Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5563 miejsce

Rzecznik SLD: Powinna nastąpić delegalizacja PiS

Tomasz Kalita z SLD powiedział, że "po niektórych wypowiedziach i zachowaniach PiS-u powinna nastąpić delegalizacja tej partii". Poseł Hofman z PiS z kolei stwierdził, że w SLD wróciła retoryka Kiszczaka i Jaruzelskiego.

 / Fot. PAP/Radek PietruszkaSLD przygotowało m.in. z Kampanią Przeciwko Homofobii projekt ustawy zakazującej tzw. "mowy nienawiści". Zgodnie z nim do artykułów Kodeksu Karnego mówiących o znieważeniu, groźbie karalnej, lub stosowaniu przemocy, dodane zostałyby słowa: "jak również ze względu na płeć, tożsamość płciową, wiek, niepełnosprawność, bądź orientację seksualną". - czytamy w serwisie Gazeta.pl. Ma to być - zdaniem polityków SLD - odpowiedź na "mowę nienawiści", jaka pojawia się w wypowiedziach polityków PiS, a także PO.

Zdaniem rzecznika SLD, Tomasza Kality w innych krajach PiS uznany zostałby za partię skrajnie prawicową i nie byłby w centrum debaty publicznej. "Działania i wypowiedzi PiS-u nie mieszczą się w ramach systemu demokratycznego. Nie mam wątpliwości - i mówię to w imieniu własnym i myślę, że w imieniu wielu Polaków, którzy tak czują i myślą - że po niektórych wypowiedziach i zachowaniach PiS-u powinna nastąpić delegalizacja tej partii" - mówił rzecznik Sojuszu.

Wypowiedź polityka SLD skomentował Adam Hofman z PiS. Jego zdaniem SLD wraca do retoryki Kiszczaka i Jaruzelskiego. "Mimo swoich ułomności III Rzeczpospolita nie jest PRL. Ale - jak się okazuje - SLD tęskni do PZPR" - dodał poseł.

Czytaj też: Janusz Palikot w Ostrowcu Świętokrzyskim: "Zdelegalizować PiS!"

Nie czekaj, zgłoś się! Trwa konkurs Dziennikarz Obywatelski 2010 Roku


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (54):

Sortuj komentarze:

zdrowy
  • zdrowy
  • 21.04.2011 21:01

Jeżeli chodzi o delegalizację pis to i przy okazji można sld .To by było osiągnięcie . Hura !!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 21.04.2011 00:58

przepraszam ze znowu się rozpisałem, tak jakoś wyszło ;) chyba będziemy musieli przenieść się gdzieś indziej dla wygody

Ad.6. no tu też nie dojdziemy jaka jest prawda, ciężko stwierdzić. możliwe że masz rację. z tym że przypominam, że były również głosy że gdyby PiS wprowadził swoje rozwiązania to byłoby jeszcze gorzej, ale to też jest raczej niemożliwe do sprawdzenia.'

Ad.7. nie jestem przekonany że Kaczyński rozwalił Samoobronę i LPR od środka, nie powinien robić takich cyrków. przez to przegrał wybory, dlatego uważam że to wszystko nie było zamierzone. zwłaszcza że przed wyborami była szumnie zapowiadana koalicja z PO. może to była tylko polityczna gra?

P.S. Jeszcze do OFE (zapomniałem wcześniej) - konkluzja jest i tak taka, że trzeba postarać się o dużą ilość dzieci (w czym rząd nie pomaga za bardzo :/ )

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 21.04.2011 00:49

@ Łukasz Dzisiaj 23:28
jeśli były błędy to przepraszam ;)

Ad.1. masz rację że ocena psychiki Kaczyńskiego nie jest argumentem. ale uważam że w tym momencie emocje mogą go kontrolować i pragnie zemsty.
nie zgodzę się że to nie przez Kaczyńskiego jest poruszana sprawa Smoleńska (może nie tylko przez niego ale głównie przez niego). chodzi mi o sytuacje typu że jak zaczynało być cicho to mówił np. że w trumnie nie było ciała jego brata. i tak w kółko. i co będzie po wyborach? podejrzewam że nadal to samo. a czas biegnie do przodu i jednak trzeba zainteresować się teraźniejszością i przyszłością - co nie oznacza żeby zapomnieć o katastrofie.
masz rację że rząd trochę się wyłożył jeśli chodzi o wyjaśnianie przyczyn (chociaż niektórzy prawnicy twierdzą że konwencja chicagowska to najlepsze wyjście, ale jednak cała konwencja a nie sam załącznik). to że nie ma żadnej umowy to trochę jest dziwne.
dziś słyszałem taką opinię że gdyby śledztwo było wspólne to byłoby prowadzone na terenie Rosji i na rosyjskich zasadach i teraz jest ok, ale nie wiem na ile to prawda. w każdym razie rząd delikatnie mówiąc nie popisał się (a wymówka że to pierwszy raz taka tragedia, że wszyscy nie mogli uwierzyć i nikt nie wiedział co robić wymówką wg mnie nie jest bo od tego nas doją żeby podejmowali szybko właściwe decyzje).

Ad.2. to co pisałem o tym że boli mnie że rząd najpierw dobiera się do pieniędzy narodu zamiast najpierw do swoich dotyczyło również OFE. tu chyba nie dojdziemy do porozumienia, skoro nawet mądre głowy nie mogą dojść do porozumienia w tej sprawie. osobiście trochę już zgłupiałem o co w tym wszystkim chodzi, Rostowski przekonał mnie tylko częściowo, bardziej skłaniałbym się do tego co mówił Belka

Ad.3. tu się trochę nie zrozumieliśmy. nie chodzi mi o to że wierzę że PO nauczy się rządzić. chodziło mi o to że popełniła błąd stawiając na ewolucję a nie rewolucję. wszystko wskazuje na to że zdobędą najwięcej głosów w wyborach i taką taktykę ewolucji będą kontynuować. chyba że zrozumieją błąd na czas. w każdym razie rządowi należy się poważne ostrzeżenie że jak nie zabiorą się ostro do roboty to więcej wyborów nie wygrają

Ad.4. co do mediów to zgodzę się połowicznie. o wcześniejszych latach się nie wypowiem bo wtedy nie oglądałem tv zbyt często. co prawda wpadka Komorowskiego wg mnie nie była tak ważna żeby w głównym serwisie informacji ją podawać to jednak informacja o braku umowy odnośnie smoleńska powinna się pojawić. ostatnio dość dużo słucham radia i oglądam tv (zwłaszcza kanały stricte informacyjne) i te tematy były poruszane. jednak nie zgodzę się że teraz nie ma krytykowania PiS. moim zdaniem jest i to w różnych mediach i ze wszystkich środowisk.
mnie osobiście oburzają niektóre wypowiedzi Kaczyńskiego i jego kompanów (takich jak Brudziński, Kurski czy Hoffman którzy mówią w podobnym, ostrym tonie). nie lubię gdy odmawia mi się patriotyzmu czy mówienie że Komorowski został prezydentem przez przypadek itp. ale Kaczyński sam takich ludzi wysunął przed szereg. pewnie są ludzie, którzy spokojnie pracują i robią dobrą robotę, ale Kaczyński zdecydował się na ostry ton, który będzie w wyraźnie widoczny (tego dowodzą wiece wyborcze w rocznicę).
przyznam się że liczyłem że do PJN przejdzie więcej ludzi, również z PO ale zwłaszcza z PISu, którzy będą prowadzić merytoryczną dyskusję, a nie nazywać zdrajcami wszystkich wokół.
na marginesie - przypomina mi się krzyk ludzi którzy ostro lżą na rząd i wg nich to jest w porządku, a jak ktoś punktuje PiS to jest atak na demokrację i kampania nienawiści ;] tym bardziej cieszy mnie to że wśród przeciwników PO są jeszcze rozsądni ludzie

Ad.5. no tak, wiadomo było że 1% spowoduje większy wzrost cen, ale początkowo sprzedawcy wzięli podwyżkę na siebie, co działało jakiś czas. ale rząd jednak wpływu na ceny żywności na świecie wielkiego wpływu nie ma, co jak co, było trochę klęsk na świecie w zeszłym roku. podobno inflacja nie jest taka zła jeżeli tylko w jednym miesiącu tak wysoka-tu m

Komentarz został ukrytyrozwiń
Łukasz
  • Łukasz
  • 20.04.2011 23:28

Masz rację. Całkowicie się z tobą zgadzam. Powinienem używać Worda. W twoim tekście 2 błędy, w moim sześćdziesiąt parę (aż liczyć się nie chciało). Co do innych punktów pozwolę sobie mieć "nieco" inne zdanie. I tą inność zaprezentować.
1. Ocena Kaczyńskiego i jego stanu psychiki nie jest de facto argumentem, bo oparta jest na przypuszczeniach. Każdego w pewnym etapie życia dotyka tragedia, ludzie jednak idą dalej. Kaczyński nie jest wyjątkiem, jest regułą. Tuskowi w 2009 roku zmarła matka. O Smoleńsku ciągle się mówi, nie przez PS i Kaczyńskiego tylko przez to, że sprawa nie jest wyjaśniona i jest źle wyjaśniana.
2. Zgadza się znalazła się garstka ekonomistów, którzy poparli OFE, problem tylko w tym, że zawsze się znajdzie ktoś kto poprze zły pomysł. Przejedź się na dowolny uniwersytet nauk społecznych (państwowy), obowiązuje zasada wolny wstęp na wykłady, idź na wykład z ekonomi, zadaj pytanie o OFE. Nie ma żadnej korzyści dla państwa, tylko dla samego rządu, jeśli np. dojdzie do zwiększenia pensji minimalnej będzie to właśnie za te pieniądze. Za PO dług finansów publicznych zwiększył się o 400 mld złotych. Za Pis nie przekroczył 100. Dzięki pieniądzom z OFE załata się dziurę, ale o 200 mld złotych zwiększy się dług ZUS. Fundusze emerytalne brały 3% na własna administrację z pensji emerytów. Na konta klienta wpływało 97%. Na konta ZUS nic nie wpływa. Oprócz informacji o sumie jaką w swoim czasie będzie musiał ZUS wypłacić. Jeśli państwo będzie za kilkanaście lat niewypłacalne, a z takimi administratorami wszystko jest możliwe nie będzie emerytur.
3. Platforma wie co zrobiła źle i się poprawi. To w szczególnie wyprowadziło z równowagi. Jeśli przez cztery lata Platforma obywatelska nie nauczyła się rządzić wiara, że zrobi to w następnej kadencji nie może być przeze mnie traktowana jako argument. PO będzie dokładnie takie samo, a zatem ten kraj będzie się staczał po równi pochyłej w dół. Jak dla mnie pochyłej o 5 stopni na jeden rok.
4. Były dwa Pisy za czasów rządów. Pierwszy hałaśliwy, pokazywany przez media, drugi niedostrzegalny ten właściwy, który osobiście mi się podobał. Kiedy włączało się telewizor w 2007 roku głowa, aż pękała od narzekań na Pis, poza rzeczywistością telewizora, żyło się jednak przyjemnie. Teraz jest znacznie gorzej, niż wtedy, a jakoś nie słyszę niekończącego się strumienia krytyki. Serwisy informacyjne choćby dzisiaj przegapiły newsy takie, jak wpadka Komorowskiego, brak umowy Putina z Tuskiem o badaniu katastrofy. Nie w tym rzecz czy powinny, tylko w tym, że za PISu media nie miałyby zahamowań.
5. Jak ja mam nie obwiniać rządu za podwyżki. Kiedy rząd planował podwyżkę VAT ekonomiści mówili, że spowoduje to podwyżkę żywności w znacznym stopniu większą, niż ten 1% Zresztą podwyżki były inne w zależności od produktów. Dlatego nie rozumiem też argumentu, że nie należy obwiniać za to rządu. Przecież ekonomiści ostrzegali. Pamiętasz mapę europy i wzrost gospodarczy na tle której stał Donald Tusk. Można wziąć teraz mapę ze wskaźnikiem poziomu inflacji ostatniego miesiąca, czy kwartału. Tylko, że w takim wypadku jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie. Ale na tle takiej mapki Donald Tusk się nie pokarze.
6. Sprawa jak zachować się podczas kryzysu jest dla mnie za trudna. Posłużę się jednak argumentem znanego ekonomisty, Cytat nie jest dokładny: "Polska przeszła przez kryzys suchą stopą ponieważ jej system bankowy był ułomny." Pozostał w tyle za resztą europy. Sektor bankowy nie zaciągał gigantycznych zobowiązań jak czynione było w innych państwach europy. Dlatego wydaje mi się, że małpy także poradziłyby sobie i przeprowadziły Polskę przez kryzys. Co do mnie uważam, że PO powinno dziękować opatrzności za kryzys, dzięki temu mają wspaniałą wymówkę na niepowodzenia swojego rządu.
7. Cieszę się, że cieszysz się iż nie ma Samoobrony i Ligi Polskich Rodzin. Podziękowania dla Kaczyńskiego. Rozwalił ich od środka.
INNE UWAGI INNYM RAZEM (Książkę można by napisać, tylko po co skoro i tak każdy ją i czyta i

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 20.04.2011 20:49

@ Łukasz Dzisiaj 18:21

Dziękuję :) fajnie jest przeczytać rzetelny w moim odczuciu tekst. niestety nie mam czasu żeby sprawdzić czy to wszystko prawda ale zakładam że tak.
tylko taka moja rada - proszę sprawdzać pisownię np. w Wordzie, bo mnie, jako wzrokowca, trochę rażą. i nie mówię to ze złośliwością, tylko po prostu lepiej takie coś by się czytało ;)

i dzięki za przypomnienie o szczepionkach, zapomniałem sobie o nich, a rezygnacja z ich zakupu rzeczywiście było dobrą decyzją.
co do dopalaczy to znalazłem takie dane że w październiku było 308 przypadków zatruć dopalaczami, a w listopadzie 28. podobno tendencja utrzymuje się do dziś. do końca nigdy nie da się tego wyplenić, to wiadomo.
osobiście nie uważam żeby zmiana w ustawie o narkotykach była błędna. zmiany te tylko UMOŻLIWIAJĄ odstąpienie od kary, a nie z urzędu uniewinniają wszystkich. trzeba liczyć na sędziów że będą z tej możliwości korzystać rozsądnie.
z rządów PO boli mnie to że najpierw podniósł podatki (co jeszcze byłbym w stanie zrozumieć) a sobie jeszcze nie odjęli z koryta. najpierw powinni zacząć od siebie i najbogatszych a wspierać najuboższych.

odnośnie kryzysu. na ekonomii nie bardzo się znam ale kilku ekonomistów mówiło że działania rządu były dobre i to nie było tak że nic się nie działo, tylko o nie wszystkim się mówi. jednocześnie jakby wprowadzono propozycje PiSu to sytuacja byłaby w Polsce gorsza. ale podkreślam że nie znam się na ekonomii a te słowa opieram jedynie o wypowiedziach ekonomistów.
co do OFE to zdania też są podzielone. jedni mówią że posunięcie rządu było dobre inni że złe.
podsumowując rządy PO w moim odczuciu było trochę sukcesów, trochę porażek, z tym że te sukcesy są małe, kroplami w morzu potrzeb. myślę że w PO zdają sobie sprawę że w razie wygranej w najbliższych wyborach muszą przeprowadzić znaczne zmiany bo w kolejnej wygrany już nie będzie.

koalicja PiSu z Samoobroną i LPRem była wg mnie porażką. państwo było czasami prawie sparaliżowane przez utarczki z Lepperem, szantażowaniem go, szukaniem haków itp. jak Lepper nie chciał za czymś zagłosować to wtedy PiS straszył że uniemożliwi osobom skazanym na bycie posłem, a gdy Lepper przestraszony zgadzał się na wszystko, PiS wycofywał się z tego. mam nadzieję że wiadomo o co chodzi :]

niewątpliwie wymienione przez Ciebie sukcesy PiS to prawda, tylko obawiam się że o co innego. mianowicie czy Kaczyński jest w stanie rządzić. od roku praktycznie nie słyszymy o niczym innym niż o smoleńsku. rozumiem że dotknęła tego człowieka wielka tragedia, jeszcze w tym czasie jego matka chorowała, ale moim zdaniem za bardzo miesza emocje z polityką. nawet w rocznicę katastrofy nie potrafił stanąć razem z innymi albo chociaż w ciszy uczcić pamięć zmarłych, tylko urządzał ostre wiece wyborcze. byłem zdumiony gdy w czasie kampanii prezydenckiej był spokojny i pokojowo nastawiony. moim zdaniem dużo więcej by zyskał i pewnie wygrałby wybory gdyby smoleńsk był jednym z tematów a nie jedynym. pomysły typu więzienie za in vitro oraz zwalanie winy za ceny benzyny i żywności na rząd w porządku nie są.
i sądzę że zamiast odgradzać się od "złego" świata powinno się w zgodzie, w spokojnej debacie budować silną Polskę. wtedy i w Rosji pewnie bylibyśmy bardziej poważani, a tak przez wojnę polsko-polską tracimy tą szansę na pojednanie sami ze sobą :/

Komentarz został ukrytyrozwiń
e
  • e
  • 20.04.2011 19:10

Kurde !!!! TAKIE SUKCESY -??? Tyle się zmarnowało ,bo mądry lud podziękował za IV RP .Wolą spokój .

Komentarz został ukrytyrozwiń
Łukasz
  • Łukasz
  • 20.04.2011 18:21

Część II Sukcesy Pisu:
14. Wprowadzono nowe procedury zakupu sprzętu wojskowego oraz organizowania przetargów. (nudne ale de facto wymaga wielu ustaw i wysiłku, rzecz nie pojęta dla PO)
15.To za czasów PIs rozpoczęłą się walka z korpcją w Piłce Nożnej (obejmował 34 osoby.)
16.Lustracji majatkowej osob pelniacych funkcje publiczne, nakazujacych nie tylko przedstawienie
swojego majatku, ale rowniez jego zrodel. (mocna rzecz)
17. Modernizacji Policji i Panstwowej Strazy Pozarnej, zgodnie z ktorym na Policę przeznaczone zostało okolo 4,4 mld zlotych natomiast na PSP miliard zlotych. Place Policjantow wzrosly o 219 zlotych
UWAGA:
Zdaje sobie sprawę, że robi się nudno ale ciężka praca to legislacja i mało krzykliwe hasła typu walka z dopalaczami walka z kibolami. Mała przypowieść żeby wywać z malazmu. Pamiętam jak za czasów PO wyszło autentycznie rozporządzenie do Policjantów na mocy którego POLICJANTOM ZAKAZUJE SIĘ PŁUKANIA WODY PO ZROBIENIU SIKU, TYLKO PO KUPIE. Aby zaoszczędzić pieniądze.
18. Projek informatyzacji panstwa’, ktory wszedl w zycie w 2007. Najwazniejsze jego elementy to: rejestry medyczne, rozliczenia podatkow dla firm i obsluga podatkowa obywateli
(e-Deklaracje i e-Podatki), nowy system ewidencji ludnosci (PESEL2), informatyzacja ksiag wieczystych, Elektroniczna Platforma Uslug Administracji Publicznej (e-PUAP).
UWAGA:
To jedna z tych rzeczy, która poprawia jakość funkcjonowania państwa ale de facto niezorientowanym, równiez mi cięzko jest dostrzegać pozytywy. A jednak dało to pozytywy.
19. Ustawa o zarzadzaniu kryzysowym, ktora silniej integruje ze soba instytucje podlegle MSWiA oraz okresla wspolprace z wojskiem.
20. Ustanowiony zostal specjalny program rozwoju sluzb ratownictwa morskiego, na co przeznaczone zostanie okolo 81 mln zlotych
21. TO za sprawą PISu został wszczęty plan ochrony energetycznej polski. W marcu 2007 roku Planie Dzialania podkreslono potrzebe zwiekszenia bezpieczenstwa dostaw surowcow energetycznych dla Unii
Europejskiej w oparciu o zasade solidarnosci miedzy panstwami czlonkowskimi.
22.`Polityka dla przemyslu gazu ziemnego’, ktory uporzadkuje sektor przemyslu gazowego.
23. Przystąpienie do Miedzynarodowej Agencji Energetycznej (MEA), co zwiekszyło bezpieczenstwo energetyczne Polski, szczegolnie w sytuacjach kryzysowych. Samo przystapienie do tej organizacji stanowi swoisty certyfikat jakosci dla polskiego sektora
energetycznego, poniewaz wymagane byly do tego szczegolowe warunki
wstepne.
UWAGA:
Mogę wymieniać dalej z zastrzeżeniem, że bedzie coraz nudniej.
NA ZAKOŃCZENIE
PIS rządził dwa lata, PO rządzi cztery.
UWAGA KOŃCOWA.
Nie mam żadnych wątpliwości, że kochających PO to nie wzruszy. Kiwną głową i już po temacie. Nie jestem zwolennikiem Pisu, chciałbym, żeby było to jasne. Jestem przeciwnikiem PO. Powiedzieć, że rządy po to najgorsze rządy III Rzeczpospolitej to nie blef. Niestety to prawda. Na dodatek możeby zagłosować na kolejne czteroletnie piekiełko.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Łukasz
  • Łukasz
  • 20.04.2011 17:33

Sukcesy PiS:
1. Kampanai przeciwko korupcji (trwająca przez 23 miesiące trwanai rządów Pis) Pierwszy raz rządząca partia zacząła autentycznie walczyc z korupcją, wyrzucać z własnej parti własnych członkó, należy pamiętać, że nie ma korubcji w opozycji, to do źródeł władzy wszyscy się pchają,
2. Powołanie CBA (w tej chwili CBA robi wszystko tylko nie walczy z korupcją) KTO ZABIŁ MARZENIE KACZYŃSKIEGO O IV RZECZYPOSPOLITEJ. NIE TUSK, TYLKO MARIUSZ KAMIŃSKI. Jeśli nie słyszymy o aferach w rządzie to nie dlatego, że ich nie ma tylko dlatego, że o nich nie wiemy. Ilu Sobiesiakó przesunęło sie z kopertami przez rząd od czasów afery hazardowej.
3. Pozbycie się samoobrony i LPR. Moja pani profesor jeszcze przed wyborami powiedziała, że PIS wejdzie w koalicję z Samoobroną i LPR i wykończy je od środka dlatego odbijają sie ode mnie wszelkie argumenty, że stało się to przez pomyłkę. Widziałem o tym od mądrzejszej głowy niż moja na dwa miesiące przed powstaniem koalicji, i na dwa lata przed upadkiem tych dwóch partii.
4. Likwidacja monopolu (nie pamiętam jak się nazywa obsadzanie stanowisk członkami rodziny) w środowiskach adwokackich. Mój wujek jest prokuratorem i był zadowolony z poczynań PIs na tym polu (choć w gruncie rzeczy nei zostały one dokończone) (aż sam sie zdziwiłem, ze był zadowolony, większości adwokató nie podobało się że ich pociechom trudniej będzie załapać stanowisko (może dlatego że sam nie miał dzieci)
5. Ustawa o własności kamienic (nie rozpiszę się o tym bo nie jestem znawcą prawa i nei za bardzo się orientuję w tej kwestii)
6. Wzrost gospodarczy i spadek bezrobocia poprzez OBNIŻENIE PODATKÓW. To zawsze stymuluje gospodarkę szczególnie drobne przedsiębiorstwa. Szkoda, że Rostowski spał na wykładach z ekonomii.
7.Rozwiązeanie WSI. Nie na mój mózg tłumaczyć, ale można poczytać, jednogłośnie uznawane za zasługę.
8. Przyznanie polsce organizacji Euro (z tego tortu tylko kawałek należy się OPisowi, ale należy się)
CHWILA PRZERWY NA DODATKOWE OMÓWIENIE WALKI Z KORUPCJĄ
Chciałem tylko zwrócić uwagę na mały fakt. Że przed wyborami 2005 we wszystkich sondażach za najgroźniejszy problem uznawany był walka z korupcją. To na tej fali PIS wygrało wybory. I PIS robiło to podczas gdy media korzystne dla PO czyli wszystkie za wyjątkiem upolitycznionej w tamtym czasie na korzyść PISu TP ukazywały PIS jako partię krzykaczy. To na bazie walki z korupcją powstała bajeczka o złym Pisie w którą uwierzyli wszyscy polacy. Dodatkowo PIs połykając elektorat dwóch zabijanych przez siebie partii przeją niejako ich wizerunek choć de facto tak się nie stało. Za dobrą robotę PIs zyskał miano Nazistó. PO poprzez wyczyny Chlebowskiego i Drzewieckiego i wielu innych panów udowodniło, że nie wiedzą co słowo korupcja i przy okazji etyka znaczy. Ile afer nei wyszło na jaw pozostaje tajemnicą.
9.Zbudowanie muzeum w Warszqawie
10. Polityka przyznawania odznaczeń honorowych zapomnianym bohaterom (trochę to pod prezydenta podchodzi ale jednak był nierozerwalnie związany z PISEM przez geny)
11. Obniżenie emerytur pracującym w SB
12. Powołanie IPNu
14. Ochrona socjalna dla matek z dziećmi (ewentualnie becikowe, ale to już na marginiecie, można z tym się nie zgodzić, miało to zresztą także przykre skutki)
Ręce mnie bolą, maksymalna ilość znakó się kończy, kończę. Jakby co uzupełnie. Przepraszam za sfałszowanie czternastki, ale jestem przesądny.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Łukasz
  • Łukasz
  • 20.04.2011 17:02

Czyli dwie rzeczy, przejście przez kryzys i walka z dopalaczami. OK.
Co do pierwszego
Rząd Donalda Tuska przeszedł przez kryzys uznając, że nierobienie nic jest najlepszym sposobem. Może i dobrze że grono ekonomistów i polityków wpadło na tak wytrawny pomysł, ale przyzna Pan, że jakby pojechać do zoo i zebrać stamtąd stado małp i ubrać w garnitury, posadzić na stołkach na wiejskiej dokonałyby tego samego, czyli nic, tylko nie brałyby za to pieniędzy a jedynie banany. Trudno mi jest uznać taktykę nic nie robienia za sukces.
CO DO DRUGIEGO
Ja także byłem zadowolony z rządu PO, że rozprawił się z dopalaczami (nie znam rzeczywistych rozmiarów sukcesu, ale podobno w jakieś skali się udało), aż do niedawna, kiedy to weszła w życie ustawa pozwalająca niearesztować posiadaczy miękkich narkotykó w małej ilości. Jedną ustawą zarż.ęli własny sukcec.
A TERAZ PODAM WŁASNE POWODY:
To, że rząd Tuska wydał wojnę kibicom. Podczas ostatniego meczy Lech, Legia, kibice wywiesili transparent "NIEDOTRZYMANE RZĄDU OBIETNICE RÓWNA SIĘ TEMAT ZASTĘPCZY KIBICE" Nie zależnie, że w tym manifeście jest prawda, cieszę się, że rząd próbuje robić porządki. Także nie kupowanie seryjnie szczepionek na AH1N1 można zaliczyć do udanych. Ale to wszystko. CAŁKIEM SPORE DOKONANIA W SKALI JEDNEGO TYGODNIA, MOŻE JEDNEGO MIESIĄCA. W SKALI CZTERECH LAT TO TRAGEDIA. Nie w Platformie przeraża mnie najbardziej to że tak niewiele robią. Wolałbym żeby nic nei robili a szkodzili. Problem polega na tym, że robią strasznie dużo złego szkodząc. Jak choćby podwyżka Vat. Jak choćby ustawa o gminach i powiatach, która zarż.ie unijne dotacje, jak choćby zagarnięcie pieniędzy z ofe. Problem nie wtym że mało robią. Problem w tym, że jak juz zaczynają robić szkodzą. A co do odbicia piłeczki forhend trochę dzisiaj słaby więc chwileczkę. Przed chwilką przeczytałem. Zaraz się za to zabiorę.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 20.04.2011 15:27

@ Łukasz Dzisiaj 15:06
No tak, to rzeczywiście trudniejsze zadanie, to przyznaję ;)
należę do tych ludzi, którzy liczyli że PO będzie dobrze rządziło i się zawiedli. niestety postawili na ewolucję a nie rewolucję czyli znaczne zmiany i reformy. jednak szybkie i wielkie zmiany nosiły ze sobą ryzyko że przegrają najbliższe wybory. mimo wszystko oceniam to negatywnie. za to pozytywnie oceniam to, że w czasie kryzysu przeszliśmy w miarę bez szwanku czy dość skuteczna walka z dopalaczami.
moim zdaniem było wiele zmian, ale nie spektakularnych, tylko małych (na tym polega wspomniana wcześniej ewolucja). mało było głośnych zmian, które dałyby do myślenia.
z drugiej strony zawsze wszystko można zrobić lepiej, sprawniej itp.
ale generalnie nie chcę bronić PO bo nie jestem ich gorącym zwolennikiem i nie wiem jeszcze na kogo zagłosuję.

przy okazji odbiję piłeczkę - proszę wymienić sukcesy PiSu :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.