Facebook Google+ Twitter

Rozpoczęło się głosowanie na logo dla Polski. Sprężyna potencjalnym logo narodowym?

Od 14 do 28 października trwa głosowanie na logo dla Polski. Wybierać można spośród trzech podobnych graficznie konceptów, które wykorzystują symbolikę sprężyny.

Sonda

Czy podobają ci się propozycje logo dla Polski?

 / Fot. logodlapolski.pl"Symbolika sprężyny w pełni wyraża charakter i energię Polaków. Nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Im bardziej, jako naród, byliśmy ograniczani, tym większą energię, i twórcze napięcie generowaliśmy" - piszą organizatorzy głosowania na stronie logodlapolski.pl.

Logo zaprojektował Wally Olins, brytyjski ekspert zajmujący się tworzeniem marek i właściciel jednej z agencji reklamowych. W jego portfolio znajdowały się między innymi projekty związane z promocją Portugalii, Hiszpanii, Londynu i Nowego Jorku. Olins zmarł w kwietniu tego roku.

W ubiegłym roku Rada Promocji Polski działająca pod przewodnictwem ministra spraw zagranicznych przyjęła dokument pod nazwą "Zasady promocji marki POLSKA". Precyzuje on strategię budowania wizerunku marki. W czerwcu przyjęto projekt znaku. Od 14 do 28 października trwa głosowanie nad jednym z jego trzech wariantów.

Czytaj także: "Głos metra", czyli plebiscyt na najlepszy głos czytający stacje II linii metra wystartował. Można głosować


Kto będzie mógł korzystać z logo? Jak czytamy w FAQ na stronie projektu, taką możliwość będą miały "wszystkie podmioty publiczne i państwowe, stowarzyszenia i fundacje, niezależnie od prowadzonej działalności gospodarczej". "Sprężyna" jest zdaniem Rady Promocji Polski potencjalnym logo narodowym.

Właścicielem znaku nie jest jednak Skarb Państwa. "Wszelkie prawa do logo posiada SKM SAR. Od samego początku zamiarem Stowarzyszenia jest, aby Znak ten docelowo stał się oficjalnym Logo Polski w działaniach promocyjnych naszego kraju. Dlatego zostanie ono przekazane nieodpłatnie na rzecz Skarbu Państwa" - napisano. W FAQ podkreślono, że koszt zakupu logotypu wraz z tzw. Księgą Znaku wynosi od 200 do 500 tys. euro i zostanie on poniesiony przez "fundatorów prywatnych".

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzesza 94 firmy zajmujące się marketingiem. "Jako środowisko zajmujące się komunikacją nie uważaliśmy tej sytuacji za normalną, bo z różnych badań wynika, że nawet do 30 proc. postrzeganej wartości produktów stanowi reputacja kraju, z którego pochodzą" - tłumaczyła ideę Anna Zimecka ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR serwisowi Wyborcza.pl.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (19):

Sortuj komentarze:

Obecnie sondę odwiedziło 1110 czytelników. Nic dziwnego, że tylko tylu, skoro logo za milion złotych właśnie uznano za niepotrzebne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Na szczęście więcej sprężyn lewoskrętnych. Sprężyna dla naszych kopaczy piłki na koszulkę.Lepsze to niż logo niemieckiej firmy na drelichu byłego premiera.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przykro mi, że POLSKA przestała być już naszą ojczyzną, a stała się jedynie MARKĄ.

Komentarz został ukrytyrozwiń

/Czy mistrz w jakiejś dziedzinie, musi być we wszystkim zawsze mistrzem i dzieła wychodzące spod jego ręki mają być zawsze doskonałe?/

Wygadywanie głupot, nawet we "własnej" dziedzinie uchodzi zwykle bezkarnie dopiero z tytułem profesorskim. ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

...jak w polityce. Możesz sobie wybrać PO lub PiS, jak gdyby to miało jakiekolwiek znaczenie poza tym, kto aktualnie będzie bliżej żłobu...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Czy mam piać z zachwytu nad tym idiotycznym logo, bo autorem był ktoś znany z tego, że był "znany"? Czy mistrz w jakiejś dziedzinie, musi być we wszystkim zawsze mistrzem i dzieła wychodzące spod jego ręki mają być zawsze doskonałe? Czy pisarz, który dostał nagrodę Nobla za swoją książkę ma już patent na tę nagrodę?

A tak nawiasem. MASZ WYBÓR, tylko że możesz wybrać to, co ja chcę...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pierwszy raz stawiam "1"w tym portalu nie dla artykułu tylko dla absurdalnego pomysłu logo narodowego!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Minister Grzegorz Shetyna ten sprężynujący korkociąg zatwierdzi jako narodowe polskie logo? Zaczynam się pukać po pewnej części ciała jeśli się to potwierdzi...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Co takiego? Sprężyna? to to jak odwrócić logo do góry nogami korkociąg do butelek z winkiem. A nawet to nie pasuje bo pijemy w Polsce nadal najwięcej piwa i wódki. Ale korkociąg jako narodowe polskie logo nawet trafne. Co na to producenci wina z Francji?

Komentarz został ukrytyrozwiń

@Paweł Jankowski
Oczywiście pamięci Walliego Olins nie chcę naruszać, ale nie oznacza to, że nie mogę się z nim nie zgadzać w tej jednej kwestii. Sam pomysł fajny, ale w ogóle nie odwołuje się do tradycji - a przecież nawet stawiając głupie Centrum Handlowe, jeśli chce się budować jego markę skutecznie, odwołuje się do tradycji lokalnej.

Może mam rację, może się mylę, ale chciałbym, żeby było jasne, iż mój sarkazm nie miał na celu szkalować Olinsa, ale wykazać dezaprobatę dla nowego logo i sposobu jego komunikowania.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.