Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

9599 miejsce

Rośnie konkurencja na rynku rejestracji domen

Polski rynek domenowy przoduje pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży krajowych domen najwyższego rejestru na tle innych krajów unijnych.

Wraz z ilością rejestrowanych nazw rosną oczekiwania dotyczące ofert operatorów. Konsumenci nie zadowalają się już promocyjnymi warunkami cenowymi w pierwszym roku użytkowania i masowo przepływają do rejestratorów oferujących niskie ceny przedłużenia domeny.

W pierwszym kwartale 2011 roku NASK odnotował aż 77 546 transferów domen pomiędzy dostawcami. Porównując ten wynik z latami poprzednimi, liczba ta jest ponad dwukrotnie wyższa niż w pierwszych kwartałach roku 2010 i 2009. Na tak wysoki wskaźnik złożyły się z jednej strony migracje pomiędzy rejestratorami, z drugiej zaś pojawienie się nowych partnerów specjalizujących się w rynku wtórnym domen.

Na dynamikę wzrostu ilości transferów wpływa niewątpliwie również świadomość konsumentów. Potwierdzają to badania ankietowe przeprowadzone przez Supermarket Usług Internetowych uti.pl. O ile kilka lat temu priorytetem dla osób rejestrujących domeny były najniższe (czy u niektórych operatorów zerowe) koszty dzierżawy w pierwszym roku, dziś zwraca się większą uwagę na warunki przedłużenia umowy, co potwierdziło aż 74 proc. ankietowanych. Według statystyk udostępnionych przez uti.pl od początku 2011 roku prawie 50 proc. zarejestrowanych domen w serwisie pochodzi z transferów od innych operatorów.

Korzystanie z usług rejestratorów jest w większości przypadków współpracą długofalową, dlatego ważna jest weryfikacja zasad współpracy w perspektywie kilku lat. Tym bardziej, że oferty promocyjne wiążą się niejednokrotnie ze znaczącymi obwarowaniami dotyczącymi możliwości przeniesienia domeny i innymi kruczkami regulaminie, które często obligują do ponoszenia dodatkowych kosztów lub powodują trudności w uzyskaniu dostępu do kodu authoinfo.

„Rejestratorzy stoją przed nie lada wyzwaniem budowania lojalności wśród dotychczasowych klientów. Dla wielu będzie się to wiązało z koniecznością wprowadzania większych udogodnień, jak chociażby dostęp do innych usług, wprowadzenie różnych form płatności i przypominanie o końcu ważności domeny nie tylko mailem, ale również SMS-em, itd. Spełnianie coraz bardziej wygórowanych oczekiwań klientów jest ważne również ze względu na fakt, że liczba partnerów NASK dynamicznie wzrasta” - mówi Dariusz Korona z uti.pl. W ciągu pierwszego kwartału b.r. przybyło ich 12, co daje sumę 160 pośredników. Dla aktywnych internautów jest to optymistyczny sygnał, że wzrośnie konkurencyjność ofert operatorów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.