Facebook Google+ Twitter

Rosja ostrzegała przed złym stanem lotniska w Smoleńsku

Już w marcu rosyjskie MSZ ostrzegało polskie władze, że lotnisko w Smoleńsku jest zaniedbane i nie nadaje się do przyjmowania samolotów rejsowych - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Katastrofa smoleńska / Fot. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Katastrofa_w_Smole%C5%84sku.jpg/800px-Katastrofa_w_Smole%C5%84sku.jpgNa początku marca Siergiej Nieczajew, dyrektor departamentu europejskiego w MSZ Rosji poinformował Jerzego Bahra, ambasadora RP w Rosji, że "jakiekolwiek korzystanie z lotniska w Smoleńsku może stanowić poważny problem". O jaki problem chodziło? W Smoleńsku została zlikwidowana jednostka wojskowa obsługująca lotnisko, dlatego brakowało zaplecza technicznego - sprzętu zabezpieczenia lotów, mobilnych agregatów prądotwórczych, sprzętu utrzymania pasa startowego.

Z zeznań urzędników MSZ wynika, że do przylotu polskiego premiera i prezydenta, potrzebna była decyzja premiera Władimira Putina - miał wydać polecenie, by na lotnisko przywieźć sprzęt niezbędny do bezpiecznego lądowania rejsowych samolotów.

– Wiedzieliśmy, że lotnisko nie jest czynne w sposób ciągły. Wedle mojej wiedzy strona rosyjska zapewniła, że smoleńskie lotnisko będzie gotowe na przyjęcie wizyty premiera Tuska – zeznała w czerwcu w Wojskowej Prokuraturze Okręgowej w Warszawie Beata Lamparska, zastępca dyrektora departamentu spraw zagranicznych kancelarii premiera.

24 marca, 2 tygodnie przed katastrofą, Rosjanie nie zgodzili się na lądowanie polskiego samolotu specjalnego z przedstawicielami m.in. polskiego MSZ, BOR oraz kancelarii premiera i prezydenta Kaczyńskiego (byli tam m.in. Andrzej Przewoźnik, organizator uroczystości w Katyniu, i Mariusz Kazana, szef polskiego protokołu dyplomatycznego).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (18):

Sortuj komentarze:

Panie Mac, przytoczone przez pana instytuty z pewnością potwierdzą również i taką informację, że opony dużych statków powietrznych oraz samochodów ciężarowych wytrzymują obciążenia nawet kilkunastu, czy kliku dziesięciu ton, a jednak mają zwyczaj pękać po najechaniu na kawałek blachy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 19:03

Nikt nie neguje fachowości tych instytucji, czy firm. Jednakże gwoli ścisłości pragnę skromnie zauważyć, że aby badania przeprowadzone przez którąkolwiek z firm z pana listy były możliwe do przeprowadzenia, należy wprzód dostarczyć materiał dowodowy, a ten jak wiemy w całości (oprócz ciał zmarłych) pozostaje jak do tej pory w rękach prokuratury rosyjskiej i międzynarodowego komitetu badającego przyczyny katastrofy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 18:12

Miałem już to napisać, ale wstrzymałem się po przeczytaniu wypowiedzi Pana Romana Woźniaka :))

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 18:10

Ciekawi mnie, w jakich warunkach sprawdzane było to skrzydło, bo na pewno nie w locie, tym bardziej podczas schodzenia do lądowania. Kto był królikiem doświadczalnym i kogo było stać na poświecenie maszyny wartej kilkadziesiąt milionów złotych, nie wspominając bezcennego życia pilota-samobójcy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Mac proszę o źródło tego cytatu podanego przez Pana "Skrzydła tego typu samolotów bez problemu wytrzymują uderzenie w betonową konstrukcję o średnicy 50 cm". Brak źródła po 48 godz. dobrowolnie skazuje Pana na niekomentowanie tutejszych materiałów.
Po tym czasie napiszę, zderzenie z czym, brane jest pod uwagę przy konstrukcji tego typu samolotów.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 18:05

Pan Tymoteusz słusznie przypomina o charakterze tego lotu. Dodam jeszcze, że feralny lot TU-154 miał 3 dowódców:
1. Jedyny dowódca jakim był kapitan-pilot samolotu
2. Dowódca-generał sił powietrznych
3. Prezydent - zwierzchnik sił zbrojnych - naczelny wódz, któremu się nie pierwszy raz wydawało, że może wydawać rozkazy i polecenia podczas lotu samolotem.
Pragnę na marginesie zwrócić uwagę komentatorom, że tytuł, jaki nadaje prezydentowi konstytucja, jest li tylko symboliczny. Jest zwierzchnikiem tytularnym, nigdy zaś dowódcą. Może być teoretycznie taki przypadek w sytuacji zamachu stanu przez dowódcę, generała-pilota. W tych okolicznościach może być dowódcą statku powietrznego. Innych możliwości po prostu nie ma.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panowie... jak dzieci:-))) jak dzieci:-))) no bo przecież osoba dorosła mająca jako takie pojęcie techniczne jak usłyszy takie pierdoły, że skrzydło wytrzyma (czyli w domyśle zetnie) słup betonowy o średnicy 50 cm popuka się w głowę i zaliczy osobę która to mówi do grona "psychicznych"... Noooo chyba, że Rosjanie wymyślili samolot szturmowy do robienia "przecinki" w zaporach przeciwczołgowych:-)))))

Komentarz został ukrytyrozwiń

W ramach eksperymentu,powinni wsadzić A.Macierewicza do Ferrari F50, rozpędzić do 300 km na godz i uderzyć w brzozę o pniu 25 cm średnicy....Poddać analizie fizyków to co się stało i przekazać wnioski dla stada 119 posłów

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 17:45

Byłem świadkiem katastrofy wojskowego miga. Pilot nie przeżył uderzenia samolotu w sosnę o średnicy 50 cm. Turbina, która wyrwała się z kadłuba samolotu przecięła napotkane na swojej drodze kilka następnych sosen jak żyletka tnąca kartkę papieru!
Sama turbina i jej łopatki wykonane były z tytanu.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.08.2010 17:40

Skrzydło może i wytrzyma, ale nie samolot jako całość. przy kołowaniu na pasie startowym na szczęście nie ma betonowych słupów, a w powietrzy też ich nie zauważyłem. Zetknięcie samolotu przy prędkości około 260 km na godzinę powoduje ścięcie skrzydła- tak są konstruowane poszycia i wręgi skrzydła z kewlaru i duraluminium - by zamortyzować uderzenie zminimalizować utratę sterowności samolotu. Gdyby skrzydło wytrzymywało uderzenie ze słupem betonowym fi 50 z samolotu nie byłoby co zbierać, bowiem wpadłby momentalnie w ruch wirowy wokół swej osi pionowej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.