W dalszym ciągu nie wiadomo jakiego rodzaju są to nieprawidłowości, czy malwersacje, zagarniecie pieniędzy, w co wiele moich rozmówców powątpiewa, czy może mamy do czynienia z jakaś formą „kreatywnej księgowości”.
- Mogę powiedzieć tylko tyle, że są to kwestie finansowe – mówi Adam Nowak, rzecznik prasowy UM - Jesteśmy stale pytani, dlaczego informujemy o nieprawidłowościach, ale nie mówimy, o jakich. Bo nie wiemy! Kwestie te
zbada prokuratura i Regionalna Izba Obrachunkowa. Pracują również pracownicy Wydziału Audytu i Kontroli UM.
Rzecznik przypomina, że zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych
2008 roku, w razie jakiegokolwiek podejrzenia o popełnieniu przestępstwa, każdy urzędnik, bez względu na rangę, ma obowiązek powiadomić odpowiednie organa.
Do stwierdzenia nieprawidłowości doszło w tych dniach, a jedną z przyczyn może być zmiana regulaminu organizacyjnego, kiedy 1 stycznia 2012 roku podzielono w UM Ruda Śląska dotychczasowy Wydział Budżetu i Finansów na trzy: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, Wydział Budżetu i Wydział Finansowo-Księgowy. Wszystko po to, by usprawnić zarządzanie i kontrolę nad finansami miejskimi.
O postępach w sprawie będziemy informowali.
Współautor artykułu:
- Barbara Podgórska
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?