Facebook Google+ Twitter

Ruszyło Biuro Interwencji Obywatelskiej

Od połowy września rozpoczęło działalność Biuro Interwencji Obywatelskiej. Jest to kolejny społeczny i bezpłatny projekt Towarzystwa Inicjatyw Społecznych „Troska”.

 / Fot. troskaPo 4 latach budowania w Warszawie systemu bezpłatnych porad prawnych, administracyjnych i psychologicznych, stowarzyszenie postanowiło wydzielić poradnictwo administracyjne. Dzięki temu zostaną odciążone placówki Punktu Porad Prawnych. Program wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców dzielnicy Ochota. Wiele spraw nie wymaga wiedzy prawnika, dlatego czasem bardziej potrzebny jest inny specjalista. Wiele spraw dotyczy np. wyjaśnienia procedur urzędowych, czy też uzyskania wsparcia z ośrodka pomocy społecznej lub innych placówek podległych administracji. Czasem wystarczy skierowanie do właściwej organizacji pozarządowej, która tak jak „Troska” realizuje dla warszawiaków tematycznie programy.

Są też sprawy poważniejsze - interwencje obywatelskie. Wymagają zaangażowania więcej niż jednego specjalisty i pochłaniają wiele czasu. Dzięki Biuru mieszkańcy nie pozostają ze swoim lokalnymi problemami. Z drugiej strony Biuro jest przekaźnikiem informacji, którą uzyskują radni, parlamentarzyści, urzędy i inne instytucje publiczne, ponieważ również te filary społeczeństwa obywatelskiego są angażowane do pomocy w konkretnej sprawie.

O jakości usług świadczy fakt, że BIO zostało powołane do życia dzięki pracy i wysiłkowi Maurycego Seweryna, prezesa TIS „Troska”. Inicjatywa, będąca owocem wieloletniej działalności radnego i społecznika jest dopełnieniem dotychczasowej pracy w zakresie polityki społecznej.

Podstawowym zadaniem realizowanym w ramach BIO jest jednak szybka reakcja i natychmiastowa pomoc, każdemu, kto znalazł się w ciężkiej sytuacji życiowej. Wadliwe prawo, zła wola urzędników, wszechogarniające nas przepisy, znieczulica społeczna to sytuacje, z którymi spotykamy się w codziennej rzeczywistości. BIO ma to zmienić. Problemy, z którymi borykają się, na co dzień mieszkańcy Ochoty mogą być zgłaszane do Biura, które bezpłatnie zapewni wszelkie możliwe wsparcie ze swej strony. Biuro pracuje w środy i czwartki w godz. 17-19 w siedzibie TIS „Troska”. Aby uzyskać pomoc i nie czekać w kolejce wystarczy wybrać numer 022 659 21 25 w godzinach 10 - 20 i zapisać się na konkretną godzinę. Więcej o „Trosce” na stronie www.troska.com.pl


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.