Facebook Google+ Twitter

Rozśpiewany szef podniesie morale pracowników

  • Źródło: Dziennik Zachodni
  • Data dodania: 2006-12-05 08:03

Firma Vattenfall, jednen z największych dostawców energii, postanowiła pobudzić entuzjazm u swoich pracowników. Nagrali więc płytę ze skocznym hymnem pt. "Good Heat, Good Electricity" ("Dobre ciepło, dobra elektryczność"). Menedżerowie i "średni szczebel" już ją dostali, szeregowi pracownicy dostaną wkrótce.

fot. Dziennik ZachodniW kilkuminutowym teledysku promocyjnym występują pracownicy szwedzkiego Vattenfalla - jedni w białych koszulach i kostiumach menedżerów, inni - zapewne szeregowi - w kaskach i dżinsach. Tańczą, śpiewają, podskakują z rękami uniesionymi do góry, niektórzy panowie wyginają się tak, jakby byli rockamanami i grali solówki na gitarach. Potem wszyscy robią "falę", klaszczą, radośnie kołyszą się na boki. Ich występy są poprzetykane widokami elektrociepłowni, stacji wysokiego napięcia i rajskimi pejzażami.

- To obłuda: że niby u nas jest tak fantastycznie, że mamy się poczuć jak rodzina - mówi z żalem doświadczony pracownik, prosząc o anonimowość. - Tylko patrzeć, jak rozdadzą nam śpiewniki i każą się tej piosenki nauczyć na pamięć.

Łukasz Zimnoch, rzecznik gliwickiego Vattenfall Distribution (niegdyś Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego) twierdzi, że "hymn ma podnosić świadomość identyfikacji pracowników w międzynarodowej firmie". - To taka szwedzka otwartość - mówi.

Piosenka otworzyła ostatnio spotkanie kadry menadżerskiej w Krakowie. Byli tam kierownicy i dyrektorzy spółek kapitałowych polskiego Vattenfalla. Teledysk wyświetlono na telebimach. Podobno ma otwierać każde spotkanie grup i zespołów w firmie.

Po powrocie na Śląsk kierownicy zaprezentowali piosenkę na specjalnym spotkaniu z szeregowymi pracownikami, głównie technicznymi. Monterzy zastanawiali się, o czym jest ten hymn i po co go nagrano. - Jest sztuczny, wcale nie o nas - komentowali.

Zimnoch, któremu piosenka się bardzo podoba, twierdzi, że opowiada o pięciu strategicznych ambicjach Vattenfall, min. o tym, by każdy pracownik czuł się odpowiedzialny za środowisko. Rzecznik podkreśla, że firma pracuje nad polepszaniem swego wizerunku - zarówno wśród pracowników, jak klientów. - Chcielibyśmy być pracodawcą z wyboru, a nie konieczności. Hymn ma umacniać wspólną platformę wartości - dodaje Łukasz Zimnoch.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 19.01.2007 10:12

Kiedyś były ponoć zakładowe radiowęzły, teraz z duchem postępu pracownicy nagrywają płyty, teledyski...ciekawe czy robili to w ramach godzin pracy i czy następnym razem zaprezentują np. jakies przedstawienie? A jakie firma ma niespodzianki dla klientów?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.