Facebook Google+ Twitter

Samoloty LOT-u w nowych barwach. Z ogona maszyn zniknie żuraw?

Polskie Linie Lotnicze LOT szykują zmiany w szacie graficznej samolotów. Z ogonów samolotów ma zniknąć charakterystyczny żuraw. Samoloty mają zawierać więcej granatu, a całość ma być bardziej dynamiczna.

Z ogonów maszyn w barwach LOT-u zniknie charakterystyczny żuraw. / Fot. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Ok%C4%99cie_-_samolot_06.JPG&filetimestamp=20090309023436 Najpoważniejszą zmianą będzie usunięcie z ogona znaku żurawia, który umieszczany jest na maszynach od 1931 roku. Nie zniknie on jednak zupełnie. Zminimalizowany zostanie umieszczony w części dziobowej samolotów.

Nowe barwy na samolotach PLL LOT mają pojawić się jesienią przyszłego roku. Termin nie jest przypadkowy. To właśnie wtedy ma zostać także wymieniona część floty. Wprowadzony ma zostać Boeing 787 Dreamliner.

Jak podaje TVN CNBC nowe barwy nie podobają się związkowcom. Przewodniczący NSZZ "Solidarność" w PLL LOT Stefan Malczewski zapowiadał złożenie w tej sprawie protestu do ministra skarbu państwa. - Mogę powiedzieć, że jestem zaszokowany, ponieważ znika znak żurawia na lotowskim ogonie. Jest to już po raz wtóry taka próba dokonania zamachu na symbol LOT-u - zaznacza Malczewski.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (20):

Sortuj komentarze:

Stefcio Niesioł
  • Stefcio Niesioł
  • 13.03.2011 13:26

@ Panie Śledziewski, jedź sobie do swojej ojczyzny, i tam zmieniaj symbole przynależności narodowej.
Wytatuuj sobie na czole: Lenorę, Gwiazdę Nienawiści, lub co tam chcesz. Nasze symbole zostaw takimi jakie są, tego my Polacy na pieniądze nie zamieniamy. Na Trupach żydowskich wybudowaliście fabrykę pieniędzy - Holokaust. Szalom.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Grzegorz Skowronek
  • Grzegorz Skowronek
  • 16.11.2010 10:42

Zwracam uwage na ciekawą zależność - Prezes LOTu pracując w Carslbergu wolał wprowadzać na rynek nową markę piwa średniej półki (chociać w portfelu grupy są marki tej półki cenowej) niż wspierać markę premium Okocim. WYpromowanie nowej marki kosztuje dużo pieniedzy i jest noścna PRowo. Widzę duże prawdopodobieństwo z obecną zmianą logo LOTu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wprowadzeniem nowego logo zajmują się nowi prezesi. Wizualnie mogą się wykazać, że coś się zmienia. Ta zmiana zaproponowana pewnie przez znany i suto opłacany zespół nie poprawi ani o trochę sytuacji finansowej firmy. W najlepszym finansowo okresie (lat 70-tych) było 4 dyrektorów PLL LOT. Dziś liczba ich idzie w dziesiątki a przed reorganizacją było ich ponad 100. Chaberka wprowadzano już dawno. Młodsi nie pamiętają.
Ze zmianą logo jest jak z wiadrem i krową. Gdy krowa mniej mleka daje, to się zmienia wiadro, bo może do nowego wejdzie więcej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"LOT ma się rozwijać i przede wszystkim zarabiać, jeśli nowy logotyp ma mu w tym pomóc - to niech to robią od razu." Postępując według zasady zawartej w powyższym zdaniu powinniśmy sprzedać LOT od razu, np: "Lufthansie" i wtedy na pewno będzie się rozwijać i zarabiać. No i ci na szczycie będą zadowoleni z takiego obrotu sprawy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
pan żuraw
  • pan żuraw
  • 13.11.2010 10:49

http://www.facebook.com/pages/Lapy-precz-od-Zurawia-PLL-LOT/123433864383332

Komentarz został ukrytyrozwiń
żurawek
  • żurawek
  • 13.11.2010 09:25

Chrońmy żurawie!
http://www.facebook.com/pages/Chronmy-zurawie-w-PLL-LOT/106967669372015

Komentarz został ukrytyrozwiń

Te marki są bardziej "indywidualne", bardziej "konsumenckie". Tym większa zasługa tych firm w sukcesie zmiany logo. Dla mnie Pepsi to przykład strzału w dziesiątkę.

Do LOTu mogę tylko, jako laik, podejść intuicyjnie. A intuicja bywa zawodna, wiem. Jednak mówi, że w moim konkretnym przypadku, klienta linii lotniczych, logo tej linii czy w ogóle cała "grafika" samolotu, ma drugorzędne znaczenie. Połączenia, ceny, typ maszyny, obsługa itp ma znaczenie większe.
A dla samej linii - zarobek. Dla podatnika też. I zarobek i przede wszystkim brak ewentualnego dokładania się do strat.

Tradycja to coś co warto pielęgnować. W przypadku firmy ma jednak swą cenę.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jarecki
  • Jarecki
  • 13.11.2010 00:09

Takie dzikie oburzenie o żurawia, jednak przykładów skutecznego rebrandingu logo mamy wiele. Wystarczy przyjrzeć się wielkim światowym markom jak BMW, FIAT czy Coca-Cola lub Pepsi. Daleko nie szukając IDEA w Orange, czy logo TP i wiele, wiele innych. Logo i jego kształt zmieniało się wielokrotnie. Mówienie o tym, że "Żuraw" LOT-u jest jak krakowski hejnał albo warszawska syrenka to lekkie nadużycie. Nie od dziś LOT ma świecie przezwisko "Mosquito Airline" od symbolu komara na ogonie lecącego... do tyłu. To ma być marka, która się sprzedaje, a trzy litery LOT są znacznie lepiej rozpoznawane od żurawia. LOT ma się rozwijać i przede wszystkim zarabiać, jeśli nowy logotyp ma mu w tym pomóc - to niech to robią od razu.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Roman Kożminski
  • Roman Kożminski
  • 12.11.2010 22:25

Żuraw Lotu - kojarzy mi się z polskością , to tak jakby sprzedać symbol Polski i Krakowa hejnał Mariacki !
Ktoś ma widocznie w tym interes.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja bym jednak był bardziej umiarkowany w ocenach.

Z tego co zrozumiałem, żuraw Gronowskiego nie zniknie, tylko zostanie przeniesiony.
Nie bronię decyzji, ale też nie oskarżam.
LOT ma kłopoty i nie znamy - według mnie - wystarczająco dużo szczegółów, żeby oceniać.

Może lepiej jednak wyrokować dopiero po efektach...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.