Facebook Google+ Twitter

ROI na serwisach społecznościowych

Przenoszenie działań reklamowych do Internetu, a w szczególności na serwisy społecznościowe staje się istotnym warunkiem zaistnienia brandów w świadomości nowoczesnych konsumentów.

Tym samym, w debacie poświęconej organizowaniu kampanii na serwisach społecznościowych coraz częściej przewija się termin ROI (Return On Investment).To jeden z czynników, branych pod uwagę podczas podejmowania decyzji biznesowych. Jednocześnie, okazuje się, że inwestowanie na serwisach społecznościowych niesie ze sobą coś więcej niż obliczanie potencjalnych pieniędzy, które reklamodawca może wypracować z zainwestowanych środków. Inwestowanie na serwisach społecznościowych pozwala wypracować dużą, niematerialną wartość dodaną, której obliczenie stanowi nie lada wyzwanie.

Inwestowanie na serwisach społecznościowych wymaga takiego samego zaangażowania zasobów finansowych i ludzkich jak prowadzenie kampanii w innych mediach. Jednak specyfika serwisów społecznościowych (dynamika ich rozwoju oraz nieuchwytne procesy na nich zachodzące) sprawiają, że miejsca te żyją własnym życiem. Społeczności wypracowały swoje własne reguły, których uwzględnienie jest tak istotne przy planowaniu celów, wyznaczaniu strategii i doborze narzędzi w ramach realizowanej kampanii za ich pośrednictwem.

Problem z ustaleniem ROI dla działań podejmowanych na serwisach społecznościowych tkwi w nieadekwatnym zestawieniu dwóch różnych wartości. Marketerzy firm za wszelką cenę dążą do tego by przyłożyć wartość numeryczną jaką stanowi wzór ROI do relacji (konwersacji i szeregu interakcji), czyli do wartości nie mierzalnych liczbowo, jakie zachodzą wokół użytkowników skupionych na serwisach społecznościowych. To tak jakby za pomocą centymetra próbować określić wartość liczbową wiatru w huraganie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.