Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

3635 miejsce

Samochody niespotykane, choć piękne i pożądane

To te auta, których widok na ulicy naprawdę może zdziwić. To te, obok których nikt nie przejdzie obojętnie… i wreszcie te, które dają satysfakcję z nienapotykania co chwilę na podobne do naszego auto!

Rover 75 - klasyczna limuzyna / Fot. Samuli Silvennoinen, http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Rover_75.jpg&filetimestamp=20080801135158To te auta, których widok na ulicy naprawdę może zdziwić. To te, obok których nikt nie przejdzie obojętnie niezależnie od stopnia negatywnych bądź pozytywnych odczuć. To te, które trudno znaleźć, kupić, serwisować… i wreszcie to te, które dają satysfakcję z nienapotykania co chwilę na podobne do naszego auto!

Aut tych paradoksalnie naprawdę jest wiele, choć sami często z tego nie zauważamy, bądź nie zdajemy sobie sprawy. Jest ich tak wiele, że ciężko wybierać pośród nich, jednak ja postaram się przybliżyć państwu tylko kilka. Kilka najciekawszych moim w pełni subiektywnym zdaniem.

Alfa Romeo GTV / Fot. Dipal BhagdeFiat Coupe / Fot. Thomas DoerferJako miłośniczka, pasjonatka i autorka artykułu zacznę od swojego pupilka oraz auta, którego szkic również wykonał słynny Pininfarina. Mianowicie Alfa Romeo GTV oraz Fiat Coupe. Auta piękne, o znakomitym designie. Oba uznawane za sportowe, oba budzące emocje i oba równie rzadko spotykane na polskich ulicach. Jedni wyśmiewają ich wygląd (i rzekomą awaryjność) inni (tacy jak ja) uwielbiają. W nich kochać można nie tylko wygląd. To prowadzenie, przyśpieszenie, ta maska, ten bagażnik. Całość daje efekt niesamowity.
Więcej o GTV-ce poczytacie http://www.wiadomosci24.pl/artykul/alfa_romeo_gtv_auto_demon_predkosc_i_radosc_z_jazdy_149703.html.

Seat Arosa I / Fot. Rudolf StrickerPoruszając się w kręgu aut miejskich również łatwo trafić na kilka rzadko spotykanych modeli. Przykładem może być bliźniaczy Volkswagenowi LupoSeat Arosa. O ile VW Lupo spora część ludzi kojarzy, o tyle o Arosie mało kto słyszał. Oba auta zbudowane są w sposób praktycznie identyczny. Nadwozie, płyta podłogowa, rozstaw osi, wymiary, karoseria, silniki, pojemność bagażnika oraz ilość oferowanego miejsca - jakby kopia. Różniły się znacznie natomiast wnętrzem i wyposażeniem. Lupo miało ładną tapicerkę, kokpit, materiały dobrze spasowane, czego niestety nie można powiedzieć o Arosie. Choć z zewnątrz tak podobne, wchodząc do środka ma się wrażenie jakby auta produkowane były w dwóch różnych dekadach.

Lancia Y/Ypsilon / Fot. Il granturismoKolejnym małym autem niezbyt często spotykanym na Polskich ulicach jest Lancia Y/Ypsilon. Auto małe zgrabne, fajnie wyglądające, choć niezbyt dobrze wykonane. Sama w Warszawie dotychczas spotkałam jeden egzemplarz (bynajmniej innych nie zauważyłam). Wnętrze dość proste (poza wskaźnikami umiejscowionymi na środku deski rozdzielczej) i nawet ładne. Płyta podłogowa służąca do budowy najmniejszej Lancii to ta sama, której stosowano do budowy pierwszej generacji Fiata Punto. Nadwozie jedynie trzydrzwiowe.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.