyzowych biur nieruchomości RE/MAX, pokazuje rozwój rynku nieruchomości i zdradza perspektywy na bieżący rok. Poza nielicznymi krajami, które wykazały nieznaczne spadki popytu, rynek nieruchomości w Europie wydaje się być stabilny, a udział sieci RE/MAX w rynkach lokalnych podobnie, jak i znaczenie portali społecznościowych stale rośnie.

Po raz trzeci z rzędu Europejska Centrala RE/MAX Europe z siedzibą w Wiedniu przeprowadziła kompleksowe badania rynku nieruchomości. Wzięło w nim udział 641 ekspertów RE/MAX z 28 niezależnych europejskich regionów. Europejski Barometr Nieruchomości jest cennym narzędziem pracy dla wszystkich agentów stowarzyszonych z siecią RE/MAX. Wielu z członków sieci postrzega go jako niezbędne narzędzie do rozwoju i monitoringu rynku nieruchomości w całej Europie. "Badanie dostarcza informacji na temat rozwoju rynku nieruchomości w ostatnich latach, jak również wskazuje trendy rynkowe." mówi Michael Polzler Dyrektor Zarządzający RE/MAX Europe. W tym roku badanie miało zupełnie nowy charakter. Biorąc pod uwagę strukturę franczyzową RE/MAX, badanie zostało podzielone na trzy części, dając możliwość wypowiedzenia swoich spostrzeżeń uczestnikom sieci, których wiedza i zaangażowanie jest bezcenne dla istnienia i ciągłego rozwoju sieci.

Ankieta została stworzona tak, aby w jak najbardziej optymalny sposób wykorzystać wiedzę poszczególnych członków sieci RE/MAX.
"Jestem bardzo dumy, że mogę przedstawić Trzeci Europejski Barometr Nieruchomości, który dostarczy Państwu niezbędnych danych i informacji do świadczenia jak najwyższej jakości usług" mówi Polzler.
RE/MAX Europe podtrzymuje sukces funkcjonowania franczyzowego modelu biznesu na stabilnym rynku. Większość uczestników ankiety postrzega rynek jako stabilny, są również informacje o nieznacznym osłabieniu w poszczególnych regionach, jednak udział RE/MAX na rynkach lokalnych nadal wzrasta. "RE/MAX to silna marka z gwarancją jakości i bezpieczeństwa" podsumowuje jeden z uczestników ankiety.
Popyt na wynajem nieruchomości rośnie (54%), podczas gdy popyt na zakup nieruchomości wydaje się być stabilny (39%) lub nieco spada (37%).
W porównaniu do roku 2011, rynek pozostawał stabilny, 56,4% uczestników uważa że, popyt rośnie. Generalnie, podobnie jak w 2010 roku nadal mamy rynek kupującego, kiedy to słaba gospodarka zawyżyła ceny nieruchomości, które ciągle jeszcze nie osiągnęły realnego poziomu.
Ceny dla nieruchomości w niższym przedziale cenowym uważane są za stosunkowo stabilne w odniesieniu do zakupu (43,6%).
Ceny dla nieruchomości w wysokich przedziałach cenowych maleją zarówno dla zakupu (57,9%) jak i wynajmu nieruchomości (56,4%).
Udział RE/MAX w rynku nadal rośnie. "Połączenie naszej wysokiej jakości usług, klasyczny marketing i innowacyjne wykorzystanie nowych technologii, takich jak portale społecznościowe pozwalają uczynić RE/MAX jedną z najsilniejszych marek w Europie", mówi Polzer.

Ostra konkurencja kontra wysoka jakość usług
Dyrektorzy Regionalni i pracownicy biur regionalnych wierzą, że RE/MAX sprawnie wykorzystuje strukturę franczyzową do rozwoju sieci. RE/MAX rozwinął się bardzo szybko, teraz konieczne jest "zapewnienie wysokiej jakość obsługi klienta w celu utrzymania dobrego wizerunku", twierdzi jeden z uczestników ankiety.
Konkurencja na rynku nieruchomości jest bardzo duża, głównymi konkurentami są przede wszystkim tańsze lokalne biura nieruchomości, bardzo często z już ugruntowaną pozycją na rynku.
Dyrektorzy Regionalni zauważyli również duży odsetek „sprzedaży nieruchomości bezpośrednio przez właścicieli" (FSBO) (56%), wciąż jest jeszcze dużo klientów kupujących, którzy nie są gotowi na opłacenie prowizji profesjonalnemu agentowi. "Jednym z naszych głównych wyzwań jest zmniejszenie bezpośredniego udziału właściciela w sprzedaży. Chodzi tu o bezpieczeństwo, zarówno sprzedającego jak i kupującego. Jeżeli planujemy wydać dużą sumę pieniędzy na zakup domu jako miejsca gdzie będziemy czuć się bezpiecznie, musimy być bardzo ostrożni, aby uniknąć przykrego rozczarowania, tylko dlatego, że nie jesteśmy ekspertami rynku nieruchomości" stwierdza Polzler. Ponadto w wielu krajach zaostrzona polityka finansowa banków uniemożliwia otrzymanie środków niezbędnych do zakupu wybranej nieruchomości.
Wzrost popytu na małe nieruchomości
Miasta stanowią nadal najbardziej pożądaną lokalizację do zamieszkania. Podobnie jak w 2010 i 2011 rynek nieruchomości skupia się głównie w miastach. Rynek w miastach jest bardziej aktywny niż na przedmieściach lub obszarach niezurbanizowanych. Uczestnicy ankiety określają, iż od 72,4% do 76,9% pozyskanych ofert to właśnie nieruchomości znajdujące się w aglomeracjach miejskich. W obecnej sytuacji rynkowej trudno jest sprzedać po wysokiej cenie nieruchomości takie jak domy, luksusowe wille lub ekskluzywne domy wakacyjne. Większość uczestników badania dostrzega w tym obszarze spadający popyt. Popyt na kawalerki i małe mieszkania jest dobry - uważa tak od 20,5% do 36,5% uczestników ankiety. Podsumowując, możemy stwierdzić, iż popyt na zakup nieruchomości rośnie, około 53,6 % brokerów nieruchomości uważa, iż klienci postrzegają zakup nieruchomości jako inwestycję na przyszłość.
Lokalizacja, Lokalizacja, Lokalizacja!
Podobnie jak w 2011 roku, najważniejszymi czynnikami przy zakupie lub wynajmie mieszkania są cena (82,1%) i lokalizacja (58,8%). Według uczestników Barometru, kupujący nadal, jako główne kryterium wyboru i zakupu nieruchomości wskazują lokalizację, dostępność placówek edukacyjnych, zaplecza medycznego i społecznego. Dane te pokrywają się z profilem demograficznych kupującego, gdzie ludzie w przedziale wiekowym 20- 25 głównie wynajmują mieszkania (58,6%) natomiast przedział 35-50, to najbardziej skora do zakupu grupa wiekowa w Europie (43,5%). Głównym atutem i kluczem do sukcesu RE/MAX jest dostarczanie klientom najwyższej jakości usług.
Obecnie klienci poszukują przede wszystkim szybkiej obsługi (47,7%) oraz bogatej oferty wyboru nieruchomości (32,3%). Kolejnym pozytywnym aspektem jest bezpośredni kontakt i bliskie relacje z agentem nieruchomości, możliwość uzyskania nie tylko informacji na temat danej nieruchomości, ale również bieżących informacji dotyczących rynku nieruchomości. Klienci chcą widzieć w osobie agenta swojego profesjonalnego, osobistego konsultanta i doradcę, który na każdym kroku zagwarantuje im wsparcie i poczucie bezpieczeństwa.
Gwałtowny wzrost znaczenia portali społecznościowych.
Badanie pokazuje połączenie klasycznych metod promocji nieruchomości z szerokim wykorzystaniem coraz bardziej popularnych portali społecznościowych.
Nieruchomości nadal, w głównej mierze promowane są na branżowych stronach i portalach internetowych.
Według ankiety znaczny wzrost zainteresowania portalami społecznościowymi z 53% w 2001 roku do 76-80% w roku bieżącym, daje nie tylko nowe możliwości na promowanie nieruchomości, ale przede wszystkim możliwość budowania własnego biznesu.
Uczestnicy ankiety jako najbardziej popularny, celowy i wartościowy wskazali portal Facebook, który daje nieograniczone możliwości wykorzystania technologii i innowacji w tworzeniu skutecznego marketingu nieruchomości oraz własnej osoby.

Barometr Nieruchomości RE/MAX
Coroczny Barometr Nieruchomości RE/MAX przeprowadzony po raz pierwszy został w 2009 roku w celu badania rozwoju europejskich rynków nieruchomości, a także poznania panujących na nich trendy, zbadania jego potrzeb i wymagań. Członkowie sieci RE/MAX z 28 krajów biorących udział w ankiecie, obserwują ciągły rozwój i zaangażowanie w przeprowadzane badania (641 uczestników w 2012 roku).
Ankieta pozwala uzyskać dane na temat głównych zainteresowań klientów, lokalizacji jakie preferują, nastroi cenowych, kryteriów decydujących o zakupie lub o współpracy z danym agentem.
"Za pomocą tego narzędzia możemy udokumentować naszą wiedzę. Wyniki pozwalają nam na opracowanie najbardziej odpowiednich szkoleń, pozwalających naszym specjalistom nieruchomości sprostać oczekiwaniom rynkowym. Wykonujemy również badania i analizy dostępne dla mediów."
O sieci RE/MAX
Liczba placówek franczyzowych RE/MAX w Europie ciągle rośnie. Po 39 latach system franczyzowy RE/MAX działa w 87 krajach świata. RE/MAX to ponad 6000 placówek i blisko 87.000 agentów. RE/MAX w Europie reprezentowany jest przez 11.000 agentów w ponad 1450 niezależnych placówkach w 33 krajach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.