Facebook Google+ Twitter

Rosyjski ekspert: To był samolot przygotowany dla kołchozu

Oleg Smirnow, rosyjski pilot i ekspert Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w badaniu katastrofy smoleńskiej, udziela kilku odpowiedzi dla RMF FM. W tym samym czasie minister Antoni Macierewicz decyduje o ponownym badaniu przyczyn tragedii

Czarna skrzynka. By Beko (Own work) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], via Wikimedia Commons / Fot. BekoZa sprawą specjalnego rozporządzenia ministra obrony narodowej Antoniego Macierewicza, powtórnie przebadana zostanie historia okoliczności katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154M, która wydarzyła się w dniu 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku. Wiedza na temat tragedii okazuje się być wciąż obarczona niejasnościami i brakami, stąd oczywista potrzeba uzyskania wyjaśnień w pełni wiarygodnych i przekonywujących.

Powrót do wypadków polskiej delegacji z 2010 roku, niechybnie przyniesie ponowne przeanalizowanie wszelkich możliwych scenariuszy rozwoju sytuacji i wynikających z niej przyczyn katastrofy. Jednakże czy rozważane będzie prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejkolwiek eksplozji, czy może istotne kwestie spoczną na barkach psychologów behawiorystów, z pewnością najtrudniejszym zadaniem dla Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, będzie wyzwolenie się od prawd, które przemawiają za daremnym trudem ekspertów.

Kilka zdań rosyjskiego eksperta w temacie, daje wyobrażenie o uznanym obrazie katastrofy, jaki tworzony jest przez silne środowiska opiniotwórcze wschodniego sąsiada. Nawet nie w tym rzecz, ile prawdy zawiera się w szeroko kształtowanych przekonaniach, ale czego dotyczą w swojej istocie. Zarys odpowiedzi na te pytania przynosi rozmowa korespondenta RMF FM w Moskwie z Olegiem Smirnowem. Rosyjski pilot był ekspertem Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w wyjaśnianiu smoleńskiej katastrofy.

Po pierwsze: Ta załoga powinna być przygotowywana i szkolona w specjalny sposób, zarówno z teorii lotniczej, jak i praktyki. Na symulatorze i w realnych, złych warunkach atmosferycznych - mówi Smirnow.

Po drugie: To był samolot przygotowany dla kołchozu, a nie dla prezydenta Polski - wręcz trudno polemizować z opinią eksperta.

Po trzecie: Myślałem że to już zostało zakończone i od pana słyszę pierwszy raz o tym, że będzie nowa komisja - zaskoczenie rosyjskiego pilota jest niejakim odzwierciedleniem większości mniej lub bardziej zainteresowanych na świecie.

Po czwarte: Zgodnie z międzynarodowymi przepisami odpowiedzialność ponosi ta instytucja, która była właścicielem samolotu, w tym przypadku to ministerstwo obrony Polski, tam szukajcie winnego - tymi słowy Oleg Smirnow przypomina o niechcianej prawdzie, która nadal będzie wracała jak bumerang* za pobożnymi życzeniami strony polskiej.

Rozporządzenie podpisane przez szefa MON mówi o "wznowieniu badania wypadku lub incydentu lotniczego, gdy zostaną ujawnione nowe okoliczności lub dowody mogące mieć istotny wpływ na ich przyczyny". W skład powołanej podkomisji wejdzie 21 członków. Na jej czele stanie dr Wacław Berczyński. Pozostali: Wiesław Binienda, Janusz Bujnowski, Wiesław Chrzanowski, Szczepan Cierniak, Marek Dąbrowski, Bogdan Gajewski, Zdzisław Gosiewski, Kazimierz Grono, Ewa Anna Gruszczyńska-Ziółkowska, Marcin Gugulski, Jacek Kołota, Beata Majczyna, Bogdan Nienałtowski, Kazimierz Nowaczyk, Jan Obrębski, Piotr Stepnowski, Grzegorz Szuladziński, Janusz Więckowski, Krystyna Zieniuk i Andrzej Ziółkowski.

Komisji doradzać będą cztery osoby z zagranicy: prof. Michael Baden (specjalista medycyny sądowej z USA), Frank Taylor (inżynier lotniczy z Wielkiej Brytanii), Glenn Joergenssen (inżynier, pilot, biznesmen z Danii) i Andriej Iłłarionow (rosyjski ekonomista, b. doradca prezydenta Władimira Putina).


* znany jest także bumerang niepowracający, czyli bojowy. B. powracający jest zabawką, ewentualnie używany do polowań na ptactwo.


źródła:Polskie Radio
RMF24

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Przyjęcie najciekawszej wersji (czy może hipotezy, lub teorii) wedle której skrzydło było "wyłączone" przed rozpoczęciem podróży, obala każdą brzozę, bez większych zakłóceń aerodynamiki.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Czy ten rosyjski ekspert był z kołchozu ? Czy oni tylko takich mają ekspertów w MAK !?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.