Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

22735 miejsce

Ruszył Letni Uniwersytet Nauczycieli Polonistów

W Warszawie w dniach 27-30 czerwca rozpoczęły się zajęcia IV Letniego Uniwersytetu Nauczycieli Polonistów. Udział w projekcie jest bezpłatny, uczestniczą w nim poloniści wszystkich etapów edukacyjnych.

Teatr w Pomarańczarni, wzniesiony w latach 1786-1788 wg projektu Dominika Merliniego, stanowi jeden z nielicznych obiektów tego typu architektury zachowanych do naszych czasów. Bogato dekorowane wnętrze odzwierciedla wysmakowany gust Króla Stanisława Augusta P / Fot. Ewelina AdamczykZajęcia zapewniają nauczycielom wzbogacenie ich warsztatu pracy poprzez prezentacje ofert różnych instytucji w procesie dydaktycznym. W programie tegorocznych zajęć znalazły się takie sesje jak: wspomnienie twórczości Miłosza, współczesna młoda dramaturgia o świecie z odwołaniem do II Wojny Światowej, spacer po letniej rezydencji króla Stanisława Augusta, filmografia polska o Polsce ostatnich lat.

Podczas pierwszego dnia w Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich Uniwersytetu Warszawskiego powitał gości Dziekan Wydziału Polonistyki prof. dr hab. Stanisław Dubisz, a następnie przybyli wysłuchali wykładów o twórczości Czesława Miłosza ( rok 2011 rokiem Miłosza ur. 1911), wygłoszonych przez dr Tomasza Kowalczuka, prof. Andrzeja Zieniewicza i prof. Radosława Pawelca.

Drugiego dnia odbył się wykład dr Jacka Kopcińskiego, który mówił o ujęciu rzeczywistości w najnowszej polskiej dramaturgii, odwołującej się do czasów II wojny, na przykładzie „Trash-Story" Magdaleny Fertacz, „Walizki” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczak i „Między nami dobrze jest” Doroty Masłowskiej. Po wykładzie obejrzano spektakl „Darkroom", adaptację książki Rujany Jeger o tym samym tytule, w reżyserii Przemysława Wojcieszka.

Przedostatni dzień warsztatów w Łazienkach Królewskich był najbardziej interesujący dla nauczycieli, którzy często są wielbicielami epoki Oświecenia. W zabytkowych wnętrzach w stylu klasycyzmu stanisławowskiego podziwiali przedmioty z tamtej epoki, a także dyskutowali nad życiem codziennym w czasach Stanisława Augusta. Odpowiadali na różne pytania, np. co wspólnego ma łaźnia z łazienką, czego nauczył nas król, skąd kobiety miały drobne na waciki, czy król lubił czytać w łóżku i zastanawiali się jak przeprowadzić zajęcia z młodzieżą w letniej rezydencji króla.

Ostatni, czwarty dzień to dzień filmowy, w ramach którego w kinie Muranów odbyły się dwa wykłady, projekcja filmu „Sala samobójców” Jana Komasy oraz spotkanie z gościem – Adamem Torczyńskim - reżyserem animacji 3D w filmie Komasy. Opowiadał on o pracy nad filmem „Sala samobójców”, ożywianiu awatarów i polskich efektach specjalnych. Spotkanie z dziesiątą muzą zapewniło pedagogom Stowarzyszenie NOWE HORYZONTY. Wykład o polskiej rzeczywistości, mentalności i problemach ukazanych w najnowszej polskiej kinematografii przedstawił filmoznawca Piotr Śmiałowski.

Po spotkaniu nauczyciele otrzymali pakiety DVD "Czy wierzysz w to, co widzisz?" z propozycjami zajęć filmowych i próbą objaśniania pewnych mechanizmów kreujących audiowizualną rzeczywistość, która obecnie wpływa znacząco na kształtowanie poglądów i emocje nas wszystkich.

Warsztaty odbywały w Sali Balowej Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich, Teatrze Polonia, obiektach Łazienek Królewskich (Pałac na Wodzie, Ermitaż, Biały Dom, Myślenice, Stara Pomarańczarnia). W ostatnim dniu uczestnicy spotkali się w salach kina Muranów.
Organizatorem Letniego Uniwersytetu jest stołeczny ratusz oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.