Facebook Google+ Twitter

Równouprawnienie w świecie reklamy

Nowa rezolucja przygotowana przez Europarlament zakłada zniesienie wszelkich przejawów seksizmu w reklamie. Jeśli projekt zostanie zaakceptowany, kraje Unii Europejskiej zrobią kolejny krok w walce z dyskryminacją i utrwalaniem stereotypów.

Dokument zakłada stworzenie nowych instytucji, których zadaniem będzie sprawdzanie mediów, aby nie dochodziło w nich do promowania dyskryminacji płciowej. Celem rezolucji jest przeciwdziałanie powszechnej w reklamie stereotypizacji. Reklamy piwa, w których trunek jest reklamowany wyłącznie przez mężczyzn czy proszku do prania, do którego zakupu zachęcają jedynie kobiety - to jeden z wielu obrazów jaki może zniknąć z ekranów telewizorów.

Producenci reklam tworzący spoty promocyjne będą musieli zrezygnować z często wykorzystywanych stereotypów, w których dany produkt ukazywany był jako tylko męski, lub wyłącznie damski. Tego typu działania może uzasadniać fakt częstego używania schematów. Kobiety w reklamach są bardzo często pokazywane przy wykonywaniu prac domowych, lub jako obiekt pożądania.

Jak podaje na swojej stronie Centrum Praw Kobiet: „Specjaliści od reklamy twierdzą, że najprostszym sposobem pozyskania klienta jest odwołanie się do wyznaczających hierarchię i porządek społeczny stereotypów, które znajdują swe odbicie w codziennych zachowaniach, podziale obowiązków domowych i zrytualizowanych formach życia społecznego”.

Poza kontrolą i działaniami mającymi na celu przeciwdziałanie schematycznemu ukazywaniu ról przypisanych do konkretnych płci, urzędnicy z nowych instytucji europejskich mieliby za zadanie przeprowadzać kampanie reklamowe, w których ukazywaliby jakie zalety wynikają z równouprawnienia. Europarlament zajmie się rezolucją we wrześniu 2008 roku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

plus za podjęcie tematu przez faceta. aha, nie jestem zapuszczoną feministką ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

no, ja na przykład, jak każdy używam proszków do prania/płynów do naczyń, ale dlaczego do cholery mam w reklamie byćprzedstawiona jako idiotka?! osłąbiają mnie reklamy z babami, dla któych najwiekszą tradgedia jest niemodyty gar, czy niesodolona zupa (a co, męża teżma jak z tej reklamy społecznej? - to niech go pogoni!), a jak mi zaczyna ręce załamywać w telewizorni: że jej siepralka wylaął i co ona teraz zrobi z Maćkiem... to by takiego soczystego kopa z d...ę zasunęła...!!!
a w Hiszpani leci reklama pt.: "naucz swojego chłopa obsługi pralki!" ale mi się podoba, bo, co jak chłop nawet do prallki za głupi - to trzeba wymienić na lepszy model (nie pralkę ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jak sobie pomyślę, ile euro-pieniędzy wyda Europarlament na realizację kolejnego bzdurnego projektu, to sobie myślę, że gdyby tak przesłali te pieniążki na moje osobiste konto bankowe, to ja bym wcale a wcale nie narzekał na seksizm w rekalmach i nie miał nic przecw temu, aby producent sportowych biustonoszy nie kierował reklam swego produktu do panów-grubasów, i wcale by mi nie przeszkadzała reklama proszku do prania, w której wystąpi piękna gospodyni domowa w stroju bikini, a w reklami piwa będą występowały tylko krzaki chmielowe. A tak, to mam dylemat: poprzeć rezolucję Europarlamentu, czy też kategorycznie zaprotestować? Całe szczęście, że do września mam jeszcze czas!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.