Facebook Google+ Twitter

Samochodem do metra

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2007-08-28 18:57

Najdalej za tydzień drogowcy rozpoczną poszerzanie ul. Włościańskiej na odcinku od ulicy Kłodawskiej do dawnego targowiska, gdzie teraz buduje się pętlę. Kierowcy samochodów będą mogli łatwiej wjechać na parking i przesiąść się do metra. Mieszkańcy okolic Placu Wilsona odetchną z ulgą, bo na Włościańską zostaną przeniesione hałaśliwe autobusy, które teraz kończą swoje kursy na pętli tuż pod ich oknami.

We wtorek, 28 sierpnia, Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Pol-Aqua na przebudowę skrzyżowania Włościańskiej ze Słowackiego oraz poszerzenie Włościańskiej do trzech pasów. Na nowej ulicy pojawi się pas tylko dla autobusów, a na skrzyżowaniu sygnalizacja świetlna. – Przejmowania placu budowy od ZTM-u potrwa jakieś siedem dni. Zaraz potem ruszy budowa - tłumaczy Piotr Bieżuński, rzecznik Pol-Aqua. Możliwe, że dzięki nowej inwestycji uda się chociaż częściowo odkorkować centrum Warszawy.

Kierowcy jadący z Bielan zamiast przepychać się do Śródmieścia ulicami Słowackiego i Popiełuszki, będą mogli skręcić ze Słowackiego we Włościańską, zostawić samochód na parkingu park & ride przy stacji metra Marymont i przesiąść się do podziemnej kolejki. Jest więc szansa, że do centrum będzie dojeżdżało mniej aut niż w tej chwili. Z nowej pętli wybudowanej na płycie targowiska w rejonie Włościańskiej skorzystać będą mogli kierowcy samochodów, bo specjalnie zarezerwowano tam miejsce na parking. Przede wszystkim jednak będzie to punkt przesiadkowy dla mieszkańców Białołęki i Bródna, przynajmniej do czasu budowy Mostu Północnego. Na nową pętlę zostanie skierowana większość linii, które dzisiaj kończą swoją trasę na Placu Wilsona.

– Likwidujemy pętlę na Placu Wilsona. Mieszkańcy skarżyli się na hałas i bałagan powodowany przez autobusy parkujące pod oknami - mówi Michał Powałka, rzecznik ZTM. Jakie linie zostaną skierowane na nową pętlę przy Włościańskiej? Przedstawiciele ZTM-u nie chcą na razie tego zdradzać. – Na pewno będzie to większość linii, które obecnie kończą swoją trasę na Placu Wilsona - mówi Michał Powałka, z ZTMu. Chodzi o kursy z Białołęki, Bielan i linii z Truskawia.

Pracownicy ZTM-u planują przeniesienie na pętlę na Włościańskiej także autobusów, które dzisiaj kończą swoją trasę na Żeraniu. Możliwe, że tak się stanie z linią 718, którą do Warszawy przyjeżdżają mieszkańcy Marek.
Budowa pętli przy Włościańskiej będzie kosztowała 5 milionów złotych, a poszerzenia ulicy do trzech pasów i wybudowania skrzyżowania - 7,6 miliona. Zarówno budowa nowej pętli, jak i przebudowa Włościańskiej mają zakończyć się w połowie 2008 roku i będą finansowane z budżetu miasta.
Wcześniej, bo 15 stycznia, ma być oddana kolejna stacja metra - Słodowiec, dzięki czemu pasażerowie wsiadający na stacji Marymont nie będą skazani na wahadłowy ruch metra między Marymontem a Placem Wilsona – teraz muszą przesiadać się na Placu Wilsona do innej kolejki, bo nie ma tam punktu zawracania.

Tomasz Czukiewski, Polskapresse

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.