Facebook Google+ Twitter

Rośnie sprzedaż pstrągów i dorszy. Azjatyckie pangi w odwrocie

Mimo spadku spożycia ryb w Polsce rośnie konsumpcja pstrągów. Wpływ na sprzedaż ryb tego gatunku miały dyskonty.

 / Fot. By Rmlawdad (Own work) [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC-BY-SA-3.0-2.5-2.0-1.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], viaInstytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej podał, że spożycie pstrąga wzrosło o 50 proc. od 2009 r. 5 lat temu statystyczny Polak zjadał rocznie 0,3 kg tej ryby (wobec 0,53 kg w ostatnim czasie). Zdecydowanie można mówić o sukcesie, biorąc pod uwagę, że w tym samym czasie sprzedaż ryb spadła z 13,07 kg do 12,56 kg - podaje Puls Biznesu.

Zdaniem ekspertów ze wspomnianego instytutu wpływ na sprzedaż miała dostępność ryby, szczególnie świeżej. Niebagatelną rolę odegrały w tym dyskonty.

Zdecydowanie gorzej radzą sobie pangi. W 2009 r. roczne spożycie tej ryby wynosiło 1,97 kg, by w 2013 r. wynieść już tylko 0,80 kg. Ten azjatycki gatunek nie ma dobrej prasy. W świadomości konsumenta ryba coraz częściej kojarzona jest z masową hodowlą w rzekach, które przypominają ścieki. To w głównej mierze zasługa mediów.

Najpopularniejszymi rybami pozostają mintaje (2,73 kg rocznie), śledzie (1,94 kg), a trzecie miejsce zajmują notujące wzrost z 0,86 kg do 0,92 kg makrele. Na podobnym poziomie plasuje się spożycie łososia. Dwukrotny wzrost popularności (0,41 do 0,84 kg) dotyczy dorsza.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.