Facebook Google+ Twitter

Róg obfitości

Wyrzucanie na śmietnik użytecznych jeszcze, a często zupełnie nowych towarów, jawi się jako jeden z najcięższych grzechów tego świata.

Kiedy okrutny Bóg z kart Starego Testamentu wypędził naszych rodziców z raju, rodzaj ludzki został skazany na stały niedostatek. Trudno więc się dziwić, że od zarania obfitość dóbr była największym marzeniem ludzkości, znajdującym swoje odbicie w licznych wierzeniach i mitach starożytnego świata. Symbolem marzeń o życiu w dostatku stał się róg kozy Almatei, który po błogosławieństwie młodego Zeusa napełniał się dobrem wszelakim na życzenie jego posiadacza.

Dziś cywilizacja Zachodu, napędzana chciwością, wytworzyła, nie oglądając się na dobroć greckich bogów, taką obfitość towarów, że nie sposób ich pomieścić w setkach tysięcy, a może milionach straganów, sklepów, magazynów i składów wszelkiego rodzaju. Ten zbiorowy sukces części ludzkiej populacji, bardzo trafnie nazywany cudem gospodarczym, zupełnie odwrócił sytuację, stwarzając problem nadmiaru w miejsce permanentnego przez całe tysiąclecia niedoboru.

Mądre przysłowie głosi, że jeśli ktoś nawarzył piwa, powinien je wypić. W myśl tego porzekadła zostały powołane do energicznego działania potężne sztaby fachowców biegłych w wielu dziedzinach, skupione po sztandarami marketingu, żeby znaleźć nabywców na wyprodukowane dla osiągnięcia zysku dobra.

Niezwykle trudno wykonać to zadanie. Nie byłoby może problemu ze zbyciem towarów niezbędnych człowiekowi do życia, ale problem polega na tym, że zdecydowaną większość owych dóbr stanowią te, które z praktycznego punku widzenia należałoby określić, jako zbędne a przynajmniej takie, bez których człowiek może się doskonale obejść.

Można osiągnąć ten cel, stosując sztukę marketingu wywodzącą się w prostej linii z tysiącletnich doświadczeń kramarstwa używającego starych, wypróbowanych sposobów, zmierzających do wciśnięcia klientowi towaru, którego niekoniecznie potrzebuje, za jak najwyższą cenę. Zdolni straganiarze zazwyczaj wtedy święcili sukcesy, kiedy zachwalając swój towar, odwoływali się do cech i uwarunkowań psychiki potencjalnych nabywców.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

5* za tekst i przemyślenia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękuję za te pochlebne słowa. Prawdę mówiąc zmartwiła mnie obojętność czytających moje przesłanie, które starałem się rzucić między ludzi.Mam bowiem nieodparte wrażenie, że społeczeństwo ma łuski na oczach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

5* dla Autora tekstu (za jasną myśl i przejrzysty, elegancki język)
Na temat poruszony nikt nie zabiera głosu. Jako czytelnicy fascynujemy się sensacjami;vide "wydarzenia". Problem narastającego dramatycznie zjawiska w gruncie rzeczy nikogo nie obchodzi - dotyczy wszak cudzego smietnika i dalekiej Afryki; abstrakcja, czy oklepana juz codzienność?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.